Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Mistet all data på dataen:S


Anbefalte innlegg

Hei, det startet med da jeg kom hjem fra ferie, jeg hadde fått lov til å ta med jobb pc og overføre bildene der imens jeg var der borte.

Men da jeg kom hjem, og slo på dataen var den rar, og noen timer senere så slo den seg av, så jeg prøvde å slå den på igjen, og det tok 1 time. Da jeg endelig kom inn hadde jeg mistet alle dokumenter, dokumenter til jobben og alle bildene:( utrolig trist.

Alt som var borte hadde jeg lagret på mine dokumenter, vi prøvde masse recovery programmer, til slutt kom jo it sjefen på at siden det var lagret på mine dokumenter kunne han hente dem.

Så han formaterte pc og satt alt opp på nytt, men i dag når jeg skulle slå på pc tok det 1 time igjen:S og da jeg endelig kom inn var det ingen ting inne på mine dokumenter, ingen av standar mappene eller bildene eller musikken. Og ingen av dokumentene mine var der eller bilder.

I tillegg har jeg ikke internett, og fåt motatt feil ip adresse:S merkelig.

Er det noen her som vet hva som kan ha skjedd med pc? Noen som vet hvordan jeg kan få tilbake bilder og dokumenter`? Eller er alt tapt for alltid? Eller er pc helt på trynet:p

 

Klem

Endret av The-little-girl
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du er vel kanskje koblet til et domene på jobben der dokumentene dine blir lagret. PC-en er kanskje satt opp til å bruke en fast IP-addresse uavhengig av DHCPen som er satt opp på hjemmenettet ditt. Gå til nettverkstilkoblinger og velg egenskaper for nettverkskortet du bruker. Dobbelklikk på TCP/IP i listen å merk "motta IP automatisk" eller noe id en dur (husker ikke helt hhva det står).

 

EDIT: Oppstart kan være treg pga. gåen harddisk. Hva vises på skjemen mens den starter?

Endret av Inf3rn090
Lenke til kommentar

Jeg tror ikke noen skjønner helt hva du mener utifra det du har skrevet her, prøv å strukturer det litt bedre. - Men hvis IT sjefen har hentet det tilbake en gang kan han jo bare gjøre det igjen? Det er isåfall avhengig av at "Mine dokumenter" ligger eksternt (VPN/e.l??) eller på en annen partisjon, ellers blir jo alt borte for alltid når man formatterer ...

 

Regner med at PC-en teenger en liten helsesjekk i alle fall siden det skjer flere ganger.

Lenke til kommentar

Emnetittelen i denne tråden er lite beskrivende for trådens innhold og det er derfor ingen god emnetittel. Jo bedre og mer beskrivende emnetittelen er, jo lettere er det for andre å skjønne trådens innhold og det vil være lettere å treffe den riktige forumbrukeren med det rette svaret. Ber deg derfor om å endre emnetittel slik at du unngår at en moderator stenger tråden. Vennligst forsøk å ha dette i tankene neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler.

 

Bruk p_edit.gif-knappen i første post for å endre emnetittelen.

 

(Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Ikke kommenter dette innlegget, men p_report.gif gjerne dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet..)

Lenke til kommentar
Du er vel kanskje koblet til et domene på jobben der dokumentene dine blir lagret. PC-en er kanskje satt opp til å bruke en fast IP-addresse uavhengig av DHCPen som er satt opp på hjemmenettet ditt. Gå til nettverkstilkoblinger og velg egenskaper for nettverkskortet du bruker. Dobbelklikk på TCP/IP i listen å merk "motta IP automatisk" eller noe id en dur (husker ikke helt hhva det står).

 

EDIT: Oppstart kan være treg pga. gåen harddisk. Hva vises på skjemen mens den starter?

 

 

Har prøvd det ang å motta IP adresse funker ikke.

Står ikke noe annet enn at den henter inn datainformasjon(eller noe sånt:p) Så tar det en evighet:S

Og hvis jeg søker etter dataen min på min datamaskin eller i søkefeltet der med \\datanavnet\ osv, så kommer det heller ingen ting opp:S

 

Klem

Lenke til kommentar
Jeg tror ikke noen skjønner helt hva du mener utifra det du har skrevet her, prøv å strukturer det litt bedre. - Men hvis IT sjefen har hentet det tilbake en gang kan han jo bare gjøre det igjen? Det er isåfall avhengig av at "Mine dokumenter" ligger eksternt (VPN/e.l??) eller på en annen partisjon, ellers blir jo alt borte for alltid når man formatterer ...

 

Regner med at PC-en teenger en liten helsesjekk i alle fall siden det skjer flere ganger.

 

Ja jeg vet, litt dum til å forklare slike ting:P akkurat begynt med data.

Jeg fikk tilbake PC fra it sjefen i går og han sa at alt var i orden og at bildene og dokumentene skulle ligge der for det hadde han sjekket, men i såfall var der ikke i dag morres:S og nå er han bortreist, så litt kjipern og ikke få brukt min pc:P

Må bruke en sånn reserve pc, får ikke gjort noen ting:p

 

Klem

Lenke til kommentar
Tror du bør vente til IT sjefen kommer tilbake! Fint at det er helg da! :new_woot:

 

Hvis problemene med bærbaren din ikke fikses av it sjefen, så vil han nok sende den på reperasjon. Det er jo en grunn til at det finnes it sjefer! ;)

 

Ja hehe:P Deilig med helg.Vi får håpe det fikses, har veldig lyst på de bildene fra ferien:P:)

Klem

 

P.S

Finnes ikke noe på delte dokumenter heller:S

Lenke til kommentar
...

P.S

Finnes ikke noe på delte dokumenter heller:S

De finnes nokk jo ;) Sjekk i Min Datamaskin.

Hvis du ikke finner dem der, kan du sjekke "C:\Documents and Settings\All Users\Dokumenter" (hvis c: er systemdisken din da =)

 

 

Jepp jeg har prøvd, men finner ikke mine dokumenter der:S det er så rart. Og det ligger ingen ting på delte dokumenter heller:S

Så jeg håper it sjefen har det lagret et sted:)

 

Klem

Lenke til kommentar
Hei, det startet med da jeg kom hjem fra ferie, jeg hadde fått lov til å ta med jobb pc og overføre bildene der imens jeg var der borte.

I og med at du overførte bildene mens du var borte så ville jeg tro at du har bildene på harddisken og ikke på en server. Med mindre du har koblet deg med VPN og koblet opp nettverksdisk, tror neppe du har gjort det..

 

Alt som var borte hadde jeg lagret på mine dokumenter, vi prøvde masse recovery programmer, til slutt kom jo it sjefen på at siden det var lagret på mine dokumenter kunne han hente dem.

Så han formaterte pc og satt alt opp på nytt, men i dag når jeg skulle slå på pc tok det 1 time igjen:S og da jeg endelig kom inn var det ingen ting inne på mine dokumenter, ingen av standar mappene eller bildene eller musikken. Og ingen av dokumentene mine var der eller bilder.

Jeg regner med at du har lagret på harddisken på PC-en. Og hvis it-sjefen har formatert hele harddisken uten å hente de viktige filene så vil jeg tror at det blir vanskelig å få igjen filene. Jeg vet ikke helt hva it-sjefen din mente med at han kunne hente dem og deretter formater hele PC-en.. :hmm:

 

I tillegg har jeg ikke internett, og fåt motatt feil ip adresse:S merkelig.

Er det noen her som vet hva som kan ha skjedd med pc?

Uten internett og ikke mottat ip kan være feile innstillinger på PC-en forhold til nettverket der du er nå. Men det kan være også at det er noe galt med PC-en.

 

Venter i spenning hvordan det går når it-sjefen kommer tilbake! :)

Endret av Adda
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...