Gå til innhold

Knust skjerm på nokia 5300


f0kus

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ta kontakt med ett mobilverksted.

 

deltaservice (www.deltaservice.no)

zodiac (google it ;) )

nordialog (www.nordialog.no)

 

Bytte av skjerm vil havne på mellom 600 og 1000 kroner. Mest sansynlig nærere sistnevnte.

 

Dog, kan du bytte skjerm på mobilen selv, dersom du er noe nevenyttig. Er ikke stort vanskeligere enn å bytte prossesor på en datamaskin.

 

Skjerm kan du kjøpe for noen hundrelapper på mytrendyphone.dk

 

Lykke til ;)

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...
  • 3 måneder senere...

Ser at det er mange som skal skru på tlf. sine selv uten å tenke på eventuelle senskader som for eksempel ESD skader eller stress på komponenter. Kan forstå det når en skal bytte deler som ikke krever skruing, men ser ofte at det spørres om bytting av komponenter som en må skru opp skruer for å komme til. Dette har de færreste kompetanse eller verktøy for å gjøre selv i og med at de blant annet skrues igjen i moment og skruer ikke skal gjenbrukes. Anbefaler å levere den i til autorisert Nokia Care verksted slik at dette blir gjort profesjonelt.

 

Men det er jo alltid opptil en selv :)

Lenke til kommentar
Ser at det er mange som skal skru på tlf. sine selv uten å tenke på eventuelle senskader som for eksempel ESD skader eller stress på komponenter. Kan forstå det når en skal bytte deler som ikke krever skruing, men ser ofte at det spørres om bytting av komponenter som en må skru opp skruer for å komme til. Dette har de færreste kompetanse eller verktøy for å gjøre selv i og med at de blant annet skrues igjen i moment og skruer ikke skal gjenbrukes. Anbefaler å levere den i til autorisert Nokia Care verksted slik at dette blir gjort profesjonelt.

 

Men det er jo alltid opptil en selv :)

 

 

Det spørs hvor dyktig man er:) Jeg slet litt med å få ut den gamle skjermen på min 5300, det gikk til slutt, men telefonen ble aldri den samme.

Lenke til kommentar
Er ikke så vannskelig og bytte vest man har byttet på noen telefoner da

 

Display Nokia 5300

 

 

Her også en video kosn du gjør det

 

Sier ikke at det er vanskelig, men jeg ser jo at filmen forteller en annen sannhet enn hvordan det skal gjøres.

 

Hvis det er slik forbruker tror et verksted jobber så forstår jeg at de ikke alltid har forståelse for hvorfor teknikere gir de beslutningene som de gjør. Bare på denne filmen ser jeg følgende feil:

 

1. Ingen ESD sikring

2. Brukes ikke skrutrekker når en skrur på mobil

3. Ingen hansker (stor sannsynlighet for senskader og også væskeskade)

4. Bruker de samme skruene igjen

5. Feil rekkefølge på skruer og feil moment (stress på komponenter)

 

Ville nå uansett levert den inn til nærmeste Nokia Care point for korrekt bytte :)

Lenke til kommentar
Er ikke så vannskelig og bytte vest man har byttet på noen telefoner da

 

Display Nokia 5300

 

 

Her også en video kosn du gjør det

 

Sier ikke at det er vanskelig, men jeg ser jo at filmen forteller en annen sannhet enn hvordan det skal gjøres.

 

Hvis det er slik forbruker tror et verksted jobber så forstår jeg at de ikke alltid har forståelse for hvorfor teknikere gir de beslutningene som de gjør. Bare på denne filmen ser jeg følgende feil:

 

1. Ingen ESD sikring

2. Brukes ikke skrutrekker når en skrur på mobil

3. Ingen hansker (stor sannsynlighet for senskader og også væskeskade)

4. Bruker de samme skruene igjen

5. Feil rekkefølge på skruer og feil moment (stress på komponenter)

 

Ville nå uansett levert den inn til nærmeste Nokia Care point for korrekt bytte :)

 

 

Brukes ikke skrutrekker nei. Jeg ble småforbanna da jeg merket at skruene ikke var ment for en vanlig skrutrekker. Da filte jeg ned skruene litt og gjorde slik at de kunne skrus opp. Det gikk greit, men telefonen ble aldri like "stabil" som før.

Lenke til kommentar

Sjekka akkurat prisen her, og det koster ganske nøyaktig 700,- inkl moms og frakt for å bytte skjerm (deltaservice).

 

Forøvrig kan jeg nevne at skruene som brukes, er såkalte TORX skruer, som krever at man har sekskantete tenner på skrujernet (Peugeot bruker de samme, hvertfall på 605 SRI ^^ ).

 

Og jeg tror også at noen her på forumet nå akkurat ga deg noen forferdelige råd. Selv om instruksene sier ditt og datt og demontering/montering, så sier de ingenting om feilene, som er ren erfaring fra oss teknikere. Hvis vi VET at en spesifikk feil ikke er bare bare gidder vi ikke bruke tid på det heller. At tlf din nå er "ustabil" vitner bare om at du/innspilte manual ikke har fulgt oppskriften 100% og dermed nå har kverka et eller annet på tlf.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...