Gå til innhold

Crysis: Utrolig dårlig, jeg er skuffet

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Etter å ha spilt på demoen gledet jeg meg stort etter dette spillet.

Men nå idag kjøpte jeg spillet og jeg må si jeg er ufattelig skuffet over spillet. Jeg hadde gledet meg etter noe "jungel warfare", men her (som alle FPS nå tildags) er det Tanks,fly og annet Hardware i bilde.

Personlig synes jeg denne utviklingen av FPS spill er tragisk. Det skal dreie seg om dyktighet ikke "armor and firepower". Er denne stilen på vei å dø ut? Sånn at et hvilken som helst liten 10åring kan bare hoppe i en tanks og blåse folk til biter?

Gud som jeg savner Old School Quake dagene....

Ønket at spill hadde en slik "satisfaction guaranty or your money back" ordning...for dette spillet er rett og slett ikke verdt discen den er trykket på....

PS

Jeg snakker om ONLINE/MULTIPLAYER delen...

Endret av nosync
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Jeg snakker om ONLINE/MULTIPLAYER delen...

Les teksten bedre. Er helt enig med trådstarter. Crysis multiplayer er noe av det dårligste jeg noensinne har prøvd. For de som ønsker seg tilbake quakedagene: www.warsow.net, #warsow og #warsow.no @ qnet. Ett spill som baserer seg på ferdigheter, movement og IQ imotsettning til Crysis MP hvor den som har mest armour igjen på nanosuiten vinner.

Gjest member-97590
Skrevet

Crysis MP var langt i fra imponerende.

Hadde inderlig håpt på en god MP del, men neida.

Så sitter heller på sandbox enn MP.

Skrevet

Det er jo mer eller mindre en kopi av Command & Conquer Renegade, bare et annet miljø, men prinsippet er det samme med å kjøpe utstyr og kjøretøy.

Har også store problemer med å sikte på multiplayer fordi musa har akselerasjon så enten flyr den laaangt forbi eller ikke i nærheten...

Skrevet

Går litt ut av MP mode,

Om du vill ha Jungelkrig med koreanere kan du jo lage maps i sandbox der du lager det slik da?

Har ikke prøvd MP delen så jeg vill ikke utale meg om noe der men jeg må innrømme selv at jeg hadde større forventninger når jeg hadde spillt demoen men det gjikk ned litt når jeg spillte full versjon, men lel synes jeg Crysis er ett bra spill, men jeg håper på at når Farcry 2 kommer ut at det blir mye mer jungel krig, å ikke bombe krig.

Skrevet
Ja, det hadde jo vært kjempekult om det BARE var jungelkrig uten noe andre elementer enn deg og noen koreanere...

Ja, jeg ble også skuffet når jeg fikk høre alt som skjedde i Crysis, men gled deg til at Far Cry 2 kommer til å være det jeg trodde Crysis kom til å være, et actionspill der man vandret rundt i naturen og drepte folk.

Skrevet
www.gunzonline.com

Baserer seg 50% på skill og 50% på fingre som ikke blir ødelagt av litt hardt bruk. Er visstnok ikke FPS ;P

Altfor mange cheats og hacks til GunZ (nei, jeg suger ikke, søk via Google)

Skrevet

Syns hele frihetsprinsippet er overvurdert egentlig. Nå har jeg ikke spilt gjennom spillet, er vel på 2 eller 3 loading tror jeg. Litt rart hvorfor de kan kalle det frihet, når man i faktum har et objective + et optional og et område som er avgrenset.

Jeg merket dette spesielt i starten da jeg kunne velge mellom å løpe gjennom en skog som overså veien jeg også kunne gått på. Der har vi 2 muligheter. Og uansett så møter du noen, og skyter du noen, så kommer det mest sannsynlig flere. Lengre ute i spillet hadde jeg på et stadium 13 eller 14 koreanere rundt meg, mens jeg desperat prøvde å stikke av i cloak mode. Spiller på normal.

Skrevet (endret)

Det beste med Crysis var demoen, etter å ha fått spillet har det vært utelukkende nedturer.

Multiplayer er dårlig laget og etter to runder har jeg mest lyst å hive spillet. En humvee som totalt knuses av ett trafikkskilt ?? Hva tenkte de på?

Våpnene er unøyaktig og det eneste som skal til for å vinne er å skaffe seg flest mulig upgrades så fort som mulig. Er du så uheldig å komme inn midt i en runde så har du 15 minutter med slakt forran deg.

Det som er dumt er at Crysis kunne vært så utrolig bra hadde de bare gjort det ferdig. Evt. lagt litt arbeid i ett permanent ranking system og fikset på håndteringen av kjørtøy. Kunne vært det beste spillet på mange år, i stedenfor er det ett av de verste. Får nesten inntrykk av at dette er laget og sluppet utelukkende for å finansiere FarCry2.

Scruffyhead

Endret av csteinsv
Skrevet

Er ikke imponert over spillbarheten i crysis, syns rett å slett d går for sakte fram og det blir fort kjedelig :thumbdown:

CoD4 og Prostreet derimot :thumbs:

Skrevet

Scruffyhead - du vet at Crysis lages av Crytek og er utgitt av EA, mens Far Cry 2 lages av Ubisoft Montreal og er utgitt av UbiSoft?

To vidt forskjellige selskap, og det er da ingen sammenheng mellom de to spillene heller. Salg av Crysis kan på ingen måte finansiere Far Cry 2.

Skrevet (endret)

Hm, ja mulig jeg og kjøper COD4 heller.

Crysis hadde en for mye "Halo" følelse med tullete leketøy våpen.

Det som jeg er mest stresset av er kjøping av utstyr kan ikke gjøres før etter du har spawnet. Som regel støtter du på en i bunkeren som dreper deg mest du står der som en idiot og "handler".

En annen ting er at i "tutorial videoen" av PowerStrugle" viser de turrets mot tanks og fly. Men jeg finner ikke disse i spillet. Så Anti-Air fins ikke, med mindre du har råd til å kjøpe en Anti-air tanks, som foresten SUGER. Ikke kan du se forskjellen mellom venn eller fiende med mindre de er nær deg og du får opp det røde krysset.

Battlefield gjør det MYE MYE bedre på alle sider enn Crysis.

Mulig etter jul kan jeg kjøpe COD4....demoen var temmelig kult ivertfall. Men der også er det tanks og fly/helekopter....

Endret av AvidGamer
Skrevet
Scruffyhead - du vet at Crysis lages av Crytek og er utgitt av EA, mens Far Cry 2 lages av Ubisoft Montreal og er utgitt av UbiSoft?

To vidt forskjellige selskap, og det er da ingen sammenheng mellom de to spillene heller. Salg av Crysis kan på ingen måte finansiere Far Cry 2.

"rødme" ja det har du rett i. Men flere har gjort den blemma ser jeg.

FarCry2 http://www.tothegame.com/pc-4062-far-cry-2-for-pc.html utvikler Crytek studios.

FarCry http://www.tothegame.com/pc-122-far-cry-for-pc.html utvikler Crytek studios.

Crysis http://www.tothegame.com/pc-5022-crysis-for-pc.html utvikler Crytek studios.

Men det er for såvidt gode nyheter, kan hende jeg kjøper FarCry2 likevell da.

Moralen er sjekk flere kilder.

Scruffyhead

Skrevet

Har faktisk ikke testet MP ennå da jeg ble så lei hele Crysis etter den elendige andre halvdelen av SP delen. Etter det jeg leser her så kanskje de ikke er noen grunn til å teste ut MP i det hele tatt... :(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...