Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Hva skal jeg gjøre mamma maser om at jeg sitter for mye på datan


TheNarsissist

Anbefalte innlegg

Hei, hvet ikke om dette var rigtig del av forumet å poste dette ,men jeg prøver. Jeg sitter litt mye forran datan noe som medfører at jeg er litt bleik, mamma maser om at jeg sitter for mye forran PC-en noe som sikkert er sant. Men jeg bor i en liten bygd med en butikk hva faen ska jeg gjøre a, det er ikke noe annet å gjøre her. De fleste vennene mine gjør som meg, sitter forran PC-en. Jeg driver med karate 2 ganger i uka men like hvell så er det ikke noe å gjøre. Jeg bor ca 20 min med bil fra en by.Og det er et fottball lag her hvor jeg bor men jeg hater fotball. Hva Faen skal jeg gjøre jeg vil ikke råtne bort forran PC-en. Er 13 år vist det betyr noe. Kom med forslag :cry:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei, hvet ikke om dette var rigtig del av forumet å poste dette ,men jeg prøver. Jeg sitter litt mye forran datan noe som medfører at jeg er litt bleik, mamma maser om at jeg sitter for mye forran PC-en noe som sikkert er sant. Men jeg bor i en liten bygd med en butikk hva faen ska jeg gjøre a, det er ikke noe annet å gjøre her. De fleste vennene mine gjør som meg, sitter forran PC-en. Jeg driver med karate 2 ganger i uka men like hvell så er det ikke noe å gjøre. Jeg bor ca 20 min med bil fra en by.Og det er et fottball lag her hvor jeg bor men jeg hater fotball. Hva Faen skal jeg gjøre jeg vil ikke råtne bort forran PC-en. Er 13 år vist det betyr noe. Kom med forslag :cry:

 

Samme problemet som deg før. Da satt jeg mye på PC-en og hu klaga alltid "kan ikke du gå ut å finne på noe istedet for å sitte på den dataen"

 

Når jeg blei eldre og begynte å drikke og var ute hele dagen med venner blei det plutselig "kan ikke du være hjemme litt a. Du er jo aldri her lenger".

 

De vil alltid klage..

Lenke til kommentar

Jupp, enig med Kverna. ^^

 

Hadde samme problemet jeg også.. Er så jævlig dårlig gjort å klage over at man sitter for mye forann PC-en egentlig, når det ikke ER noe annet å finne på.

Og når du endelig begynner å komme deg ut, da vil de ha deg hjem igjen.

 

Når jeg var yngre og "satt for mye forann PC-en", så gikk jeg på stuen og så TV istedet.. Det var jo noe annet enn å sitte forann PC-en, og kan ikke huske at de klaget så mye da.

 

Problemet er vel egentlig ikke at du sitter mye forann PC-en, men heller at du sitter på rommet ditt for deg selv, og de vil "snakke mere med deg"..

Lenke til kommentar
Jupp, enig med Kverna. ^^

 

Hadde samme problemet jeg også.. Er så jævlig dårlig gjort å klage over at man sitter for mye forann PC-en egentlig, når det ikke ER noe annet å finne på.

Og når du endelig begynner å komme deg ut, da vil de ha deg hjem igjen.

 

Når jeg var yngre og "satt for mye forann PC-en", så gikk jeg på stuen og så TV istedet.. Det var jo noe annet enn å sitte forann PC-en, og kan ikke huske at de klaget så mye da.

 

Problemet er vel egentlig ikke at du sitter mye forann PC-en, men heller at du sitter på rommet ditt for deg selv, og de vil "snakke mere med deg"..

Grave i privatlivet vil de :D

Lenke til kommentar
Jupp, enig med Kverna. ^^

 

Hadde samme problemet jeg også.. Er så jævlig dårlig gjort å klage over at man sitter for mye forann PC-en egentlig, når det ikke ER noe annet å finne på.

Og når du endelig begynner å komme deg ut, da vil de ha deg hjem igjen.

 

Når jeg var yngre og "satt for mye forann PC-en", så gikk jeg på stuen og så TV istedet.. Det var jo noe annet enn å sitte forann PC-en, og kan ikke huske at de klaget så mye da.

 

Problemet er vel egentlig ikke at du sitter mye forann PC-en, men heller at du sitter på rommet ditt for deg selv, og de vil "snakke mere med deg"..

Men hva skal jeg gjøre er ikke noe å finne på her hvor jeg bor.

Lenke til kommentar

Du kan begynne å trene hjemme. Kjøp deg et par manualer e.l og les litt på nettet og kom igang. Tren regelmessig, men ikke kjør for hardt iom at du er så ung ;)

 

Du kan jo gå på kino nå og da.

 

Du kan begynne å ta bilder av ting. Veldig spennende og interessant. Masse å ta bilder av i skogen f.eks.

 

edit: Du kan jo så klart begynne å spille et instrument. Jeg har spilt piano i 5 år nå og tror jeg aldri går lei av det.

Endret av Metalheart
Lenke til kommentar
Begynn å vise en overdreven fasinasjon for militæret / krig (ing) og slikt.

 

Skaff kamoklær og noen softgun våpen (AK-47) og vær mye ute i skogen å trene "krig".

Push-ups jogging og masse macho greier.

 

Så sier hun nok til deg en dag: "Du vil ikke spille litt PC da?" :!:

Vet du hva det passer perfekt, jeg er veldig militer fan har hatt lyst til og dra i militeret siden jeg var 6 år gammel :thumbup:

Lenke til kommentar
Begynn å vise en overdreven fasinasjon for militæret / krig (ing) og slikt.

 

Skaff kamoklær og noen softgun våpen (AK-47) og vær mye ute i skogen å trene "krig".

Push-ups jogging og masse macho greier.

 

Så sier hun nok til deg en dag: "Du vil ikke spille litt PC da?" :!:

Vet du hva det passer perfekt, jeg er veldig militer fan har hatt lyst til og dra i militeret siden jeg var 6 år gammel :thumbup:

Våpen av alle slag (ordentlige, soft guns, luft pistoler o.l.) er finfine hobbyer. Men for all del ikke gjør noe dumt og/eller ulovelig :p Har dere kanskje skyttelag eller lignende der du bor? Paintball kan muligens være tingen for deg. Så kan du jo få noen av de andre hjemmesitterne med deg ut.

 

Lan var også foreslått her. Det er en god ide. Ingenting er som å nerde sammen med andre.

Lenke til kommentar

Enig med LiamH. Det finnes andre ting å gjøre enn å spille pc. Er bare å finne en eller annen hobby, det. Få med deg noen venner og gå ut. Du sier jo du liker våpen og greier. Overtal alle vennene dine til å bli med å kjøpe softguns, så er det bare å gå ut skogen og leke. Ellers så må det jo finnes noen sporter du liker. Finnes flere ballspill enn fotball.

Lenke til kommentar

Har fått den før jeg også, og er dritt lei av oh høre på det maset.

 

Bare si du liker å sitte på dataen, er mye bedre det enn å holde på med noe du ikke liker.

Mulignes begynn å tren litt, de fleste har godt av det, spesielt oss nerder som sitter mange timer i sammen stol sammenhengende=)

Lenke til kommentar
Vet du hva det passer perfekt, jeg er veldig militer fan har hatt lyst til og dra i militeret siden jeg var 6 år gammel :thumbup:

Fan faktisk, selv om du ikke vet at det skrives "militær". Det der med PC-en er vanskelig. Bruker selv å sitte ved den alt for mye, selv om jeg noen ganger ikke bruker det i det hele tatt. Får ikke vennene dine også høre at de sitter for mye ved PC-en? I så fall kan vel dere finne på noe sammen?

Lenke til kommentar

Hei. Mener moren din at du sitter før mye på dataen og du mener det og så kom deg ut!

 

Det er da ikke vanskelig og finne på noe å gjøre.

Bor du på bygda, i liten by så har dere kanskje stor tomt? eller noen venner har det?

Da kan man jo kjøpe billig bil og kjøre som faen. drit gøy, og tiden flyr.

 

Motorsport er jo en fin ting og drive på med!

 

Ellers så kan du feks drive med sykkling. Terengsykkling er utrolig morsomt! Blir fort hekta.

Er det fjell i nærheten så kan du jo finne masse bra løyper ned fra fjelle.

 

Ellers så kan du drive kanskje drive med en form før våpensport?

Er veldig gøy og krever sitt av den som driver på med det.

 

Hva liker du å gjøre? sikkert noe av det du kan gjøre?

Lenke til kommentar
Hei. Mener moren din at du sitter før mye på dataen og du mener det og så kom deg ut!

 

Det er da ikke vanskelig og finne på noe å gjøre.

Bor du på bygda, i liten by så har dere kanskje stor tomt? eller noen venner har det?

Da kan man jo kjøpe billig bil og kjøre som faen. drit gøy, og tiden flyr.

 

Motorsport er jo en fin ting og drive på med!

 

Ellers så kan du feks drive med sykkling. Terengsykkling er utrolig morsomt! Blir fort hekta.

Er det fjell i nærheten så kan du jo finne masse bra løyper ned fra fjelle.

 

Ellers så kan du drive kanskje drive med en form før våpensport?

Er veldig gøy og krever sitt av den som driver på med det.

 

Hva liker du å gjøre? sikkert noe av det du kan gjøre?

Takker for alle forslag :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...