Gå til innhold

Tråden får dem som har kommet igjennom crysis

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har rundet Crysis på low i 800x600 med 15-20 fps average. Forsatt en stor opplevelse synes jeg. Blir snart ny pc nå og får se om jeg får en enda bedre opplevelse da.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Har rundet Crysis på low i 800x600 med 15-20 fps average. Forsatt en stor opplevelse synes jeg. Blir snart ny pc nå og får se om jeg får en enda bedre opplevelse da.

Skal jeg love deg du kommer til å få ;)

Skrevet
Tenkte og lage en tråd der alle kan diskutere hvordan crysis var, fra begynnelse til slutt.

Hvar crysis bra? Er selve spillet litt for oppskrytt?

Begrunn dine svar...

Nei, ikke bra.

Ja, veldig oppskrytt.

Begrunnelse: Ræva historie og skuespillerstemmer + ræva programmering og ustabil motor full av bugs. Gjesp. Crytek sier i tillegg at de ikke kommer med flere patcher, noe som jeg anser som rent svindel.

Multiplayerdelen falt også fort i glemmeboken.

Konklusjon: Jeg angrer på at jeg brukte 400,- og alle disse timene på spillet når det finnes så mange gode FPS på markedet.

Skrevet

Lurer litt på hva alle bugsa som alle maser om er?

Eneste jeg merket da jeg spillte det var at det ble avlsuttet. Men det skjedde bare en gang. Ellers kan jeg ikke huske noen bugs. Synes spillmotoren virker gjennomført jeg. Historien er jo noe annet da..

Skrevet
Lurer litt på hva alle bugsa som alle maser om er?

Eneste jeg merket da jeg spillte det var at det ble avlsuttet. Men det skjedde bare en gang. Ellers kan jeg ikke huske noen bugs. Synes spillmotoren virker gjennomført jeg. Historien er jo noe annet da..

Spillet krasjer til skrivebord ofte eller fryser eller hakker uten grunn. En del grafiske feil kommer i blant også. En gang hoppet jeg i vannet og fikk 4 armer. Litt kjekt, tenkte jeg... men sånn var det hele tiden så jeg måtte til slutt finne en gammel savegame med 2 armer for å kunne spille videre.

Med samme datamaskin (som er top notch) får jeg en CoD4 med mye flottere grafikk og mer flyt enn i en ustabil og hakkete Crysis, samt mye bedre gameplay og mer engasjerende historie. AI'en var kanskje den verste delen, som gjør at snikesekvensene er like flaue som i Oblivion. For oss som er glad i Thief og Splinter Cell var det enda en voldsom nedtur.

Crytek har altså bommet på hele linjen og det hele føles som en mislykket parodi av filmen Predator.

De sier selv at spillet har mange bugs, så det er ikke noe som spillere finner på. De sier også at de ikke skal bruke mer tid på å fikse spillet videre. For en latterlig affære...

Skrevet

Ok, skjønner. Merket ikke noe til det jeg.. Hatt flaks da :p Pc-en min drar det ikke på maks grafikk da, så fin flyt fikk jeg liksom aldri spillt det med.

Hehe, spillet er vel et godt bevis på at grafikk selger da :p Eller hvertfall blir hypet

Skrevet
Hehe, spillet er vel et godt bevis på at grafikk selger da :p Eller hvertfall blir hypet

Det har du fullstendig rett i.

En annen forklaring er at det har vært en voldsom død periode på FPS-fronten før Crysis kom. Det er derfor både den og Bioshock ble oppskrytt. Sistnevnte er synes jeg bedre enn Crysis, og et veldig OK spill... men lite variert og veldig kjedelig i lengden til tross for engasjerende historie og sterk stemning. Det fortjener i hvert fall ikke de vanvittig gode karakterene spillet har fått.

Skrevet

En annen forklaring er at det har vært en voldsom død periode på FPS-fronten før Crysis kom. Det er derfor både den og Bioshock ble oppskrytt. Sistnevnte er synes jeg bedre enn Crysis, og et veldig OK spill... men lite variert og veldig kjedelig i lengden til tross for engasjerende historie og sterk stemning. Det fortjener i hvert fall ikke de vanvittig gode karakterene spillet har fått.

Tja Crysis ble jo kåret av gamespot til årets FPS(eller PC spill, husker ikke helt) og fikk vell nesten dobbelt som mange stemmer som andreplass hvis jeg ikke husker feil. Tviler på at det hadde blitt det hvis det kun hadde vært graffikk, er nok noen som klarer å se at spillet er mer enn bare det.

Skrevet

Tja Crysis ble jo kåret av gamespot til årets FPS(eller PC spill, husker ikke helt) og fikk vell nesten dobbelt som mange stemmer som andreplass hvis jeg ikke husker feil. Tviler på at det hadde blitt det hvis det kun hadde vært graffikk, er nok noen som klarer å se at spillet er mer enn bare det.

Smak og behag. Mange av anmeldelsene tar i betraktning at bugsene blir fikset, noe som aldri blir tilfellet når det gjelder dette spillet.

Og som sagt var det en dødperiode for FPS-sjangeren, som er grunnen for at både Bioshock og Crysis fikk karakterer langt over det de egentlig fortjener. Jeg har rundet Bioshock og hver gang jeg leser en gammel anmeldelse av spillet får jeg inntrykket på at de snakker om et helt annet spill. Bioshock: det samme om og om igjen, med utrolig lite variasjon. Kjedelig spill i lengden. T.o.m. et "dumt" FPS som Doom 3 og Quake 4 har mer varierte fiender etter hvert. Det har ikke Bioshock engang... Utrolig nok koste jeg meg mer med Id sine spill enn med Crysis og Bioshock, selv om jeg pleier å like spill med litt dybde.

Jeg ser frem til det nye Alien-spillet og håper at det gir meg like mye som AvP2. Der har du et godt eksempel på hvordan et FPS skal lages.

Det samme går for HL- og CoD-seriene.

Skrevet
Tenkte og lage en tråd der alle kan diskutere hvordan crysis var, fra begynnelse til slutt.

Begrunn dine svar...

Nei, ikke bra.

Ja, veldig oppskrytt.

Begrunnelse: Ræva historie og skuespillerstemmer + ræva programmering og ustabil motor full av bugs. Gjesp. Crytek sier i tillegg at de ikke kommer med flere patcher, noe som jeg anser som rent svindel.

Konklusjon: Jeg angrer på at jeg brukte 400,- og alle disse timene på spillet når det finnes så mange gode FPS på markedet.

Heldig at jeg aldri opplevde noe slikt. Elsker spillet jeg.

Skrevet

Begrunn dine svar...

Nei, ikke bra.

Ja, veldig oppskrytt.

Heldig at jeg aldri opplevde noe slikt. Elsker spillet jeg.

Jeg opplevde heller ingen problemer.

Skrevet
Smak og behag. Mange av anmeldelsene tar i betraktning at bugsene blir fikset, noe som aldri blir tilfellet når det gjelder dette spillet.

Vell kanskje ikke annmelderne opplever bugs, selv har jeg aldri opplevd noen bugs annet enn lagg noen steder. Dette spillet har ihvertfall ikke mange bugs.

Og som sagt var det en dødperiode for FPS-sjangeren, som er grunnen for at både Bioshock og Crysis fikk karakterer langt over det de egentlig fortjener.

Hva du mener dem fortjener. Folk flest synes dette er knall spill.

Jeg ser frem til det nye Alien-spillet og håper at det gir meg like mye som AvP2. Der har du et godt eksempel på hvordan et FPS skal lages.

Det samme går for HL- og CoD-seriene.

Tja vil nå si at Bioshock og Crysis er gode eksempler, men er vell kanskje smak og behag, selvom jeg ikke akkurat kan si annet enn at jeg hører at ihvertfall 90 % av folka rundt om på forum jeg leser, elsker bioshock, og mange crysis også, men der noe mindre fordi mange klager på spillet pga pcen dems suger.

Skrevet
Og som sagt var det en dødperiode for FPS-sjangeren, som er grunnen for at både Bioshock og Crysis fikk karakterer langt over det de egentlig fortjener.

o_rly.jpg

Skrevet

o_rly.jpg

Bioshock:

12sj6.png

Crysis:

21wh5.png

Hvis over 70 % representerer folk flest, så ja..

Skrevet

Mitt poeng var heller at det jeg skriver er selvsagt min mening og ingen andres, selv om jeg er rimelig sikker på at mange vil være enige i mine påstander. Nå at det er sagt er jeg veldig interessert i å se hva folk synes om disse spillene om 6 måneder. Jeg tipper at fordelingen har endret seg betraktelig.

"Folk flest" synes at Madonna lager god musikk, men det er også vanvittig mange som synes det er møll. Hvem har rett og hvem tar feil? Ingen. Så lenge du klarer å kose deg med et spill som t.o.m. utvikleren erkjenner at det er ustabilt og uferdig, så skal du for all del få lov til å kose deg videre. Jeg klarer jo å kose meg med både Oblivion og BF2, som begge to er flere år gamle og fremdeles forpestet av bugs og generell ustabilitet. Crytek er i hvert fall modig nok til å annonsere at de ikke gidder å fikse spillet, mens Bethesda holder forsiktig kjeften uten å få ut fingeren.

Skrevet

Crytek har aldri sagt at de ikke "orker" å komme med patcher. De har forklart at Warhead har noen optimalisereringer som det blir vanskelig å legge til Crysis. Og at det er noe de må se på etter Warhead er ferdig.

For min del har jeg bare opplevd en bug i spillet, og jeg har rundet det 5-6 ganger. Feilen er da på sistebanen, hvor fienden faller gjennom dekk. Ellers ingenting. Hos noen konfigurasjoner skjer det vel oftere feil, men dette gjelder absolutt alle spill i dag.

Selv i dag syns jeg Crysis er et av det beste skytespillet på lang tid.

• 3 uker senere...
Skrevet

Har nylig spillt igjennom spillet, og har ikke opplevd noen bugs. Må si at dette er en av de spillene som har engasjert meg mest. Jeg har hatt kvelder jeg ikke har hatt lyst til å legge meg.

Selv om jeg også kan se feil i spillet, er det nok ett av de FPS spilla jeg har hatt det mest morsomt med.

Skrevet

Har også nettopp spilt igjennom spillet (for 2. gang) og opplevde kun én bug å vidt jeg fikk med meg. På slutten av Relic, kom det ingen VTOL for å hente meg opp, så jeg måtte spille hele brettet på nytt, men ellers enn det merket jeg ikke noe spesielt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...