Gå til innhold

Hva er din GPU temp ved last?


FrodeNilsen

Anbefalte innlegg

og btw jeg skryter ikke, men jeg har bra luftgjenomstrøning i kabinettet, hvis du ikke tror på meg og noe er galt.. så får du skylde på everest ultimate edition, den viser hvertfall det jeg sier:) har nå kjørt for eksempel wow i raid 6 timer i strekk ++ begge skjermkortene holder seg på 45-50C, med 50% vifte hastighet, pc tempratur er på rundt 27-29 og cpu på rundt 48

 

 

men cpu er ganske klokket

Endret av lunnr
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hei jeg har akkurat fått satt inn et xfx 8800gt 640. Det fryser når jeg spiller crysis? jeg ser da at temp er 75- 80 grader.

Har et bra kabinett med mange vifter. er litt skuffa over dette vurderer og bytte det til nye 8800 gts kortet hvis ikke noen kan komme med forslag på hva jeg kan gjøre??

 

Syns dette er svakt av xfx.

 

Bare kom med ideer? Hvordan styrer vifta seg på et slik kort. Jeg ser at noen setter vifta på 100 prosent når de spiller, men gjør ikke kortet det automatisk når det blir varmt? skjønner ikke at det skal hjelpe.

 

Vil gjerne ha mange svar

Lenke til kommentar

Hei du, xfx 8800 GT 640, er det en 512mb versjon? hvertfall, hva skal jeg si.. kjører selv 2x nye 8800 GTS, og de klarer ikke crysis på noen som helst måte "veldig bra".. kjører alt på high,uten noe overklokk. Men ja, det kortet der burde duge i mine øyne.. 75-80 grader var da vel jævelig varmt.. mine kort beveger seg alldrig over 55 i full load.. ligger på rundt 45-48 i windows tho. men ja, jeg tror ikke du vil føle mye forskjell på et nytt gts, da må du nokk gjøre som meg og kline til med SLI,da vil du nokk se store/middels forskjell i enkelte spill, nå er det vel slik om jeg har rett at crysis ikke støtter fult SLI, alltså at det ikke utnytter det på fult eller noe.. Så ja, valget er ditt, men jeg tror du tjener mer på og kjøpe enda et 8800 GT og sette i SLI :) En annen ting kan også være og kjøpe en ny kjøler,da jeg vil si at stock kjøleren på 8800 GT, er latterlig liten og kjøler vist ikke så bra. Jeg kjører jo stock på mine, og de ligger på 45-55, så det sier vel sitt.

 

 

kan anbefale deg kjøler fra Zalman, de har et lite sett med minnekjølere+ gpu kjøler til skjermkortet, dessverre vet jeg ikke hvor de selger "Gpu minne kjøleren, bare selve vifta med kobber osv.

 

 

Link : http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=341325

Endret av lunnr
Lenke til kommentar
og btw jeg skryter ikke, men jeg har bra luftgjenomstrøning i kabinettet, hvis du ikke tror på meg og noe er galt.. så får du skylde på everest ultimate edition, den viser hvertfall det jeg sier:) har nå kjørt for eksempel wow i raid 6 timer i strekk ++ begge skjermkortene holder seg på 45-50C, med 50% vifte hastighet, pc tempratur er på rundt 27-29 og cpu på rundt 48

 

 

men cpu er ganske klokket

 

Tempen du melder om er ulogisk lav, sett i forhold til de andre som har 8800GTS og STOCK kjøler, les ikke referanse kjøler. Det virker helt urimelig at du har 40grader lavere temp ved last grunnet god ventilasjon i boksen, da temp rundt 90grader meldes fra flere hold om i friluft og i godt ventilerte bokser.

 

Hvis du demper kabinett kjølingen, særlig viften i siden, og måler tempen på nytt på 50% på gfx viften, så ville jeg satt pris på det. Sideviften blåser rett på gfx, gjør den ikke?

 

Føler ikke det er helt sannhet i de tallene der. Når gjennomsnittet ligger på nærmere 80-90 grader ved full last på stock-kjøler, tviler jeg sterkt på at du klarer 50 med stock-kjøler som attpåtil bare kjøres på 50% hastighet. At du i tillegg har 2 av dem får meg til å tvile enda mer. Jeg som tross alt har mitt på vann har ca 48 grader under full last, overklokket riktignok. Bør nok sjekke temp sensoren på kortene dine tror jeg...om det er aldri så godt gjennomtrekk i kabinettet skal det virkelig noe ekstraordinært til for å klare å holde et 8800GTS såpass kjølig.

 

EDIT: Som et generelt tips til trådstarter; du bør nok ta enkelte resultater som postes med en klype salt. Mange liker å skryte på seg 10-20 grader ekstra, for å være "best", ikke at jeg vet hvorfor, men hele poenget med en slik samletråd forsvinner isåfall.

 

Tallene er underlig lave, men det er fullt mulig at han faktisk måler denne tempen under windows. Om dette er en feilrapportering er noe annet. Jeg kan ikke huske å ha kommet over tilfeller der en gpu har så enorm forskjell i tdp. Jeg har vært borti feilrapportering fra tempsensorer da de kan avvike med +-10grader. Når det er sagt ligger praktisk talt alle g92 på mellom 85-100grader stock ved last.

 

Om det viser seg at kabinettviften virkelig senker tempen med 20-30grader, er vi innenfor normalt avvik.

 

Summeringen i begynnelsen av tråden vil bli oppdatert på nyåret.

 

edit:skriveleifer

Endret av FrodeNilsen
Lenke til kommentar

btw, Everest,nvidia monitor og expertool kan da ikke vise så forbanna feil? syns det er latterlig og diskutere, bare fordi noen folk her virkelig forstår hvordan luftgjenomstrømningen i pcen skal være, OG de nye stock kjølerene på 8800 GTS, er mye bedre en de gamle, og de eksisterende kjølerene på 8800 GT

 

 

Jeg har ikke noe sidevifte på GPU, den får jeg ikke plass til pga min thermalright 120 exstreme cpu kjøler tar stor plass

 

har 1 120 mm bak, på full hastighet, 2 120 mm forran, også full hastighet.. og en stor 240 mm i toppen av kabinettet

 

+ en Pci slot system kjøler med 2 vifter som også går for fult.

 

 

 

Vel, jeg sitter heller ikke på et rom med 30 grader som det virker som mange her gjør, og jeg har lest allerede alt folk er nær min tempratur, på rundt 45-50 windows, og 50+ load

 

 

btw i følge nividia controlpanel, så ligger begge gpu viftene på 38%, noe jeg trodde de ikke gjorde, trodde rundt 50%, setter jeg de på 100% vær, da synker tempen med rundt 10 grader på begge.

 

Og igjen, jeg kjører stock Hastighet på skjermkortene, pga ser ikke vitsen med noe overklokk når de yter såpass bra som de gjør.

Endret av lunnr
Lenke til kommentar

syns egentlig du kverlurere noe jævelig frode, pga folk har bedre tempratur en deg, er nesten som og sitte og klage over 3dmark 06 score, som jeg drev med før, inntil jeg forsto at jeg banket mange med et par tweeks.

 

får vel legge til et bilde jeg da, her ser du alt av systemet u-klokket.

 

post-124683-1199203673_thumb.jpg

 

 

Mange sier nvidia monitor er feil, men everest osv viser rundt den samme tempraturen.

Lenke til kommentar
syns egentlig du kverlurere noe jævelig frode, pga folk har bedre tempratur en deg, er nesten som og sitte og klage over 3dmark 06 score, som jeg drev med før, inntil jeg forsto at jeg banket mange med et par tweeks.

...

 

Leit at du opplever at jeg kverulerer.

 

Jeg forstår bare ikke hvorfor din temp avviker så mye fra det andre måler.

 

Jeg har bygget mang en boks, men aldri senkent en aktivt avkjølt komponent i nærheten av 40grader med god sirkulasjon i boksen. Selv med storm i boksen, er 10 grader det beste jeg har oppnådd i forhold til en normal godt avkjølt boks. Med mindre jeg har laget ekstra aktiv kjøling av komponentene. Da benyttes heller ikke stock kjøler.

 

Jeg bare lurer på hva avviket med boksen din er, og tror jeg vet hva avviket kan skyldes. Men du virker ikke villig til å diskutere det her. Da fester jeg heller ikke tillit at du har målt korrekt temp heller.

 

Oppdaterer listen i morgen. Dine avlesninger blir listet opp, men som lite troverdige, da det er noe muffins med avlesningen.

Lenke til kommentar

da får du vel heller gå og whine til nvidia osv, og fortelle dem at de skal lage skikkelig avlesningsprogrammer av GPU temp.

 

 

btw, når du lager en topic for og spørre folk, må du regne med at folk slår deg på gradestokken veitdu, Blir litt sånn derre, "nei han kan ikke ha lavere tempratur en meg, for jeg har alt det beste" jeg er best"

Endret av lunnr
Lenke til kommentar

Jeg må si jeg er smått sjokkert over alle disse ultra varme sakene deres, er glad jeg har vannkjølig hvertfall ;)

 

E6850@stock kjølt av Swiftech ApgeeGT

idle:23-26 grader (kommer ann på romtemperaturen, som oftest ikke noe særlig mer enn 4-5 grader over romtemp)

load: 27-29 grader (kjernene blir omtrent 35 grader, som oftest litt under)

 

8800GTS(G92)512Mb kjølt av Swifteck MCW60

minne og shader @ stock, GPU@ 670

idle: 35-37

load: 36-39

 

håper at dette oppfordrer dere til å skaffe vannkjøling, for det er best ;)

 

EDIT: og nevnte jeg det beste? lyd fra PC ~0-15dB :p

Endret av 3D-player
Lenke til kommentar
110 Grader :blink::wow:

Hehe, jepp. Kritisk temp på skjermkort er rundt 120-130 grader før det throttler seg ned. Ikke mye rom for overklokking kan man trygt si. Må jo være en feil med kjøleløsninga på kortet. Dårlig kontakt eller lignende, blir å sende det inn til komplett på rma så fort jeg gidder. Kortet tåler denne temperaturen, men selvfølgelig er det irriterende at vifta går for fullt hele tiden, og levetiden vil nok bli drastisk redusert. Men dette er ikke mitt problem, det er produsenten/leverandøren av kortet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...