Gå til innhold

Hakking i spill, hva kommer det av?


Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei sann.

Har et lite problem, uansett hva jeg spiller så hakker det litt, altså sånne streker på skjermen, hva kommer dette av, har fått hjelp ang dette før, da var det en instilling på skjermkortet jeg skulle skru opp/av eller på eller ett eller annet, noen som kan hjelpe meg??

Endret av lasse958
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Du må sikkert skru på vertical sync.

 

Det gjør du ved å enten gå inn i options i spillet, eller i kontrollpanelet for selve skjermkortet

Endret av GW
Skrevet

BTW: "Hakking" assosieres gjerne med dårlig framerate. Det fenomenet du sikter til går gjerne som "tearing", i mangel på et bedre norsk ord.

Skrevet

Gå på nVidia kontrolpanel, så på 3Dsettings. Der kan du FORCE på vSync. Du kan gjøre det globalt, eller så velger du ut de programmene/spillene du selv vil ha det på, i listen du ser der.

Skrevet (endret)

hvorfor hakker det i alle mine spill, fikk slått på Vsync og det hjalp jo med de strekene på skjermen, men uansett om jeg har denne på, eller av så hakker selve spillet i seg selv, hvorfor? uansett hvilket spill det er.. Spiller GRAW2 og stalker, hakker uansett, når jeg f.eks går fremover, osv... da hakker det bortover.. noen instillinger jeg kan gjøre på nvidia kontroll panel?? Maskinen jeg har er Vista, 2GB ram, Geforce 8800GTS 365Mb ram, E6600 prosessor... skal vel ikke hakke på de nevnte spillene da? spiller ikke med instillingene på fult engang, de meste står på medium..

 

Instillinger jeg kan stille på i Nvidia kontroll panel er:

 

Anisotropisk filtrering, står på "Programstyrt"

Anti-aliasing - gammakorrigering, står "PÅ"

Anti-aliasing - gjennomsiktighet, står "PÅ"

Anti-aliasing - innstilling (er grå, står på "Programstyrt")

Anti-aliasing - modus, står på "Programstyrt"

Feilrapportering, står på "AV"

Fremtving MIP-gjengivelse, står på "Ingen"

Konform teksturklemme, står på "Bruk maskinvare"

Teksturfiltering - anisotropisk teksturprøveoptimalisering - "AV"

Teksturfiltering - kvalitet, står på "Kvalitet"

Teksturfiltering - negativt detaljnivå (LOD) står på "Tillat"

Teksturfiltering Trelinjet optimalisering, står "På"

Trippel bufring, står "Av"

Trådkjørt optimalisering, står på "Auto"

Utvidelsesgrese, står "Av"

Vertikal synkr. Står på "fremtving aktivering"

 

Håper noen kan hjelpe meg å finne ut av hvorfor spill hakker, det skal jo ikke gjøre det. Den oppfyller kravene til spillet, og mye mere enn det.. og gjelder jo ikke bare et spill, men flere, så må vel være en instilling jeg kan/må gjøre..

Og alle oppdateringer for skjermkort, og alle nye drivere og sånn er lagt inn..

Endret av lasse958
Skrevet

Kan vel ha mye med at du har prøvd a modifisere GTS en med 45mb ekstra ram :p

 

Hmm nei kan være så mangt, prøv å defragmenter, se etter drivere igjen og hvis dette ikke virker innstaller vista på nytt.

Skrevet (endret)

Vista har ett minnehåndterings problem. Det er en hotfix ute som skal ta hånd om dette problemet. Her er del av artikklen. Beklager at denne er lagd for Project reality, men det gjelder grafikk håndtering generellt i Vista

 

Here is the article: http://support.microsoft.com/kb/940105

 

Since these are pre-release hotfixes, request it directly with Microsoft here:

 

https://support.microsoft.com/contactus2/em...0&WS=hotfix

 

Microsoft info:

 

As developers harness the new graphics capabilities in Windows Vista, some changes in how Windows Vista manages video memory have resulted in sporadic issues in graphically taxing games with high-end video cards. Working closely with our hardware partners, we have developed a fix which is currently available online. We encourage users to go to http://support.microsoft.com/kb/940105 for the update which will resolve this issue.

 

Q: If Windows Vista was built from the ground up with games in mind, why didn’t you foresee the issue and address the 2GB barrier before?

 

A: As developers harness the new graphics capabilities in Windows Vista, some changes in how Windows Vista manages video memory have resulted in some issues in games with high-end video cards. We have been working very closely with our hardware partners and have developed a fix which will be available online.

 

Q: What will gamers experience to know that they are dealing with the video memory issue?

 

A: Often times this will manifest itself when a user tries to play the game when pushing the limit of the game capabilities in terms of texture quality and screen resolution.

 

Q: Will this be an issue with every game I play on Windows Vista that requires running a high end video card?

 

A: No. However, we have been working very closely with our hardware partners and have developed a fix which will be available on line. Once you have installed the fix, there should be no additional issues.

 

Q: Where can we obtain the fix?

 

A: The Quick Fix Executable (QFE) will be available for download at http://support.microsoft.com/kb/940105 on 8/23. Prior to that date, anyone can call PSS referring the KB number (KB940105) and ask for the QFE package which will be made available free of cost to the consumer.

 

Q: Will this QFE be included in Service Pack 1 and when can we expect the release?

 

A: There will be a Windows Vista service pack and our current expectation is that a beta will be made available sometime this year. Service packs are part of the traditional software lifecycle — they’re something we do for all Microsoft products as part of our commitment to continuous improvement, and providing early test builds is a standard practice that helps us incorporate customer feedback and improve the overall quality of the product.

 

Service packs are just one example of the work we do to constantly improve the Windows experience. We also deliver improvements to Windows via Windows Update, which is an excellent channel for providing our customers with the most significant updates as they happen. And, since Windows Vista launched, we have continued working with partners to improve overall device coverage and application compatibility. There are now more than 2.1 million supported devices and more than 2,000 logoed applications for Windows Vista. We think customers will have a great experience using Windows Vista today.

 

Hope that it fixes your PR experience !

 

Click here to download 32Bit file

 

Click here to download 64Bit file

 

 

Is this something we should discuss further and maybe publish here at battle.no ??

 

I know many have problems with crash if they don't do something special before launching the game....

 

Edit: Jeg hadde problem med spill i Vista og dette fiksa det for meg ... Håper det hjelper :)

Endret av Cri
Skrevet (endret)
Vertikal synkr. Står på "fremtving aktivering"

 

Skift dette til "Force on", jeg vet ikke hva det er i norsk. "Tving på" eller "alltid på" noe sånt?

 

EDIT: Oh, det er sikkert det den er på...lol

Endret av AvidGamer
Skrevet

Har ca de samme specs som deg.

E6600, 3Gb pc6400 ram, 8800GT

 

3dmark 06 (uten patch) gav med rundt 9800 (eller 8290, usikker) poeng tror jeg det var.

 

Gir deg kanskje en pekepinn om maskinen din er helt koko.

 

Har du prøvd å kjøre spill i XP til en sammenlikning?

Skrevet

Jeg har nå kjørt nyeste 3D mark 06, og se bilde så kan dere selv se mine poeng.

Har spilt spillet på vista før uten den hakkingen jeg nå har, så hvorfor har det brått blitt sånn nå etter jeg formaterte??

post-23120-1194956329_thumb.jpg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...