Gå til innhold

Penny-Arcade forteller hvorfor Assassin's Creed har fått noen dårlige anmeldelser!


Arlendius

Anbefalte innlegg

Det er sikkert flere som har plukket opp denne på xbox.com forumet til Assassin's Creed, men jeg syns den er verdt å nevne her også siden mange alt har kjøpt spillet og mange er usikre på om de skal kjøpe det etter litt mixed reviews.

 

Saken er altså at Penny-arcade gutta har skrevet en bloggpost om hvorfor de tror enkelte anmeldere har gitt en dårlig review til Assassin's Creed. Hovedpoengene deres er at om man forter seg gjennom spillet med å bare gjøre minimum av det man trenger for å fullføre spillet, så føles det lineært og repetitiv, men spiller man spillet som det er ment å spilles, ved å utforske byene, hjelpe innbyggerne, finne utkikkspunkter og alt annet man kan gjøre, så er det en fantastisk opplevelse. Dessuten så er de overbevist om at en rekke av anmelderne som klager på hvordan slutten er, ikke har sett slutten (hint med mini spoiler som egentlig ikke er spoiler: den kommer etter end credits og man får en achievement for å se den, så kjenner man noen som klager på slutten så kan man faktisk sjekke om de har sett slutten!).

 

Personlig har jeg bare spilt AC i 3-4 timer selv, og jeg har ikke kommet veldig langt for jeg har utforsket mye og går bare rundt å koser meg. Om jeg skulle ha stresset gjennom historien så tror jeg at jeg også hadde kommet til å bli lite fornøyd og følt at jeg hele tiden gjorde det samme, men det er overhode ikke den følelsen jeg har når jeg tar tiden til hjelp, koser meg og virkelig lever meg inn i spillet.

 

Link til Penny-arcade bloggen: http://www.penny-arcade.com/2007/11/14 (sak nummer 2 fra toppen).

 

Arlendius

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Må si meg enig. Har utført det første virkelige oppdraget i Damascus, og gjorde alt jeg kunne (utsiktspunkter, tok meg av soldatbøller, fant alle ledetråder, etc.) før jeg avsluttet oppdraget. Det var en fantastisk opplevelse, ganske enkelt. Sverdkampene er også morsomme. Krever god timing, veldig tilfredsstillende når det funker. :)

Lenke til kommentar

hvorfor skulle det ikke bli repetivt om man gjør alt sammen? er jo akkurat det samme man gjør bare flere ganger?

 

er completion whore selv så gjør alltid alt av sidequests i spill før jeg runner de. (til en viss grad hvertfall, vet ikke om jeg orker dra rundt og samle flagg:P) trur assassins creed i store doser kan bli skikkelig kjedelig, nå om dagen faller det uansett i skyggen for bedre titler, så blir bare litt kos i ny og ne:)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-uVTr2vDm

Da får mange gøye oppgaver som å samle flagg som man ser på kartet,

assassinate folk rundt forbi, delta i store sverdkamper, pickpocket osv.

Det blir ikke mere gøy enn du vil det skal bli...

Det kan nok bli kjedelig hvis man spiller 5 timer i strekk, men ikke gjør det da.

Legg inn litt cod4, litt film.. hva som helst. Du vil lengte å komme tilbake for å fortsette

et mission du holdt på å gjøre "research" til.

 

Hvis man er negativ så kan man sitte og finne ting i cod4 man misliker også.

Lett.

Lenke til kommentar

Kan være enig i Penny Arcade, men jeg skjønner også kritikken. Spillet kunne jo vært uendelig mye kulere dersom de hadde variert hver "session" mere. Man skal jo gjøre akkurat de samme tingene 8 ganger. Siste jobben og utover er dog noe helt annet.

 

Gir spillet glatt 9 av 10. Kosa meg mere med dette her enn Bioshock. Call of Duty derimot er 10 av 10. Klarer ikke å finne noe negativt med det.

Lenke til kommentar
Det er sikkert flere som har plukket opp denne på xbox.com forumet til Assassin's Creed, men jeg syns den er verdt å nevne her også siden mange alt har kjøpt spillet og mange er usikre på om de skal kjøpe det etter litt mixed reviews.

 

Saken er altså at Penny-arcade gutta har skrevet en bloggpost om hvorfor de tror enkelte anmeldere har gitt en dårlig review til Assassin's Creed. Hovedpoengene deres er at om man forter seg gjennom spillet med å bare gjøre minimum av det man trenger for å fullføre spillet, så føles det lineært og repetitiv, men spiller man spillet som det er ment å spilles, ved å utforske byene, hjelpe innbyggerne, finne utkikkspunkter og alt annet man kan gjøre, så er det en fantastisk opplevelse. Dessuten så er de overbevist om at en rekke av anmelderne som klager på hvordan slutten er, ikke har sett slutten (hint med mini spoiler som egentlig ikke er spoiler: den kommer etter end credits og man får en achievement for å se den, så kjenner man noen som klager på slutten så kan man faktisk sjekke om de har sett slutten!).

 

Personlig har jeg bare spilt AC i 3-4 timer selv, og jeg har ikke kommet veldig langt for jeg har utforsket mye og går bare rundt å koser meg. Om jeg skulle ha stresset gjennom historien så tror jeg at jeg også hadde kommet til å bli lite fornøyd og følt at jeg hele tiden gjorde det samme, men det er overhode ikke den følelsen jeg har når jeg tar tiden til hjelp, koser meg og virkelig lever meg inn i spillet.

 

Link til Penny-arcade bloggen: http://www.penny-arcade.com/2007/11/14 (sak nummer 2 fra toppen).

 

Arlendius

 

Høres fornuftig ut. Jeg finner så og si alle spill repetitive hvis jeg spiller for lenge om gangen. Men spiller jeg 2-3 timer om gangen, med litt tid mellom øktene, blir jeg ikke lei på samme måte.

Blir lei av alle spill hvis jeg spiller mye om gangen.

Lenke til kommentar
Jeg har også kjøpt det spillet, gjort unna en tim el no.. men hvordan F saver man? finner ikke noe om det noe sted.. er jeg dust?

Den saver ganske ofte av seg selv, tror ikke du kan initiere saving selv. En sikker måte å save på er å klatre opp på et utsiktspunkt du ikke har vært på før.

Lenke til kommentar
Jeg har også kjøpt det spillet, gjort unna en tim el no.. men hvordan F saver man? finner ikke noe om det noe sted.. er jeg dust?

Den saver ganske ofte av seg selv, tror ikke du kan initiere saving selv. En sikker måte å save på er å klatre opp på et utsiktspunkt du ikke har vært på før.

 

Hmm, akkurat det jeg prøvde, får når jeg står der oppe står det vitterlig saving game osv... så jeg slo av boxen, starta opp på nytt og fant meg selv en 2-3 min unna, ved en stall aktig bygning.

 

den hadde huska at jeg hadde plukket opp et flagg mellom der jeg "våkna" og tårnet jeg trodde jeg savet på.

Lenke til kommentar
Hmm, akkurat det jeg prøvde, får når jeg står der oppe står det vitterlig saving game osv... så jeg slo av boxen, starta opp på nytt og fant meg selv en 2-3 min unna, ved en stall aktig bygning.

 

den hadde huska at jeg hadde plukket opp et flagg mellom der jeg "våkna" og tårnet jeg trodde jeg savet på.

Da savet den nok når du stod der oppe, men så startet du igjen på et annet punkt når du loadet.

Lenke til kommentar

Det som er ensformig er måten du skal assassinate de 9 personene på. Gå bak, kniv på strupen, løpe, gjemme seg, ferdig, gjenta samme prosess 9X. Vaktene er stokk dumme. Plusset er at grafikken er av ypperste klasse, faktisk noe av det beste eller kanskje det beste jeg har sett. Pickpocket er drittkjedelig og enkelt. Leite etter utkikkspunkt blir kjedelig i lengden.

 

Liker ikke spillet, sorry.

Endret av Merlin
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...