Gå til innhold

For korte strømkabler - et vanlig problem i kabinetter med PSU montert bak og lavt?


Anbefalte innlegg

Skal bygge ny pc og en ny problemstillinger som dukker opp er dette med lengde paa stroemkablen naar PSU'en er montert nede og bak i et ATX kabinett.

 

I mitt tilfelle har jeg sett meg ut ett Lian Li PC A10 (ganske stor case) og et Abit IP35 Pro. PSU blir sannsyneligvis en Corsair HX 520 eller en VX-450.

 

Stroemkabelen fra PSU'en som skal forsyne CPU'en med stroem kobbles paa de fleste hovedkort oppe til venstre ved CPU'en og inngangen paa hovedkortet kalles vanligvis et eller annet med ATX12V. Dette strekket tilsvarer omtrent hele den diagonale lengden av kabinettet (fra bak bunn til fremme oppe) og kabelen skal i tillegg gjerne trekkes over VGA kort og annet.

 

Er det andre som opplever dette problemet?

Er det stille stroemforsyninger dere kan anbefale som kanske har ekstra lange kabler?

 

Takker

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har akkurat samme problem nå. Har Chill Innovation sin 520w PSU i et Antec P182 (her står også PSU'en nederst) sammen med et GA-P35-DS3, 20pin ATX-kabelen gikk så vidt (ligger inntil bakenden av skjemkortet), men 4pin 12v kabelen er ikke i nærheten av å rekke frem. Er ikke lett å få tak i skjøteledning til denne kabelen heller. Var på Datakjeden i møllergata og det eneste de hadde var en 4pin-8pin-adaptor på ca 20cm. De sa det ville virke med 8pin pluggen i 4-pin kontakten, men jeg får ikke testet det før i kveld.

 

Hvis du eller noen andre vet om noen som selger skjøteledning for 12V pin ATX strømledning setter jeg stor pris på et lite dytt i riktig retning. Tror forresten 520w'en til Corsair har avtagbare kabler, men skal ikke si det alt for sikkert. Har sett mange med 620w'en i P182 kabinettet som ikke har hatt noe problem og det er jo et voksent kabinett det.

Lenke til kommentar

Begge modellene i HX-serien (520/620) har avtagbare kabler. (VX og TX har ikke).

 

Fant disse lengdene på kablene i HX620W (gjelder da også for HX520W, mulig med forskjellig antall kabler i settet).

 

Cable Lengths and Connectors:

- Molex: 10 Connectors (modular)
o 2x 31” (3 connectors)
o 2x 18” (2 connector)

- SATA: 8 Connectors (modular)
o 2x 32” length (3 connectors each)
o 1x 26” length (2 connectors each)

- PCI-E 6+2 Pin: 2 Connectors (modular)
o 2x 22” length

- 4-Pin Floppy: 1 Connector
o 1x 6” length (dedicated cable can be attached to Molex connectors)

- 20+4 ATX Connector: 21” length

- 4+4 Pin CPU connector: 21” length

- Dedicated fan connector: 6” length (2 fan connectors)

Endret av Smirnoff
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...