CAT-scan Skrevet 12. november 2007 Skrevet 12. november 2007 (endret) Jeg har et Edirol PCR-500, og dette har både USB og MIDI-utganger. I tillegg har jeg et M-Audio FireWire 410 med muligheter for tilkopling via MIDI. Jeg har litt mer latency i DAW-software enn jeg liker, og jeg lurte på om det kanskje kan hjelpe å prøve ut gammeldags MIDI-tilkopling fremfor USB, som jeg kjører nå. Nå må jeg (så vidt jeg vet), signalet gå via USB, interne buss-systemer, kommunisere med DAW, så til lydkortet via FireWire for å produsere lyd (fra DAW). Om jeg kopler rett til lydkortet, så vil signalet gå fra MIDI over til FireWire, innom interne busser og DAW, og tilbake igjen på FireWire. Det jeg gjør er altså da å bytte ut USB-leddet med MIDI og Firewire. Spørsmålet er om dette vil føre til mindre latency. Det kan også være relatert til andre ting. Jeg mener at jeg kjenner forskjell på Cubase og Reason, at Reason er litt treigere. Vanskelig å si hva som faktisk gjør det. ... men tilbake til spørsmålet. Er det noen med lignende oppsett som har testet litt? Og kan man fortsette å bruke strøm fra USB-porten samtidig som man bruker MIDI-porten til signaloverføring, eller må man kjøpe seg ekstern strømforsyning (i tilfelle USB-porten mottar MIDI-signaler samme hva man gjør, så lenge den er i)? Endret 12. november 2007 av CAT-scan
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå