Gå til innhold

Det skal ikke være lett å finne en god og fornuftig leieboer...


morningstar665

Anbefalte innlegg

I disse par dagene har jeg vært på jakt etter ny leieboer fordi han nåværende vil flytte tilbake til hjemmestedet sitt. Mange av henvendelsene er ganske intetsigende: "Hei jeg er interessert, ring meg på 12345678." Ikke noe mer info enn det. Jeg fikk også par stk: "...jeg er aktiv søkende etter jobb akkurat nå og skal kanskje studere deltid." Da må jeg muligens se langt etter leien om jeg sa ja.

 

Idag sa leieboeren til meg at en fyr møtte opp på døra med penger klart og full pakke da jeg ikke var hjemme: han hadde ikke avtalt noe med meg på forhånd, men ville ha rommet med én gang. Leieboeren sa at det ikke var mulig før i midten av desember når han selv skal ut, men han var veldig skeptisk da denne mannen ikke hadde avtalt noe på forhånd. Mannen spurte deretter om han kunne dele rommet med leieboeren! Og heller betale litt penger til ham! Nei dette gikk ikke, og mannen dro. Snåle greier...

 

Men ingenting slo denne henvendelsen via e-mail (litt lang lesning):

 

Han:

 

Ni Hao ! I suppose you are Chinese by referring to your name and I am Chiense. Due to an engineering job offer in Oslo recently, I urgently need a room to stay in Oslo in mid November 2007. Is your room still available for rent ? Are there any furnitures, cloth washing machine and dryer in the apartment ? How much do you demand for the deposit ? When can you show me the room ?

 

Regards

 

Idiot (hans kallenavn)

 

Meg:

 

Hello! The room is available on Dec. the 21st. I'm sorry I can't offer it before this date, because someone is currently renting it. The room is fully furnished. I have washing machine and dryer for clothes, and dishwashing machine. The deposit is 6000 NOK, and the monthly fee is 3000 NOK. I can show you the room tomorrow after 6.45 PM, thursday before 6.00 PM or anytime in friday. Just tell me in advance which day and time you want to pay a visit. An important notice; when you arrive at Gatenavn Nummer, please note that my apartment is on the 3rd floor, 3rd door from the left. You can reach me by phone at evenings; 12345678.

 

Regards

 

meg

 

Han:

 

Good day! Sorry I need it in November. Otherwise I have to stay in youth hostel in Oslo. Currently I am now staying in Sandnes ( 15 km to Stavanger). Do you have any temporarily solution in your apartment for that (I mean I would like to pay for that for this temporarily solution)? Do you have a cell phone number ?

 

Cheers

 

Idiot

 

Hvis han leser litt mer nøye så ville han visst mitt tlf.nr...

 

Meg:

 

Hello!

Too bad I have no other temporarily solution, I'm sorry. I hope you can find a room that suits your need. I'm thankful that you showed interest though!

 

Regards

 

meg

 

Han:

 

Hello,

Ok !, I will try my best to solve my own problem. Probably I will come back to you again for this room which you wish to rent out.

 

Cheers

 

Idiot

 

Hvis jeg visste hvordan dette skulle gå så skulle jeg ha stoppa å skrive til ham her, men selvfølgelig måtte jeg være så høflig og snill mot alle. *stanger huet i veggen*

 

Meg:

 

Hello! If my room is still available later on, then you're welcome to contact me, I'm glad to help! By the way I just speak Cantonese, not Mandarin which I forgot after some years living in Norway. My cellphone no. is 12345678, if you want to try again later and my room is still available. By the way, how long are you staying in Oslo? Because I prefer a long-term rent.

 

Regards

 

meg

 

Han:

 

Hello, I speak well Cantonese. Oh my working contract will firstly last one year and then continously as long as I will like it. What is your profession ? Are you a male ?

 

Cheers

 

Idiot

 

Meg:

 

Hi!

That sounds fine. I usually sign the room contract with 1 year duration, then renew for another year if both agree. Currently I study at the University College in Oslo, Bachelor program for Building engineering and I'm female. In my advertiser I wrote that I prefer a non-smoker, clean and quiet type of person, because I'm a clean person myself and I enjoy a quiet environment to study and do well at college. My last house mate made my flat so dirty, I wasn't so happy about it.

 

Regards

 

meg

 

Han:

 

Hello,

I am male, non smoker and taking shower every day. How clean do you want me to be ? .... haha I am a graduated mechanical engineer from Germany. Do you originally come from China or else ? Are there any furnitures, cloth washing machines, stove, oven and refrigerator in the apartment ? Any chairs, tables, bed and heater are in the room ?

 

Cheers

 

Idiot

Her misforsto han meg vedr. hygiene delen. Det jeg mener er en som ikke griser til kåken med skitne kopper og ikke pisser helt utafor dassen etc. Og merk at han spør noe som jeg allerede svarte på tidligere i samtalen (hvitevarer etc.). Leser han egentlig det jeg skriver?

 

Meg:

 

Hello! When I mean clean, I mean one does not turn the common areas into a biohazardous environment...haha, but you get the point? I originally came from Guangzhou. The apartment is fully furnished with complete home electronics. The room is also fully furnished. There are heaters in every room. I live here too so of course everything is in place :)

 

Regards

 

meg

 

Han:

 

Hello,

I used to stay in collective student or private house in Germany, I know what tidy and clean needed to be in the apartment for the hygenic reason, so noone was sick because of that. Well, your Norwegian must be excellent. You see I will have to talk Norwegian in my workplace. Perhaps we will talk Norwegian but no Cantonese. If I will leave from Sandnes on 16.11.07 or 15.11.07 for Oslo I still will have problem to stay in next 35 days in Oslo, before I will be able to move in your apartment. Is there any student hostel let out a room for very short period of time for non students ? Can you find out this for me ? Do you own the apartment ? How long had you got the rental contract with the owner if the apartment is not belonged to you Probably I will ring you up tomorrow and talk to you in Cantonese.

 

Cheers

 

Idiot.

 

Jeg snakker ikke om å bli syk! Argh. Virker som beskjeden ikke kom fram. Og merk tonen hans nå. Det virker som om han forventer at rommet er helt reservert for ham. Kanskje jeg sendte feil signaler? Jeg får jobbe med meg selv på sånne ting i framtida.

 

Meg:

 

Hi!

You can take a look at Anker Hostel. It's the only one that I know. Otherwise you have to search in the private market. Official student apartments don't offer so short rent. Yes I own the apartment.

 

Regards

 

meg

 

Han:

 

Hei, I think Anker hotel and Halrad vanndrehjem offers a bed chearge 220 kr. per night. Then you are able to work out how much will be for 35 days !

 

Cheers

 

Idiot

 

Her prøvde jeg å hjelpe, men utakk er selvfølgelig verdens lønn.

 

Meg:

 

Hi,

I'm sorry, but Anker is the only one I know. Beside that, it's the private market left. it's hard to find something very cheap for a short term. Most cheap places offer long term, that includes the private market. Maybe if I was you, I'd look for something that is available this month instead. That saves much more money.

 

Regards

 

meg

 

Han:

 

Nov 14, 2007 11:11 AM:

 

I think I probably will have found the solution. I am going to ring you up now is it OK ?

 

Cheers

 

Merk klokkeslettet. Jeg er på skolen og har forelesning i disse tider.

 

Meg:

 

I can't talk on phone on daytime. I'm at school then.

 

meg

 

Jeg begynner å bli irritert. Skjønner han ikke respekt?

 

Han:

 

Did you mean you dont answer cell phone call when you are at University College of Oslo , even if your cell phone is with you ? Can I ring you after 1 p.m. ?

 

Faen i helsike. Må han presse seg på så jævlig? Respekter at andre kanskje ikke vil ta tlf. i tide og utide.

 

Meg:

 

Please understand I might want some time to do my business, and not just answering 100's of phone calls per day. Talking on the phone doesn't change the fact that I can't promise anything to you. There are many other rooms available in November, I don't understand why it wouldn't be more practical to directly find one of these instead of; finding an immediate solution, then moving to another room in December? Why do you want my room so bad?

 

Regards

 

meg

 

OK, her glapp høfligheten. Men jeg prøvde så godt jeg kunne å være hyggelig hittil.

 

Han:

 

It seems you said it easily. Ok ! If you think your room is only reserved for native Norwegian, it is fine for me.

 

Ser man det? Rasistiske bemerkinger. Ikke dårlig.

 

Meg:

 

The candidates I have are from Iceland, Vietnam, Sri Lanka and so on. So it's quite internationally represented. Thank you for making such an ignorant remark. The most important thing for me is to find a nice and humble person to share the flat with, and it is very important that I feel the person is the right one. It is not just about the monthly fee, it is also about that it will work out living together. So a good personality is very important for me. Please, in the future, choose your words carefully. And good luck and I hope you find something else.

 

Bye

 

meg

 

Poenget er jo at man vil være sikker på at en potensiell leieboer ikke er en wacko psykopat. Da kan det være greit å legge vekt på vurdering av personlighetene til folk.

 

Han:

 

It seems that you are not only looking for a roommate rather than a

> partner match for life !

>

> Perhaps Cantonese like you came or was born here for many years,

> it will not the same thinking as other Cantonese in Mainland, HK etc.

>

> Besides, I have the problem to understand you by giving me your cell

> phone number and you turn around and tell me that you do not respond

> to phone call

> because of 100 phone calls may interrupt your study. If I look cloosely at

> your

> ad at the website, you did not give any phone number at all.

>

> You gave me your cell phone number yesterday and I thought I can talk to

> you

> about the matter of renting your room in Cantonese. It turns out to be

> any incoming phone call to you was not replied. Did you say you are

> the kindest and nicest person in this case ? I dont know if "humble"

> or " ignorant" these two words are referred to you yourself under

> this circumstance !

 

 

Så svarte jeg ikke mer. Orker ikke slike megaduster som ikke kan folkeskikk. Og jeg fjerna nr. fra annonsen min ganske nylig før han sjekka annonsen på nytt nettopp for å unngå å bli nedringt i hytt og gevær. Så han misforsto. Jaja, det var deilig å få det ut. Dette blir bare enda et morsomt tema å le av blant vennekretsen. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Uffda. Føler med deg her. Kanskje du rett å slett annonserer på litt feil steder? Kanskje du burde sette i annonsen at du søker en mann eller dame i en viss aldersgruppe, gjerne en student kanskje. Gjøre søket litt smalere, vist du skjønner hva jeg mener. En vennine av meg hadde det samme problemet selv. Men hun fant en koselig jente til slutt.

Lenke til kommentar

Jeg annonserte på helt normale annonsesider som Hybel.no og Finn.no. De jeg har spredt det til har et felles inntrykk av at han håpet sikkert på å gifte seg med meg da han så jeg var fra samme land og er kvinne. Poenget er at dette er logisk å tenke da han på død og liv skal leie hos meg. Normale mennesker ville funnet noe ledig i November istedet, men se som han prøver seg. Sikkert en singel og desperat fyr, tolererte sikkert ikke å bli nekta.

Lenke til kommentar

Hehe, sånt kan være noe piss...

Men jaggu kan utleiere også være duster.

 

Leier selv nå, og det ble nedtur i første omgang. Vi hadde fått ei strålende bra, helt ny leilighet. Den var stor, godt møblert, og mye nytt utstyr(hjemmekino, fancy plasma tv osv)

Etter å ha snakket fram og tilbake med husvert i to uker, skulle vi da treffe henne og signere kontrakt osv. EN TIME før vi skulle treffes, ringer hun og sier at hun må ha minst 1000,- mer.

Dette blir jo såklart til at vi gir faen. Den var på kanten fra før liksom..

 

Dama blir rimelig sur, gnåler på telefon om inngått kontrakt osv...

I tillegg skulle hun dra utenlands(sånn vinterting, gammel dame) tre dager seinere.

Tre uker seinere ringer hun igjen. Da vil hun gå med på å gi oss leiligheten for den først avtalte prisen. Vi hadde da allerede leid en ny leilighet og flytta inn.

Nok en gang blir hun dritsur, mumler videre om inngått kontrakt, useriøsitet osv, før hun smeller på røret.

 

I ettertid vet jeg at den leiligheten står ledig i dag, men at hun har dratt utenlands uten å få leid den ut..

Like greit synes jeg..

 

Sorry OT, måtte bare :p

Lenke til kommentar

Selvfølgelig er det en del useriøse utleiere også. Men det jeg misliker er folk som ikke leser annonsen skikkelig og stiller meg spørsmål som kunne blitt besvart om de leste annonsen >_< Det er riktignok mange boligsøkere der ute, men jammen er det ikke mange som er seriøse og ordentlige virker det som etter erfaring.

 

Har ofte avtalt visning også viser det seg at de aldri møter opp. Kunne bare ringt og avlyst men neida -_-;

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...