Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Mistet all data på dataen:S


Anbefalte innlegg

Det er litt rart at maskina plutselig bruker 1 time på å starte opp.

 

Er det noe som er anderledes de gangene det tar 1 time enn de gangene den starter normalt? Koblet til/ikke koblet til nettverk? andre ting? Det kan jo gi hint om hva som er problemet med Mine Dokumenter

Det var det også ja. Du har ikke svart på spørsmålet mitt lengre opp i tråden enda, The-little-girl.

...Hva vises på skjemen mens den starter?
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei, det startet med da jeg kom hjem fra ferie, jeg hadde fått lov til å ta med jobb pc og overføre bildene der imens jeg var der borte.

I og med at du overførte bildene mens du var borte så ville jeg tro at du har bildene på harddisken og ikke på en server. Med mindre du har koblet deg med VPN og koblet opp nettverksdisk, tror neppe du har gjort det..

 

Alt som var borte hadde jeg lagret på mine dokumenter, vi prøvde masse recovery programmer, til slutt kom jo it sjefen på at siden det var lagret på mine dokumenter kunne han hente dem.

Så han formaterte pc og satt alt opp på nytt, men i dag når jeg skulle slå på pc tok det 1 time igjen:S og da jeg endelig kom inn var det ingen ting inne på mine dokumenter, ingen av standar mappene eller bildene eller musikken. Og ingen av dokumentene mine var der eller bilder.

Jeg regner med at du har lagret på harddisken på PC-en. Og hvis it-sjefen har formatert hele harddisken uten å hente de viktige filene så vil jeg tror at det blir vanskelig å få igjen filene. Jeg vet ikke helt hva it-sjefen din mente med at han kunne hente dem og deretter formater hele PC-en.. :hmm:

 

I tillegg har jeg ikke internett, og fåt motatt feil ip adresse:S merkelig.

Er det noen her som vet hva som kan ha skjedd med pc?

Uten internett og ikke mottat ip kan være feile innstillinger på PC-en forhold til nettverket der du er nå. Men det kan være også at det er noe galt med PC-en.

 

Venter i spenning hvordan det går når it-sjefen kommer tilbake! :)

 

Ja hehe jeg også:p

Jeg vet egentlig ikke helt hva VPN er jeg:P

Ja synes også at det var litt rart at han fant de igår:S

 

Foresten jeg sitter på jobben nå og jeg må logge inn med domene.

Ok jeg skal sjekke ut det spcamonger:P:) jeg hadde visst oversett det da.

 

Klem

Lenke til kommentar
Det er litt rart at maskina plutselig bruker 1 time på å starte opp.

 

Er det noe som er anderledes de gangene det tar 1 time enn de gangene den starter normalt? Koblet til/ikke koblet til nettverk? andre ting? Det kan jo gi hint om hva som er problemet med Mine Dokumenter

 

Ja synes det jeg også, er ikke helt sikker, men det kan godt hende det er da nettverket ikke funker, og jeg trur neppe datamaskinen brukte så lang tid når it sjefen min så på den,(og det var da han fant alle bilder og dokumenter)

Så jeg lurer serisøt på hva som er galt med denne:P

 

Ja ja, håper jeg får fikset den:)

 

Klem

Lenke til kommentar
Når du er på jobb, gå på start - kjør - "cmd" - "set". Under userprofile der så står mine dokumenter-mappen. Det er mulig den forandres av startup-scriptet på serveren på jobben

 

edit: Du kan også se om du finner dem på harddisken med Spacemonger :thumbup:

jeg prøvde å skrive inn det, men jeg ser bare for eksempel dette: userprofile=C:\Documents and Settings\(datanavnet)

Men etter det står det ikke mine dokumenter:p

(unnskyld meg at jeg er så dårlig i dette:)

 

 

Setter pris på all hjelp og svar jeg får, så tusen tusen hjertelig takk:D

 

Klem

Lenke til kommentar
jeg prøvde å skrive inn det, men jeg ser bare for eksempel dette: userprofile=C:\Documents and Settings\(datanavnet)

Men etter det står det ikke mine dokumenter:p

(unnskyld meg at jeg er så dårlig i dette:)

Brukernavnet er det vel? er inni den mappen>mine dokumenter det skal ligge.

 

Finner du det ikke der, prøv spacemonger, finner du det ikke med spacemonger er det ikke på den dataen

Lenke til kommentar
jeg prøvde å skrive inn det, men jeg ser bare for eksempel dette: userprofile=C:\Documents and Settings\(datanavnet)

Men etter det står det ikke mine dokumenter:p

(unnskyld meg at jeg er så dårlig i dette:)

Brukernavnet er det vel? er inni den mappen>mine dokumenter det skal ligge.

 

Finner du det ikke der, prøv spacemonger, finner du det ikke med spacemonger er det ikke på den dataen

 

Ok, ja stemmer det:p brukernavnet:P:)

Ok jeg skal laste den ned, nå mangler jeg bare ne USB stick:p

 

Klem

Lenke til kommentar

Gjør deg selv og IT ansvarlig en tjeneste. Vent til han/henne kommer tilbake. Ikke for å være vanskelig, men det er det sikreste. Om du har mistet dataen er det i tillegg enklere å redde eventuelle bilder og dokumenter. Har sett en del data forsvinne pga tilfeldige tips i sammenheng med domener. Hvis første berging ble gjort riktig er sannsynligvis dataene dine der fremdeles, selv om det er noe med fremgangsmåten som du forklarer som man kan stusse litt ved.

Lenke til kommentar
Gjør deg selv og IT ansvarlig en tjeneste. Vent til han/henne kommer tilbake. Ikke for å være vanskelig, men det er det sikreste. Om du har mistet dataen er det i tillegg enklere å redde eventuelle bilder og dokumenter. Har sett en del data forsvinne pga tilfeldige tips i sammenheng med domener. Hvis første berging ble gjort riktig er sannsynligvis dataene dine der fremdeles, selv om det er noe med fremgangsmåten som du forklarer som man kan stusse litt ved.

Ok ja du har vel egentlig rett, bare skulle ønske å få det ferdig:P:)

 

Klem

Lenke til kommentar
Forstår jeg deg rett hvis jeg tolker deg dithen at du er på jobben med denne maskinen nå, og da får du startet den opp normalt uten å måtte vente 1 time, men finner likevel ikke filene dine?

Ja jeg var på jobb, men det tok en og en halv time å få den på nå:p

Og jeg finner ikke filene mine:S:(

 

Men håper It sjefen får fikset noe på mandag, eller så tar jeg i mot all hjelp her, og prøver det pgrogrammet osv.

 

Klem

Lenke til kommentar
Så filene lå faktisk på et domene?

Ja trur da det:p lå ikke på selve dataen, måtte hente det fra et sted:p

Jeg er jo så elendig på å forklare og da:p

Men de lå i værfall ikke på dataen, jeg måtte være koblet til på domenet på jobbe, og får å kopiere det inn på dataen så jeg kan ta den med hjem og overføre bildene, måtte jeg synkronisere.

 

Klem

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...