Gå til innhold

Hvordan få tilbake arbeidsmotivasjonen..?


Joney

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har jobbet på matbutikk i snart 3 år, ved siden av skolen, men har i det siste merket at jeg rett og slett har mistet motivasjonen. Jobb er jobb, greit nok det. Men man bør jo trives. Noen som har noen tips på hva jeg eventuelt kan gjøre? Alternativet er jo å finne seg ny jobb, men har ikke veldig lyst til det...

 

 

Takk for alle svar

mvh Joney :)

Endret av Joney
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Gjør arbeidet til en lek. Skal du plassere ut varer, så gjør det på en ny måte hver gang. Prøv å slå ny rekord i å vaske gulv. Sitter du i kassa, så prøv å scanne varene, slik at du lager "musikk" med bippe-lyden... Mange muligheter.

 

Evt kan du snakke med sjefen, og høre om du kan få noen andre arbeidsoppgaver ved siden av de du allerede har.

Lenke til kommentar

bytte jobb ville jeg gjort vist ikke du trives. jeg jobber i butikk mens jeg studerte til å bli håndtverker og hatet det samt mistet arbeidsmotivasjonen. Men derimot når jeg startet i lære steg motivasjonen min noe vanvittig fordi jeg trives med det jeg holder på med. Vist jobben ikke "gir" deg noe, så hvorfor holde på med det ?

Lenke til kommentar
bytte jobb ville jeg gjort vist ikke du trives. jeg jobber i butikk mens jeg studerte til å bli håndtverker og hatet det samt mistet arbeidsmotivasjonen. Men derimot når jeg startet i lære steg motivasjonen min noe vanvittig fordi jeg trives med det jeg holder på med. Vist jobben ikke "gir" deg noe, så hvorfor holde på med det ?

 

Holder på med utdannelse til dataelektroniker eller "fagteknikker" så det er ikke så veldig motiverende nei..

 

Gjør arbeidet til en lek. Skal du plassere ut varer, så gjør det på en ny måte hver gang. Prøv å slå ny rekord i å vaske gulv. Sitter du i kassa, så prøv å scanne varene, slik at du lager "musikk" med bippe-lyden... Mange muligheter.

 

Evt kan du snakke med sjefen, og høre om du kan få noen andre arbeidsoppgaver ved siden av de du allerede har.

 

Takk for svar, skal se hva jeg får gjort neste vakt.

Endret av Joney
Lenke til kommentar
Holder på med utdannelse til dataelektroniker eller "fagteknikker" så det er ikke så veldig motiverende nei..

 

Akkurat, jeg tok elektro (automatikk) så sitte i kasse er forbanna kjedelig når du er vant til å jobbe med hendene og tenke mens du jobber, noe du ikke gjør mens du slår inn varer.

Endret av Vbrattla
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...