Gå til innhold

hvilket gaming tastatur er best? ikke trådløst.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Dyrt.. og helt ukjent for meg ihvertfall..

 

Ja det synes jeg og, men har lest over spesifikasjonene og slikt. Og det er ingenting som virker mer fancy eller har bedre speks. Skjønt kanskje det ikke slår steelkeys på respons, vet ikke helt. Er veldig godt fornøyd med mitt steelkeys 6g.Prøvde å bruke logitech g11 igjen men det ble bare ekkelt å skrive på etc.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Saitek Eclipse Keyboard er jo ganske billig, 400 kr.

 

Men dere mener at det ikke er noe bra? Hvorfor?

Min erfaring med Eclipse tastatur er ikke såå god. Etter ganske kort tids bruk begynnte Caps Lock-lampa å lyse konstant, uansett om den var på eller ikke. Dette var ikke verdens undergang, men kunne være litt irriterende når man f.eks tasta passord.

 

Men etter ca et halvt år skjedde det noe rart. Jeg skrudde på PC-en og så begynnte plutselig bakgrunnslyset å blinke i høy hastighet, og ingen av tastene fungerte lenger...

 

Nå ligger det i søppla og jeg sitter med et biltema-tastatur til 49,- kr :p

 

Skal bestille G15v2 når det kommer med norsk layout (ila. feb.?)

Lenke til kommentar

Netshop har g15v2 norsk på lager.

 

Ops det var visst engelsk. Prisguiden linket det som norsk.

Det som jeg finner mest irriterende med de engelske layouts på tastatur

er 0x00 knappen, også kjent som knappen til høyre for venstre shift tast. Altså "<>" tasten. Den er jo ikke der. Dvs den er der i form av andre taster, men på norsk tegnoppsett så blir det ubrukelig da <> ikke vises. Jeg har ikke hatt problem med det før på engelsk oppsett men på g11 funker det ikke i alle fall. Såvidt jeg har fått til uansett.

Endret av amiganostalgia
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Jeg er derimot kjempefornøyd.. det holder godt og er godt å skrive på.. gode lys. stort sett det beste gamingtastaturet jeg har prøvd.. (har prøvd begge logitech G15 versjonene men saitek hopper så vidt litt foran på min liste.. gleder meg til saitekcyborg keyboard kommer i hus)

 

Har lyst på Cyborg jeg også! :D

Vet du om den kommer i norsk oppsett (Æ,Ø,Å) ??

 

EDIT: Leif

Endret av Spirit99
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
  • 2 uker senere...

Min anbefaling går faktisk til Clas ohlson sin Enkle compact keyboard...svart versjon.

Dette er så enkelt å greit å til sjappe 130 kr er dette ingenting. Ingenting multimedia, hvem trenger vell det.

I diverse spill fynker ikke multimedia knappene på alle tastatur så da er ikke disse knappene nødvendig....

 

Så jeg føler at det ikke er vits i det hele tatt i å gå ut med 600-700kr får et tastatur med noen enkle multimedia knapper som du kan lett "binde" et vanlig tastatur til og gjøre akkuratt det samme på f.eks winamp.

 

Lcd kan man lett skaffe seg også, ta en titt HER så har du et perfekt programbart lcd som kan gjøre mer spennstige greier en det lusne lcd displayet på g15.

 

Til samen er dette også billigere en "g15"

 

Har hatt en go del tastatur opp i gjennom årenene og til 130 kr er clas ohlson sitt altarnativ det beste til nå i forhold til prisen.

 

Men clas ohlson sitt tastatur er ikke HELT perfekt, tastaturet har dessverre 3 knapper som helst ikke skuller vært der, Power, sleep å dvalemodus knappene. men de er lett som bare det og ta dem av vis man ikke finner ut hvordan man endrer fynksjon på dem... noe som jeg alldri har giddet og funnet ut.

 

Men G15 har sine fordeler også, med alle de programbare knappene på siden er det masse kult man kan "binde" dem til. Kjenner en som til og med brukte "G10" til cheat i cs :!: :mad: Men men....

 

Mvh Beyeren

Endret av Beyeren
Lenke til kommentar

Bestemte meg nylig for å bestille Razer Lycosa. Det sto mellom G15, Lycosa / Tarantula, og Eclipse II. Ekstra macrokeys var helt unødvendig for min del, da jeg aldri har hatt bruk for det (har brukt et enkelt Dell-tastatur i alle herrens år). Det eneste jeg virkelig trengte ekstra, var volumkontroll, noe som man stort sett finner på alle nyere tastatur. Lycosa har også backlight (blått, grønt el. rødt), som kan enten slås helt av, kun på WASD-tastene, og ev. hele tastaturet. Knappene er også i en gummi-ish finish, som gir det en mindre glatt overflate. Skal også være et av de mest responsive nyere tastaturene. Er i tillegg mange andre småting.

 

Men lurte litt på hvordan det er med norsk layout på Lycosa. I prisguiden var det kun ElPrice som hadde nordisk layout (og på lager, til ok pris), men hva nøyaktig vil det si i forhold til et norskt layout? Samme?

Endret av jH-
Lenke til kommentar

Er på mitt andre Saitek Eclipse II nå, etter at det første hadde en defekt knapp ( må trykke mange ganger for å få printet bokstaven). Nå har også erstatteren en defekt knapp... begge gangene er det knapper jeg sjeldent bruker (ikke wasd), så det er ikke slitasje. Jeg kan ha vært ekstremt uheldig, men vet ikke om jeg orker å bytte dette inn igjen, så det blir nok å finne seg noe standard, solid og billig keyboard.

 

Ellers var jeg godt fornøyd med Eclipse II, men to defekte keyboard etter hverandre kan tyde på dårlig kvalitetssjekking. Kan fort bli litt pes å sende ting til komplett hele tida. Dyrt med porto óg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...