Gå til innhold

Hva er den mørkeste, ondeste og jævligste musikken vi har?


Ethernet

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Slik følte jeg det når jeg så denne sangen.

Før jeg visste det var jeg fan av Dimmu Borgir! :O :ph34r:

Dimmu Borgir er noe av den koseligste mest barnevennlige ekstremmetallen som finnes. Barne-tv musikk.

Og nå ser jeg avataren din av Korset som er snudd opp-ned, og det du tenker på som "ondeste og jævligste musikken" ser "normale" mennesker på som "bråk" :tease:

 

Bare skriking, og folk som hyler som om dom kutter pulsåren. Klart det er jævligt, men er det musikk?

 

Veldig lite av det..

Ikke rart den ikke har engang fått tildelt sjanger. Den blir nok kategorisert som "Noise-Metal" er jeg sikker på :!:

 

Og det er ubrukelig, men on topic, og topics title.

Lenke til kommentar

Nei, du er ikke istand til å oppfatte rytmen og melodiene i de mer kompliserte (les: ekstreme) musikkformene. Jeg har aldri hørt noise-metal, men det går mye i death metal og black metal hvis det er det du tenker på. Kom gjerne med eksempler. Blir som å si at hieroglyfer ikke er et skriftspråk fordi du ikke klarer å lese det.,

 

Her skal du få en rettelse fra meg anngående signaturen din: Du lever like godt likevell. Du må bare ha kraften til å utnytte situasjonen og snu den til din fordel.

Endret av Abigor
Lenke til kommentar
Nei, du er ikke istand til å oppfatte rytmen og melodiene i de mer kompliserte (les: ekstreme) musikkformene. Jeg har aldri hørt noise-metal, men det går mye i death metal og black metal hvis det er det du tenker på. Kom gjerne med eksempler. Blir som å si at hieroglyfer ikke er et skriftspråk fordi du ikke klarer å lese det.,

 

Her skal du få en rettelse fra meg anngående signaturen din: Du lever like godt likevell. Du må bare ha kraften til å utnytte situasjonen og snu den til din fordel.

Nå er du på jordet vet du :roll:

 

Jeg sa aldri noe om at det var en sjanger som het "noise-metal", jeg sa at den blir nok katergorisert som det en dag, siden det finns ikke.

 

Og det er likegyldig hva som står i signaturen, hvis du ikke skjønnte pointet i signaturen at det som står der er pointless, fordi signatur ER pointless med mindre du har "klikk her for og se nakne damer *LINK*"

 

Kom heller ikke her og moml at jeg ikker er avansert nok til og høre på bråke-fanskapet ditt.. Jeg har prøvd så allt for mye. Du kategoriserer Dimmu Borgir som barnerumpe.. Ja noen av sangene hans er kanskje litt mye av det, noen er det ikke.

 

Hele mitt poeng som du skal forstå nå uten tilbakecountring er at, Sorgens kammer har i det minste melodi, sinne, kraft og litt blasfemi i seg for og være en jævla rå sang..

Anaal Nakrath er bare brøling, skriking og allt for høye voluminnstillinger. Det kan ikke sammenlignes engang :nei:

Lenke til kommentar
Det har jo ikke en dritt med "trente ører" å gjøre. Som om man må trene ørene sine for å høre på noe sånt, huh.

Jeg måtte høre Emperor sitt debutalbum In The Nightside Eclipse over et år før jeg virkelig klarte å like den, og nå er den blandt mine favoritter. For meg handler det absolutt om å trene ørene, å finne melodier som ligger godt skjult.

Hele mitt poeng som du skal forstå nå uten tilbakecountring er at, Sorgens kammer har i det minste melodi, sinne, kraft og litt blasfemi i seg for og være en jævla rå sang..

Anaal Nakrath er bare brøling, skriking og allt for høye voluminnstillinger. Det kan ikke sammenlignes engang :nei:

Kanskje finnes det noe som passer under kategorien "noise metal", men Anaal Nathrakh er Black Metal. Og når du snakker om "bråke-faenskapet" og "brøling, skriking og alt for høye voluminnstillinger" så viser jo det at du ikke er istand til å høre musikken i det. Jeg hører melodier i musikken, faktisk veldig enkelt etter første gjennomlytting.

Endret av Abigor
Lenke til kommentar

Jeg har ikke hørt Anaal Natrakh før nå, egentlig (ett av disse bandene som har ligget i kø), men har ingen problemer med å høre melodi, riff og musikalitet i musikken. Det er ikke så ekstremt - lyden er veldig komprimert og "vrengt", og dermed litt slitsom i lengden, men jeg vil tro det er gjort med vilje. Får litt loudness war-vibes, men det er vel neppe fruktbart å trekke inn den diskusjonen i Anaal Natrakh sitt tilfelle :)

Lenke til kommentar
Det har jo ikke en dritt med "trente ører" å gjøre. Som om man må trene ørene sine for å høre på noe sånt, huh.

Ja ikke sant!

Da kan man godt si at Abigor har innkjørte ører også da?

Det har jo ikke en dritt med "trente ører" å gjøre. Som om man må trene ørene sine for å høre på noe sånt, huh.

Jeg måtte høre Emperor sitt debutalbum In The Nightside Eclipse over et år før jeg virkelig klarte å like den, og nå er den blandt mine favoritter. For meg handler det absolutt om å trene ørene, å finne melodier som ligger godt skjult.

Hele mitt poeng som du skal forstå nå uten tilbakecountring er at, Sorgens kammer har i det minste melodi, sinne, kraft og litt blasfemi i seg for og være en jævla rå sang..

Anaal Nakrath er bare brøling, skriking og allt for høye voluminnstillinger. Det kan ikke sammenlignes engang :nei:

Kanskje finnes det noe som passer under kategorien "noise metal", men Anaal Nathrakh er Black Metal. Og når du snakker om "bråke-faenskapet" og "brøling, skriking og alt for høye voluminnstillinger" så viser jo det at du ikke er istand til å høre musikken i det. Jeg hører melodier i musikken, faktisk veldig enkelt etter første gjennomlytting.

Jeg er i stand til og høre det, men min musikksmak er på ett høyere nivå enn deres og det var lite melodi i mange sangene. Men den videoen som er linka til over er veldig bra syns jeg.

 

Det at volumet ska være overinnstillt er unødvendig og man ber om og få nedsatt hørsel.

Lenke til kommentar
Jeg er i stand til og høre det, men min musikksmak er på ett høyere nivå enn deres og det var lite melodi i mange sangene. Men den videoen som er linka til over er veldig bra syns jeg.

 

Det at volumet ska være overinnstillt er unødvendig og man ber om og få nedsatt hørsel.

Hæ? Volumet er irrelevant. Om man hører på Anaal Nathrak eller Dimmu Borgir på høyt volum får man tinitus åkkesom.

 

Rart du sier det er lite melodi i sangene, når jeg klarer å høre melodien kjempeklart. Dessuten er melodi kun et virkemiddel i musikk, ikke et krav. Kanskje du ikke liker musikk med mindre melodi, men det gjør det ikke til mindre musikk. Den mørkeste jævligste musikken blir uansett enda mørkere og jævligere om man kutter ned på de melodiøse partiene. Det gjør ikke Dimmu Borgir.

Endret av Abigor
Lenke til kommentar
Jeg er i stand til og høre det, men min musikksmak er på ett høyere nivå enn deres og det var lite melodi i mange sangene. Men den videoen som er linka til over er veldig bra syns jeg.

 

Det at volumet ska være overinnstillt er unødvendig og man ber om og få nedsatt hørsel.

Hæ? Volumet er irrelevant. Om man hører på Anaal Nathrak eller Dimmu Borgir på høyt volum får man tinitus åkkesom.

 

Rart du sier det er lite melodi i sangene, når jeg klarer å høre melodien kjempeklart. Dessuten er melodi kunn et virkemiddel i musikk, ikke et krav. Kanskje du ikke liker musikk med mindre melodi, men det gjør det ikke til mindre musikk. Den mørkeste jævligste musikken blir uansett enda mørkere og jævligere om man kutter ned på de melodiøse partiene. Det gjør ikke Dimmu Borgir.

Nei det gjøres kanskje ikke det overallt. Men det gjør han til en større artist og det er det folk vill ha, men jeg respekterer de som vill "være i fred" og høre på det jævligste som "de" syns er bra og jævlig musikk. :)

Jeg er den som liker noe det er mer total i.

Du liker det som er mer "rå kraft".

 

Dimmu Borgir er mer kjent enn Anaal, både på YouTube og i virkeligheten.

Så da sies det seg selv at det finnes flere folk her i verden som er mindre av typen som elsker jævlig og mørk og høy musikk hele veien. Men det er ikke noe feil eller galt med det.

 

Det er helt ok.

Lenke til kommentar

Vi minner om våre hyggelige posteregler, som blant annet sier:

 

"1. Alle har rett til å like den musikken de liker uten å blir angrepet personlig for det."

 

Det gjelder selv om de mener deres musikksmak er "bedre" enn andres. Det er lov å bli provosert, men det er ikke lov med personangrep av den grunn. I en tråd om hva som er den "mørkeste" musikken må man uansett akseptere at folk er uenige og argumenterer for det.

 

Vi har et forbehold:

 

"B. Tråder/poster opprettet for å latterliggjøre andres musikksmak eller favoritter regnes som trolling og vil blir stengt/slettet."

 

Merk formuleringen "for å latterliggjøre". Formålet med en post er altså avgjørende for vurderingen. Vi vil ikke drepe musikkdiskusjonene, vi vil hindre trolling/flaming. Husk at det er en fin og ofte flytende grense mellom provokasjon og trolling. Det er lov å være provoserende, så lenge formålet er debatt. (Helst saklig sådan.) Mener dere noen troller så rapporter dem, hvis ikke har dere valget mellom å svare dem eller ignorere dem. Det er uansett ikke lov å gå på person.

 

En post som inneholdt et personangrep, og en kommentar til denne, er slettet.

 

Kommentarer til moderering tas på PM, ikke i tråden.

 

Geir :)

Lenke til kommentar
(...)min musikksmak er på ett høyere nivå enn deres(...)

Fordi du liker Dimmu Borgir. Jeg bøyer meg i støvet.

Var bare litt utpsykingstaktikk det der da ;)

 

Men jeg tror folk flest vill si at dem liker Dimmu Borgir enn Anaal Natrakh.

Nå har jeg lasta ned album med dem, og allt vokalisten gjør er og skrike så høyt han kan.

Bandet prøver ikke vise at de har noe spesiellt.

Lenke til kommentar
Nå har jeg lasta ned album med dem, og allt vokalisten gjør er og skrike så høyt han kan.

Bandet prøver ikke vise at de har noe spesiellt.

 

Høhø.. Rull inn, er flere her inne som ikke har noe problem med å se at Anaal Nathrakh er meget kompetente musikere, deriblant jeg.

Ekstrem metall er ikke som en catchy Melodi Grand Prix-låt som fenger etter første gjennomlyttning. Ekstrem metall er noe du lærer deg å lytte til over tid, mange måneder faktisk. At du ikke ser noe i Pandemonic Hyperblast, forstår jeg dersom du ikke lytter til black/death/grind-musikk så mye.

Mitt syn på Pandemonic Hyperblast har forandret seg radikalt etter at jeg lærte å forstå ekstrem metallen. :)

Lenke til kommentar
Men jeg tror folk flest vill si at dem liker Dimmu Borgir enn Anaal Natrakh.

Hva "folk flest" liker er aldri noe godt argument. I sin ytterste konsekvens mener du da at verdens beste musikk er den som ligger øverst på VG-lista. Det tipper jeg at du ikke gjør, dermed faller argumentet om popularitet=kvalitet bort av seg selv.

Lenke til kommentar
Men jeg tror folk flest vill si at dem liker Dimmu Borgir enn Anaal Natrakh.

Hva "folk flest" liker er aldri noe godt argument. I sin ytterste konsekvens mener du da at verdens beste musikk er den som ligger øverst på VG-lista. Det tipper jeg at du ikke gjør, dermed faller argumentet om popularitet=kvalitet bort av seg selv.

Joa VG lista står for god topp musikk. Men i selvfølgelig mesteparten av Pop & Rock sjangeren.

 

Jeg likte godt en sang av Anaal Nathrakh.

 

Hvorfor heter de egentlig Anaal? :p

 

Uansett, Dimmu vill alltid for meg være ett symfonisk genialt mesterverk.

De har smak, total, og stil.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...