Gå til innhold

Playstation 3 får DivX (Bekreftet m. press release)


Fritz0r

Anbefalte innlegg

DivX er null verdt uten støtte for xvid, 99% av alt du og jeg har liggende på maskinen er i xvid format

 

 

Xvid is a primary competitor of the DivX Pro Codec (Xvid being DivX spelled backwards). In contrast with the DivX codec, proprietary software developed by DivX, Inc., Xvid is free software

 

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Xvid

Endret av kewell79
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sinnsykt bra move fra Sony sin side dette her ja.

 

Har en god del divx jeg har lyst til å spille av via PS3'en, men det har vært enda bedre om xvid støttes i tillegg.

Er en mulighet for det også siden etter 2.00 firmware oppdateringen, så kjenner PS3'en både igjen divx og xvid format, men

den har selvfølgelig fortsatt ikke codecene som skal til for å spille de av.

 

Håper oppdateringa kommer om ikke så alt for lenge da.

:woot:

Lenke til kommentar
Det er jo elskbart da, bare å kjøpe inn en større Sata disk på 256 mb feks å fylle opp med movies. Hvor fort går det å overføre en divx film fra pc til ps3 med usb 2 tilkobling ? noen som har prøvd ?

 

Det er nok lite vits i å kjøpe en Sata disk på 256 mb, da du ikke får plass til mange filmene på den. Kanskje 250 GB hadde vært et bedre valg?

 

Det tar ikke så veldig lang tid å overføre en film til ps3'en heller nei, glemte dessverre stoppeklokken da jeg testet sist, men det var ikke så mange minuttene.

Lenke til kommentar

Xvid er en open source kodec slik jeg har forstått det, og er basert på samme prisipper som DIVX. Dette er i værtfall slik jeg har forstått det. Siterer noen karer fra neogaf.com som kanskje har meir peiling.

 

Xvid is an open-source competitor to Divx. (Hence why it's just 'divx' spelled backwards)

 

 

That is correct. The two are interchangeable, afaik. If your DVD player supports Divx, for example, it will play Xvid just fine.

 

Sony DVD players that play DivX also play Xvid (although their manuals put disclaimers in that it hasn't been tested etc)

 

9 times out of 10 XviD works on DivX certified devices.

 

Men hvem vet hva som er sant. Er det ikke noen data guruer her som vet dette ;)

Lenke til kommentar
Da Itavisen er først i verden med denne nyheten, skifter jeg tittel og kaller det ubekreftet intil videre.

Så du stolte ikke på Itavisen når de var på sitt beste?

Man kan aldri stole på ITavisen. Var vel ikke mange dagene siden de hadde nyheten om at in-game XMB var bekreftet for Firmware 2.0.

 

Angående dem som sier at Divx og Xvid er to implementasjoner av samme ting, så er det bullshit. Divx er en propertiær kodek for komprimering av video, og Xvid er en open-source konkurrent.

 

Det burde forøvrig ikke være noe problem å inkludere Xvid-støtte, siden det er gratis, og det er vel kanskje mye av grunnen til at DivX-utstyr også tar Xvid i mange tilfeller. Jeg ønsker Xvid-støtte fordi det er et åpent format, og fordi jeg er opptatt av slikt. At det er mer utbredt i piratmiljøer regner jeg heller ikke som ett minus. Så det er vel bare å folde hendene og håpe at de tar det med.

Endret av Geofrank
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...