Gå til innhold

Alle programmene åpner seg i notisblokk!

Larsemão

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Har et giga problem! Alle programmene innstallert åpner seg i notisblokk. Det kommer fram noen rare tegn også står det at programmet ikke kan åpnes i dos-modus. Det er absolutt ingenting på PC-en som funker grunnet dette UTENOM internett tilkoblingen samt Mozilla Firefox. Det er det eneste som funker. Hva skal jeg gjøre? Er den eneste muligheten å formatere?

Håper på raskt svar!

(Kan hende jeg ikke burde postet denne tråden her)

Mvh ruptioN

Endret av RuptioN
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Har et giga problem! Alle programmene innstallert åpner seg i notisblokk. Det kommer fram noen rare tegn også står det at programmet ikke kan åpnes i dos-modus. Det er absolutt ingenting på PC-en som funker grunnet dette UTENOM internett tilkoblingen samt Mozilla Firefox. Det er det eneste som funker. Hva skal jeg gjøre? Er den eneste muligheten å formatere?

Håper på raskt svar!

Mvh ruptioN

Høres veldig rart ut, det første som slo meg er at noen har satt .exe-filer til å åpnes i notisblokk som standard, men siden FireFox og Internett Explorer funker så er det vel ikke det heller.

Skrevet

Alt funka igår.. Men da jeg skulle starte word åpnet det seg i notisblokk, også prøvde jeg å restarte PC-en for å sjekke om det funka da, men da åpnet absolutt alle programmene seg i notisblokk..

Skrevet

Live-disk = en cd med et fungerende operativsystem som ikke trenger å installeres. Finnes mange utgaver av forskjellige Linux-distribusjoner som er beregnet til å kjøre i fra CD f.eks.

Da trenger du bare et antivirusprogram du kan legge inn på en minnepenn og kjøre derifra :)

Skrevet
Alt funka igår.. Men da jeg skulle starte word åpnet det seg i notisblokk, også prøvde jeg å restarte PC-en for å sjekke om det funka da, men da åpnet absolutt alle programmene seg i notisblokk..

"Håkkei" - Nå må jeg bare spørre. Når du skal "åpne Word", gjør du som mange at du dobbelklikker på ett dokument slik at det åpner Word for deg? Ett Word-dokument er ikke det samme som Word. Hvis du ikke har prøvd dette allerede, så bør du prøve å åpne Word manuelt, altså enten ved å gå om startmenyen -> alle programmer -> ms office -> Word, eller å dobbeltklikke på .exe-fila på skrivebordet ditt eller under programmappa i utforsker. For meg begynner dette å lukte som at du ved ett uhell har valgt at .doc-filer skal åpnes i Wordpad.

Skrevet

Jeg åpnet word manuelt ja. Hvis jeg med ett uhell hadde valgt at dem skulle åpnes i notepad er det jo rart at absolutt ALLE programmene åpnet seg der :p

Men det hjalp å ta systemgjenoppretting... selvom problemet fortsatt er uforklarlig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...