Gå til innhold

Ekstern harddisk - produsenter

TeVa

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal kjøpe meg en ekstern harddisk til min laptop, for å kunne bl.a. lagre endel bilder.

Alle nettbutikker + elkjøp, siba etc, har jo dette, men utvalget er stort blant de ulike produsentene.

Så spørsmålet er ............... er det enkelte produsenter som er å anbefalle fremfor andre.

Og ikke minst, er det noen man absolutt burde holde seg unna ?

Terje

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Lurer egentlig på det samme. Har en Iomega som jeg er ganske fornøyd med, men jeg har lyst på en som ikke behøver egen strømforsyning.

Jeg har sett litt på denne :hmm:

Edit: Hvis du er ute etter spesifikke kjøpetips, kan det være lurt å oppgi ønskene dine litt nærmere (f.eks pris, kapasitet, omdreiningshastighet og design).

Endret av all2sleepy
Skrevet
Edit: Hvis du er ute etter spesifikke kjøpetips, kan det være lurt å oppgi ønskene dine litt nærmere (f.eks pris, kapasitet, omdreiningshastighet og design).

Ønsker en på 500 GB, i underkant av 1000 kroner (som de aller fleste ligger på).

Omdreiningshastighet har jeg ingen formening om, da jeg har lite greie på dette. Hva bør jeg ha ?

Design ....... ? Ingen spesielle ønsker, men den bør jo ikke være altfor stor.

Terje

Skrevet
Omdreiningshastighet har jeg ingen formening om, da jeg har lite greie på dette. Hva bør jeg ha ?
Velger du en modell med usb2 eller firewire, så vil du ikke merke noe forskjell på ytelsen da det er usb/fw tilkoblingen som er den begrensede faktoren.
Skrevet (endret)
Velger du en modell med usb2 eller firewire, så vil du ikke merke noe forskjell på ytelsen da det er usb/fw tilkoblingen som er den begrensede faktoren.

Og vis jeg ikke velger USB/FW............... så burde jeg velge ....?

Terje

Endret av TeVa
Skrevet
Hadde en Maxtor et eller annet som kræsja etter under 6mnd. Har nå en WD bokhyllesak som fungerer utmerket!

Hva er en "WD bokhyllesak" ?

Terje

Skrevet
Hadde en Maxtor et eller annet som kræsja etter under 6mnd. Har nå en WD bokhyllesak som fungerer utmerket!

Hva er en "WD bokhyllesak" ?

Terje

Western Digital My Book tipper jeg. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...