Gå til innhold

ATI R350 i masseproduksjon


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

snadder :D

 

gler meg egentelig til R350'n kommer ut på gata jeg.. ingenting er bedre enn litt konkuranse, det tvinger specsene opp og prisene ned.

 

en ting jeg liker med R350 er at dem har 8 pipelines og 2 texure units per pipe.. vil jo ikke det teoretisk sett doble multitexturing hastighet og stuff?

uansett.. kommer til å holde meg ved 9700pro'en jeg har for en stund til.. :D må oppgradere resten av systemet før jeg flesker til med ett nytt grafikk-kort til ;)

Lenke til kommentar
Vi får håpe på at de ikke har jobbet alt for fort med tanke på GF FX og dens lansering. Jeg har en liten mistanke om at kortene er rushet ganske på ja for å mestre nvidia.

 

Det er kun snakk om en refresh av R300, noe som det har hatt god tid å jobbe med.

 

en ting jeg liker med R350 er at dem har 8 pipelines og 2 texure units per pipe.. vil jo ikke det teoretisk sett doble multitexturing hastighet og stuff?

 

Jo, men det er flere ting enn fillrate som spiller inn på ytelsen. Med en 8x2 løsning vil nok R350 bli ganske ubalansert. En annen ting er at det vil øke transistor couten mye og det kan bli et problem med 0.15m, spesielt når dem har tenkt å øke core hastigheten. Jeg tviler derfor sterkt på at R350 vil ha 2TMU per pipeline, det er tross alt the inquirer det er snakk om. :wink:

Lenke til kommentar

<klippe>

"..., og vil inneholde støtte for DirectX 9.1. Dette er viktig dersom man tenker å beholde kortet et par år frem i tid, men forvent ikke at det kommer spill som benytter seg av teknologien før om minst et år."

 

Eve-online kommer i mars og vil benytte DirectX 9.1, DOOM III blir vel også lansert i år og benytter DX9.1....

 

Vet dette er flisespikkeri men klarte ikke å dy meg :)

Lenke til kommentar
<klippe>

"..., og vil inneholde støtte for DirectX 9.1. Dette er viktig dersom man tenker å beholde kortet et par år frem i tid, men forvent ikke at det kommer spill som benytter seg av teknologien før om minst et år."

 

Eve-online kommer i mars og vil benytte DirectX 9.1, DOOM III blir vel også lansert i år og benytter DX9.1....

 

Vet dette er flisespikkeri men klarte ikke å dy meg :)

 

Det er ennå ikke kommet noe offisielt info om DX9.1, hvis det vil si PS/VS 3.0 støtte så tviler jeg på at vi ser det før NV40/R400.

Doom3 benytter OpenGL og jeg tviler på at PS/VS instruksjonene overskrider DX8.0 spec'en siden GF3 vil "holde" for å kunne kjøre Doom3 med maks detaljer/effekter.

Lenke til kommentar
noen som har hørt om hvordan det blir med linux drivere?? nvida er konge på linux drivere i dag da... men det som jeg har hørt av ati er at de ikke er så flinke.

 

Det blir vel heller dårlig tror jeg. ATI har jo fortsatt problemer med windows driverne, så noe linux kan vi vel se langt etter. Kanskje de burde få nvidia til å utvikle driverne sine :lol: Det ville hvertfall vært best for sluttbrukerne.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...