Gå til innhold

Sigma 18-200mm F/3.5-6.3 DC OS Canon Noe bra kjøp til 2539.-?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er en veldig hyggelig pris for et middelmådig objektiv. Svenske Foto testet det denne måneden, og de syns det er helt ok på korte og lange brennvidder, ikke så bra i midten (ganske uvanlig!). Bildestabilisatoren fungerer bra. Ikke noe knallobjektiv, men fint som et lett allroundobjektiv når man ikke har for store krav. Tli den prisen vil jeg si løp og kjøp! (vil faktisk sterkt vurdere det selv om det har en til Nikon...)

Lenke til kommentar
Den ble bestilt til den prisen.

 

Har det billigste objektivet i verden fra før, og når jeg får et som dekker omtrent hele spennvidden, samtidig som den har bildestabilisator, regner jeg med at jeg kommer til å bli fornøyd.

Ser ut som objektivet du har funnet på Netshop, er varianten UTEN bildestabilisator? Det koster riktignok 2.650 (finner ingen Sigma til 2.539 kroner der).

 

Netshop selger varianten med OS til 3.980 kroner.

Lenke til kommentar
Det er en veldig hyggelig pris for et middelmådig objektiv.

 

For en hobbyfotograf, middelmådig at best, passer vel et middelmådig objektiv veldig bra? :D

 

 

 

Sigma 18-200mm F/3.5-6.3 DC OS Canon

 

Er objektivet jeg har bestilt til 2500 kroner ca. Så vidt jeg ser, er det med Optisk bildestabilisator.

 

Trenger jeg å nevne at jeg gleder meg voldsomt til det er utlevert til meg?

 

 

Noen som har det, eller har lest noen tester, og eller har noen linker?

 

 

Marw

Endret av marw_the_big_headed_rhino
Lenke til kommentar
Du må ikke skippe timer på Internett :-)

Jeg får si opp jobben min da, i såfall :) Men da får jeg vel ikke penger til å utnytte alle de gode tilbudene uansett...

 

 

Det er en avveining du må ta: Om du skal si opp jobben for å unngå å skippe timer på Internett, eller om du skal beholde jobben din, for å satse på at ihvertfall noen gode tilbud dukker opp :D

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Fra spøk til revolver? Noen som har erfaringer med dette? Regner med at det er i posten i morgen, og gleder meg!
Ingen erfaringer utover at det står i butikken jeg jobber i, og at jeg har kikket litt på det der, samt lest diverse tester. Det er nokså stort og tungt, betydelig større enn 18-200 uten OS, og gir jevnt over et greit kvalitetsinntrykk. Ikke L-kvalitet, men mye mye bedre enn Canon kit-objektiv. Optisk har det fått litt blandede kritikker, men det avhenger nok mye av hva man sammenlikner det med. Det holder utvilsomt høyere kvalitet enn Canon sitt kit-objektiv, og er bedre enn 18-200 uten OS fra Sigma og Tamron, men f.eks. Tamron 18-250 er nok noe bedre optisk, sett bort fra manglende stabilisator. I mange tilfeller kan dog det være det avgjørende for de gode bildene, da disse objektivene alle er nokså lyssvake. Nikon sitt 18-200VR er jevnt over bedre, men koster 1.5-2 ganger mer også, samt at det er temmelig ubrukelig for Canon-eiere...

 

Det vil være et utmerket reise/allround-objektiv, ulempen er at det ikke yter 100% optisk, og at det er nokså stort, men kan du leve med det vil det være helt fint. Jeg kunne godt hatt et slikt objektiv, og heller brukt fastoptikk til "viktige" bilder...

Lenke til kommentar
Nå begynner det å bli lyse tider.

 

Sitter enda på gjerdet og venter på at Netshop skal levere dette objektivet.

 

Er det noen som har erfaringer med dette? Er det verdt pengene for en amatørfotograf, som nå kun har standard 18-55 objektiv på kameraet?

 

Hei,

 

Jeg har dette objektivet og er veldig fornøyd.

Har merket meg at kamera bruker mye batteri (pga OS?), men bildene blir veldig bra. Jeg er ingen dyktig fotograf, men jeg er fornøyd! Har heldigvis batterigrep, så jeg bruker AA batteri på mitt kamera.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...