Gå til innhold

0 lyd. Skifta kabinett


Anbefalte innlegg

Hallo. Jeg skifta kabinett i dag, men så var jeg litt dom, så jeg drog ut alt som sto i hovedkorte, så jeg har ingen lyd. Er ikke sikker hva det kommer av, men jeg antar at det er noe med strømfårsyninga som ikker plugga inn eller noe. alt annet funker jo, så vet ikke hva som feiler.

 

Noen som har noe tips? Kan kansje si meg hvor alle di bittesmå kabla skal? Jeg fikk til å koble til "start"knappen. Tok sin tid:P

 

 

MvH KingCharming aka Johannes

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

http://www.gigabyte.com.tw/Support/Motherb...?ProductID=1860

Last ned bruksanvisning på engelsk og det skal stå hva som skal kobles til hva der. Hos meg så er bruksanvisningen supertreig å laste ned så jeg kan dessverre ikke finne fram nøyaktig hvor i bruksanvisningen det står.

Og vær så snill, post fullstendig i bokmål eller nynorsk. Vanskelig å finne seg fram i dialektskrift.

 

PS: For å klargjøre: i fronten av kabinettet ditt er det flere kabler. Den ene er "power" (som du tilsynelatende har funnet), og i tillegg har du oftest USB, Audio, Reset, og eventuelt FireWire/1394 eller lignende. Bruksanvisningen for kabinettet ditt, eller kontakten på enden av hver kabel skal fortelle deg hvilken som tilsvarer hva på hovedkortet.

 

Forresten går jeg ut fra at du har koblet høyttaler/headset i front. Hvis den er koblet til bakpå PC-en, er det jeg forteller deg irrelevant, og jeg vet ikke hva problemet er.

Endret av dedeee
Lenke til kommentar
Det er murlig.

Bilde dær e nåkka æ ikke e nåkka sikker på, men æ tok ut nåkka dær, å dær ska startknappen kåbles inn, men veit ikke om d e nåkka meir som ska inn dær..

 

Jeg vet dette er off-topic, men du skriver fryketlig dårlig. Det er normalt ikke noe jeg gidder å kommentere på (selv om det irriterer meg personlig), men i ditt tilfelle er det rett og slett vanskelig å forstå hva du prøver å forklare, og dermed er det tilsvarende vanskelig å prøve å hjelpe.

 

Det er kanskje en idè å prøve å skrive bokmål framfor å prøve å lydmale din lokale dialekt? ...

 

Men on-topic igjen:

 

De "små kablene" du snakker om styrer på-knappen, restart-knappen, harddisk indikator lyset, og den interne høytaleren (den som lager skarpe pipelyder ved systemfeil osv.). ingen av disse vil altså påvirke lydkortet på maskinen, hverken om det er internt eller stand-alone. Hvis det faktisk er lyden på maskinen du snakker om, og ikke det at det ikke skjer noe når du trykker på startknappen, så er det ikke her feilen ligger. Du kan finne et "kart" over hvordan disse skal stå i brukermanualen for hovedkortet.

 

Hvis du får startet masknen og kommer inn i windows og du ikke har lyd der, så vilel jeg sjekket under device manager og sett om det kommer noe error ikon på din audio device der evt.

 

-Stigma

Lenke til kommentar
Ser no ijallefall ut som fålk æ da.
#1: Brukere av forumet bes om å holde en høflig tone. Poster kan bli delvis eller fullstendig sensurert av moderatorer hvis de inneholder upassende språk som blant annet banning, flaming og/eller innlegg ment for å skape dårlig stemning.

Det er også kun lov til å skrive skriftspråk her. Norges skriftspråk er Bokmål og Nynorsk.

 

Lesestoff for deg:

https://www.diskusjon.no/index.php?act=SR&f=60

https://www.diskusjon.no/index.php?act=boardrules

 

Jeg tror egentlig jeg kunne hjulpet deg, men når du tar en sånn tone på et offentlig forum mister jeg all respekten for deg og lar deg heller sitte uten lyd

Endret av PepsiCo
Lenke til kommentar
... ingen av disse vil altså påvirke lydkortet på maskinen, hverken om det er internt eller stand-alone.

 

Det kan jo være at det er tilkobling for front-tilkobling av høyttaler og mikrofon. Som vanlig skal det stå en par jumpere der, om man ikke har inn i kablene for fronten. Om man ikke har det vil man ikke få lyd.

 

Edit:

 

Ser de jumperne er på en annen plass.

Endret av BigJackW
Lenke til kommentar

Funker PC-en er det ingenting med strøm å gjøre.

Men du sier du har tatt livet av(sprængt) det interne lydkortet,da får du self. ingen lyd.

Da må du få deg er pci lydkort.

 

Der du har koblet på(start) knappen har ingenting med lyden å gjøre.Det er til resett.hdd lys,power lys,speaker(liten høyttaler som finnes i noen kabinett)

Endret av taz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...