Gå til innhold

iPhone-tråden|Telefon, iPod og internett!


Anbefalte innlegg

hei.

jeg tenker å kjøpe Iphone, men nå har 1.1.3 kommet ut. Bør jeg vente med å kjøpe den, eller kan jeg kjøpe den, og bruke den som en Ipod touch i mellomtiden?

Jeg kan nesten ikke vente m ed å kjøpe den, fordi pappa skal til usa neste uke. Bør jeg kjøpe den?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg tenkte å kjøpe meg en iphone neste uke når jeg er i USA, er det bare å gå på apple store å kjøpe en, eller er det noe jeg må ta hensyn til? med tanek på rett utgave...etc...

 

Håper på snarlig svar da jeg drar i morgen...

Kjøper du en iPhone nå får du versjon 1.1.3. Den kan ikke hackes på noen måte. Ingen jailbreak, ingen unlocking og stealth/turboSIm funker ikke.

 

Personlig vil jeg tippe at i alle fall en turboSIM-hack kommer i løpet av uka, men du risikerer at telefonen aldri vil være brukelig i Norge.

 

 

Så jeg må få tak i en 1.1.2 utgave i såfall.

Hvorfor vil de ikke klare å hacke en 1.1.3. versjon?

Vil den fungere som ipod og netleser om den ikke er hacket?

Endret av tralltrall
Lenke til kommentar

Får du en 1.1.2 må du kjøpe *****SIM til 300-600kr. Får du tak i en 1.1.1 eller 1.0.2(?) kan du software-unlocke den.

 

Det tar som regel litt tid før en klarer å hacke en firmware. Altså, det ligger jo i betydningen. En skal prøve å bryte opp noe som noen har prøvd å sikre. Først må en finne ut om det i det hele tatt er mulig. Hackingen av 1.1.3 kan skje i morgen, neste måned eller aldri.

 

Og tastaturet er ikke for lite nei. Gpr helt fint å skrive på det. Telefonen kunne jo ikke bli solgt dersom det ikke var stort nok. Går litt tregere enn med fysiske knapper, litt værre dersom du er i bevegelse (buss eller går), men jeg klarer fint å skrive uten skrivefeil i en god hastighet.

 

Dersom du kjøper en 1.1.2 i dag (og også 1.1.3) og ikke hacker den, kan du bruke alle funksjoner utenom tlf, sms og edge. Du starter telefonen som normalt, og etter den har bootet får du melding om at "SIM er låst". Hvis du bare trykker "Ignorer" kan du bruke den som iPod, notatblokk, nettleser over WiFi, spillemaskin og alt annet.

Endret av Blib
Lenke til kommentar
Har sett at AppleStore ikke sender til JetCarrier adresse mer..

 

Beste er vel å ta kontakt med gammel slekt og venner over dammen =) Så er det vel noen her til lands også som har importert og selger også.

Jeg snakka om å kjøpe fra http://i3gsim.com/ . De sender vel til JetCarrier, og da er den ferdig opplåst.

 

 

Jeg har ikke lyst til å betale stort mer enn 3500,- for en iPhone. Hvor lenge må jeg vente? :p

Lenke til kommentar
Går det ann å legge telefonen sidelengs og skrive på qwerty tastaturet?

Når du bruker nettleseren er det mulig ja. Av ukjent årsak (les: latskap fra Apple) er ikke det mulig ved skriving av SMS og andre ting.

 

 

Dersom du kjøper en 1.1.2 i dag (og også 1.1.3) og ikke hacker den, kan du bruke alle funksjoner utenom tlf, sms og edge. Du starter telefonen som normalt, og etter den har bootet får du melding om at "SIM er låst". Hvis du bare trykker "Ignorer" kan du bruke den som iPod, notatblokk, nettleser over WiFi, spillemaskin og alt annet.

Nei, "enheten" er jo ubrukelig før den aktiveres. 1.1.3 kan ikke aktiveres, 1.1.2 må først nedgraderes til 1.1.1 for å kunne aktiveres. Enkleste er altså å bare nedgradere til 1.1.1.

Endret av Lurifaksen
Lenke til kommentar

Åh, det var jeg faktisk ikke klar over. Kjøpte min ferdig aktivert. Takk, så vet jeg det iallefall :)

 

Btw, hvordan får du stort tastatur i Safari? Ikke av å holde den sidelengs iallefall, prøver det nå uten at det funker.

Edit: AH. Først widescreen, SÅ tastatur. Ikke noe live skifte engang :(

Endret av Blib
Lenke til kommentar
Hvis man kjøper en Iphone med en fw. f.eks 1.1.1 når det da kommer ny, kan man oppdatere fw når det kommer nye og allikavell bruke norskt simkort? hvorfor kunne den bare ikke ha kommet til norge..hadde vært mye lettere :cry:

Svaret er nei. Mulig at du kan oppdatere til 1.1.2, men da må du ha harware-hack. 1.1.1 kan bruke software-hack.

 

Den burde kommet til Norge, ja. :hm:

Lenke til kommentar
Svaret er nei. Mulig at du kan oppdatere til 1.1.2, men da må du ha harware-hack. 1.1.1 kan bruke software-hack.

 

Den burde kommet til Norge, ja. :hm:

Det finnes en software-hack for 1.1.2 med 1.1.1 booloader, kom over den for en stund siden, men husker ikke hvor. Ligger sikkert på hackint0sh eller lignende. Endret av Rabbid
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...