Gå til innhold

Et avslappende spill?


Anbefalte innlegg

Er paa Jakt etter et avslappende spill der omgivelsene er vakre og poenget med spillet ikke er og plaffe ned andre etc

Er paa en maate lei for oeyebliket av det "kaoset" som folger med skyte spill og vil gjerne finne et spill men kan lene seg til bake slappe av og nytte omgivelsene, hadde vaert grei med en god historie.

 

Noen som har navnet paa et spill som dekker mine behov?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er paa Jakt etter et avslappende spill der omgivelsene er vakre og poenget med spillet ikke er og plaffe ned andre etc

Er paa en maate lei for oeyebliket av det "kaoset" som folger med skyte spill og vil gjerne finne et spill men kan lene seg til bake slappe av og nytte omgivelsene, hadde vaert grei med en god historie.

 

Noen som har navnet paa et spill som dekker mine behov?

 

Tror kanskje Oblivion hadde vært noe for deg. Store fine omgivelser og en bra historie.

Jeg spiller det ikke selv, men har fått mange anbefalinger om det.

Lenke til kommentar

Jeg foreslår Hitman-serien og Splinter Cell serien (og muligens andre snikespill). Dette handler stort sett om planlegging (dersom du vil score høyt) og det er svært få (men noen) stress elementer.

 

Ellers kan du jo spille Far Cry på easy (det skal i følge spillet selv være avslapping på en sydhavsøy), selv om jeg synes det var stress nok. Muligens de sier det samme om "easy" i Crysis (det vet jeg ikke, fordi Komplett vil ikke sende meg maskinen som takler det før 26. november - argh).

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Det du jakter på er Myst-serien.

 

Her kan man sitte med kaffekoppen i en hånd, musen i den andre og løse spennende gåter i en interessant story i flotte omgivelser.

 

Serien er avsluttet etter fem spill, og for å få mest ut av den bør man starte med eneren og jobbe seg utover. Teknisk er imidlertid særlig eneren og til en viss grad toeren ganske utdatert, da man i realiteten bare ser på still-bilder. Eneren ser heller ikke spesielt imponerende ut. Men klarer man å leve med dette vil man ha en fin tid.

 

Serien:

1. Myst

2. Riven

3. Myst III: Exile

4. Myst IV: Revelations

5. Myst V: End of Ages

Endret av P1ay
Lenke til kommentar
Serien er avsluttet etter fem spill, og for å få mest ut av den bør man starte med eneren og jobbe seg utover. Teknisk er imidlertid særlig eneren og til en viss grad toeren ganske utdatert, da man i realiteten bare ser på still-bilder. Eneren ser heller ikke spesielt imponerende ut. Men klarer man å leve med dette vil man ha en fin tid.
Jeg husker at de to første myst-spillene imponerte stort på Power PC-en min. Ihvertfall utseendemessig. Man hadde da animasjoner i det første også?

 

Ellers må jo zeldaspillene nevnes, her kan man (i de aller fleste) ta små rolige oppdrag og kose seg med den gode storyen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...