Gå til innhold

Ny brenner - LiteOn vs. Plextor


Anbefalte innlegg

Det er nå på tide å bytte ut min 24x Plextor. Har alltid hatt Plextor og vært meget fornøyd, men nå er jeg åpen for noe annet. Spørsmålet er hva som er best.

Jeg har sett på Plexwriter 48x mot en LiteOn 48x. De er jo ganske like i specsene, men Plextoren er nesten dobbelt så dyr. Er den dobbelt så bra?

 

Alle tips tas vel imot. takk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg kjøpte PlexWriter 48/24/48 kosta under 1000 kr inkl. frakt. fra komplett.no

 

Tror ikke det er så veldig stor forskjell på hvor lang tid det tar å brenne en cd fra 48x brenner til 48x brenner. plus minus 10-15 sec har jo ikke så mye å si.

 

Valgt plextor fordi jeg tror/håper at de leverer kvalitet, håper at den ikke går i stykker sånn som sony 10x brennern min gjorde etter 300 cder og at den ikke ødelegger cder

Lenke til kommentar

Lite-On produseres ikke av Plextor.Dette er en myte som ikke stemmer.

For de som ikke tror meg, sjekk htpp://www.liteonit.com.

Jeg har både Plextor og Lite-On brenner, og vil si at Lite-On brenneren er like bra, og om ikke bedre enn Plextor.

Lite-On klarer backup av forskjellige kopibeskyttelser mye bedre enn Plextor.

Men det må tilføyes at Plextor brenneren er bedre på audio cd`er etter min mening.

Rundt 500,- på Elkjip for Lite-On

Lenke til kommentar
Lurer på en ting eg? Hva skal du med en nye brenner, er du klarover hvor lite du sparer i tid med å brenne med en 24x kontra 48x.

Men til saken? Ville valgt plextor om eg skulle kjøpt nye nå? :wink:

 

Er enig i det du sier, lite tidsbesparelse. Har kompiser med begge deler, det er ikke mye tid det er snakk om å spare her.

 

Men uansett Plextor villejeg også valgt!

Lenke til kommentar

Jeg ville kjøpt en Lite-On (eller en Sony CRX-215A1/CRX-220A1 da dette er henholdsvis Lite-On 48x og 52x. kjøpte en 215A1 på Elkjøp selv og flasha den til en 52x Lite-On) da de er billigere enn Plextor og like bra, du måt tilbake til før 24x før det var noe særlig å hente på å kjøpe Plextor. Så kan du jo spørre deg hvorvidt det er noe å hente på å kjøpe en 48x eller 52x brenner. Vel min oppfatning er at du da gjerne ser et par flere firmwareoppdateringer og at de takler mye mer media - jeg ville utvilsomt gått for en 48x eller 52x. Jeg betalte dessuten 499 for min Sony 48x på Elkjøp - ingenting å si på den prisen :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...