Gå til innhold

Hva er din GPU temp ved last?


FrodeNilsen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Fikk nå fikset problemet mitt med en Gpu på 45 og en på 60 grader.

Nå er begge 8800Gt på ca.45 ved load. :thumbup: klokket til 700mhz på kjernen og 1960mhz på minne.

 

Hvordan fikset du dette?

 

Måtte stille viftehastigheten på begge skjermkortene i Ntune. Så isted kjørte det ene kortet på 29% vifte hastighet, nå er begge 100%

Gpu 2 har 42 grader i både idle og load nå,hmmm... :hmm:

Endret av Max!muS
Lenke til kommentar

X1900 GT

65 på GPU ved skrivebordet

92 ved artefaktscanning med ATItool denne gangen. "Tror jeg har vært oppe i en god del høyere og :( ". Med alle strømforsyningens og kabinettets vifter på full fres i tillegg til et sidedeksel på gløtt.

 

Alle elsker skjermkort med underdimensjonerte kjøleløsninger.. :cry:

"Får forresten bøttevis med artefakter i forholdsvis nye spill, og fikk en del i scanninga."

Endret av ElderScrollsinisten
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
8800 GTS SLI 50 grader maks under crysis i alt på high i 4-5 timer, ligger på rundt 45+ i windows : )

 

Jeg regner med at dette er på vann?

 

 

Nei gitt:) luft med stock kjøler, men kan vel si at mitt antec nine hundred er suveren på og kjøle skjermkort + resten:) Og når det er sagt, går viftene bare 50%, har de alldrig på 100:)

Lenke til kommentar

Føler ikke det er helt sannhet i de tallene der. Når gjennomsnittet ligger på nærmere 80-90 grader ved full last på stock-kjøler, tviler jeg sterkt på at du klarer 50 med stock-kjøler som attpåtil bare kjøres på 50% hastighet. At du i tillegg har 2 av dem får meg til å tvile enda mer. Jeg som tross alt har mitt på vann har ca 48 grader under full last, overklokket riktignok. Bør nok sjekke temp sensoren på kortene dine tror jeg...om det er aldri så godt gjennomtrekk i kabinettet skal det virkelig noe ekstraordinært til for å klare å holde et 8800GTS såpass kjølig.

 

EDIT: Som et generelt tips til trådstarter; du bør nok ta enkelte resultater som postes med en klype salt. Mange liker å skryte på seg 10-20 grader ekstra, for å være "best", ikke at jeg vet hvorfor, men hele poenget med en slik samletråd forsvinner isåfall.

Endret av andrvas
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...