Gå til innhold

Scandinavian Photo etablerer seg i Norge


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Norge får en ny stor fotobutikk på nett

 

Les mer

 

Alle tiders at det kommer store nye aktører hit! Det presser kanskje prisene litt ned på enkelte produkter og kommer oss sluttbrukere til gode! Velkommen skal de være :-)

 

La merke til at man får oppgitt prisene i norske kroner på siden nettsiden! Regner med at det er omtrent de samme prisene som vil gjelde i norge! Om det stemmer ligger de over flere av våre kjente web shoppper i pris! Også flere av de butikkene som gir meget god service! Med prisene de operer med så kommer de neppe til å gi så mange aktører noen stor konkurranse! Blir spennende å se hva prisene havner på etter at de har etablert seg :-) Velkomne er de uansett!

Lenke til kommentar

Sluttbrukerne kommer det nok til gode, men det blir verre med plassene dere kan gå og kikke og prøve kameraene og spørre spørsmål.

 

Samtlige av fotobutikkjedene sliter for tiden med veldig mange butikker som går i underskudd. Antall fotobutikker i Norge har gått fra ca. 600 for et par år siden til 250 nå.

Lenke til kommentar
Sluttbrukerne kommer det nok til gode, men det blir verre med plassene dere kan gå og kikke og prøve kameraene og spørre spørsmål.

 

Samtlige av fotobutikkjedene sliter for tiden med veldig mange butikker som går i underskudd. Antall fotobutikker i Norge har gått fra ca. 600 for et par år siden til 250 nå.

 

Et vesentlig poeng der! Det er veldig greit å ha muligheten til å ta på å teste litt! Det er jo litt dårlig av en kunde å dra på japan foto og teste et objektiv for så å løpe hjem å bestille på en nettbutikk! Jeg gir gjerne litt ekstra for å kjøpe objektiver på en lokal fotobutikk! Nå har jeg heldigvis japan foto her i byen! De er veldig reale å prute med om det er andre web butikker som er billigere!

Lenke til kommentar
De er veldig reale å prute med om det er andre web butikker som er billigere!

For en holdning...

 

Folk skjønner virkelig ikke at det kanskje er en grunn til at de fysiske butikkene er noe dyrere enn nettet, og nå er det altså også i Norge blitt vanlig å prute, ikke bare på markedet i jallaland.

Forsetter det sånn så blir det nok ikke annet enn noen få store butikker og netthandelen igjen her i landet om noen år, for når en sluttkunde kan kjøpe et produkt fra en norsk nettbutikk til en lavere pris enn det en forhandler selv betaler for produktet og man da prøver å prute ned prisen til nettpris, ja da skjønner dere forhåpentligvis hvordan det går for alle de stakkars butikkene som kanskje tjener noen hundrelapper på å selge deg et kamera? (forsatt dyrere enn nettbutikken, men man må jo tjene noe, ikke sant?)

Lenke til kommentar
De er veldig reale å prute med om det er andre web butikker som er billigere!

For en holdning...

 

Folk skjønner virkelig ikke at det kanskje er en grunn til at de fysiske butikkene er noe dyrere enn nettet, og nå er det altså også i Norge blitt vanlig å prute, ikke bare på markedet i jallaland.

Forsetter det sånn så blir det nok ikke annet enn noen få store butikker og netthandelen igjen her i landet om noen år, for når en sluttkunde kan kjøpe et produkt fra en norsk nettbutikk til en lavere pris enn det en forhandler selv betaler for produktet og man da prøver å prute ned prisen til nettpris, ja da skjønner dere forhåpentligvis hvordan det går for alle de stakkars butikkene som kanskje tjener noen hundrelapper på å selge deg et kamera? (forsatt dyrere enn nettbutikken, men man må jo tjene noe, ikke sant?)

 

Ja ja, hvis du mener jeg har en dårlig holdning fordi jeg noen ganger spør om å få avslag på ting så respekterer jeg det! Jeg må ærlig innrømme at jeg synes det er kjekt å kjøpe ting på tilbud eller få avslag på ting i butikker! En del fotoutstyr kjøper jeg gjerne brukt! Det er ikke snakk om å prute på måten man gjør i f.eks Tyrkia! Det er snakk om å få et avslag på normalprisen! Det er jo slettes ikke unormalt det! Mange forretninger gir jo rabatt uten at man spør ;-) Som f.eks Japan Foto!

 

Det er sant som du skriver at det er en del butikker som må flagge ut pga store kjeder som selger produktene billigere! Og dette er jo selvfølgelig ikke positivt! Men nå er mye av befolkningen sånn da at de ønsker å spare litt penger der de kan spare penger! For mange er ikke det nødvendig, for de har god økonomi, men andre er faktisk nødt til å gjøre det! Det er det mange som ikke forstår! Og jeg legger en del av skylden på de store kjedene og ikke sluttbrukerne! Grossister og store kjeder er viktige momenter for prisene som er i butikker og webshopper! Fremtiden er nok dessverre mer og mer internett på de fleste områder! Det meste går over til nettbasserte butikker osv osv! Nå er software på full vei med online bruk også! Google har kommet med en Office pakka erstatter på nett! Nå kommer det flere og flere fotoprogrammer på nett! PC er snart bare en skjerm mot internett hvor vi kan boltre oss i software, shopping og alt mulig annet!

Lenke til kommentar

jeg kjøpte mitt kamerautstyr i butikk :D

 

men jeg vet ikke helt hva jeg blir å gjøre neste gang, det kommer an på om jeg blir å holde meg til canon, og evt hva det er snakk om å kjøpe.

minnekort kjøper jeg gjerne over nett, men når jeg skulle kjøpe det nevnte kamerautstyret, så bestemte jeg meg for å gå i butikk, det er kjekkest slik...

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...