Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Komponenter starter, Check Signal Cable.


Anbefalte innlegg

Hey, har skrudd sammen en PC bestående stort sett av leftovers jeg har liggende.

 

Kabinettet er nytt - et av disse billige som kommer sammen med PSU.

 

Speq:

 

Abit IC7-G Hovedkort

Intel Pentium 4 3.0 ghz

WD 200 GB IDE HD

MSI Geforce 7900 GT 256

Sound Blaster Creative Audigy 2 lydkort

4 x 512 Corsair Value minne

 

Prosessor og minne har kjørt på dette hovedkortet tidligere, så jeg vet at det ikke er kompabilitetsfeil.

 

Uansett, jeg skrur alt i hop, og jeg hører at hele ruklet starter. PSUen bråker noe vanvittig, men den gir hvertfall strøm - alle vifter starter (OMB, CPU, skjermkort og kabinett)

 

Problemet er at jeg ikke får noe bilde på skjerm. Både DVI og VGA gir samme resultat; "Check Signal Cable".

 

Prøvd: Fjerne disk.

Fjerne 2 x 512 + disk

Skru ut hovedkortet og skru det tilbake igjen, litt løsere skruer og dobbelsjekke at det ikke sitter igjen noen "bits" (hva er riktig terminologi her?) i kabinettet uten skrue.

Koble til annen PSU (bråker betraktelig mindre, men samme resultat)

 

For ordens skyld: Begge strømkontakter, både 4 pin og 24 pin er på plass.

 

Forslag, noen?

 

mvh

kjetilfb

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
hadde et lignende problem engang... Løsning var å bytte skjermkortet ..

teste med et annet skjermkort. skjermen sier at den ikke får signal.

 

Jeg skjønte forsåvidt hva skjermen prøvde å fortelle meg. Fryktet at det var skjermkortet, men har enda ikke prøvd med en annen skjerm, så jeg får gjøre det.

 

Trøbbelet med denne maskinen er at HK ikke har Pci-Ex, kun AGP 8x. Er ikke mange av de kortene liggende rundt, hvertfall ikke hos meg! :)

 

Kan skjermkortet være defekt til tross for at viften spinner?

 

Forøvrig, takk for svar!

 

mvh

kjetilfb

Lenke til kommentar
ja, skjermkortet kan være defekt selv om viften spinner.

 

fillern..

 

Må prøve å få fatt på et AGP-kort.

 

Det som bekymrer meg litt er det faktum at jeg ikke får "bootelyd". Kan maskinen bremse bootelyden fordi skjermkortet er missing in action, eller vil denne komme uansett? Da mistenker jeg hovedkortet, nemlig..

 

mvh

kjetilfb

Lenke til kommentar

*update*

 

Har fått tak i et Gainward kort som er AGP. Kortet heter GF 6800 GT 256.

 

To spørsmål i den forbindelse:

 

Hvis dette kortet funker, hvordan er det i ytelse i forhold til kortet jeg har (les: hadde)?

 

Dette kortet har to DVI utganger. Jeg har to skjermer, en med VGA & DVI inn, en med bare VGA inn. Er nødt å ha to skjermer oppe og gå for Photoshop og slikt, men gidder ikke investere i ny skjerm til en backupmaskin. Finnes det overgang fra VGA til DVI, eller bare omvendt?

 

mvh

kjetilfb

Lenke til kommentar

mhm. Da har jeg testet med det nye skjermkortet. Prøvd begge DVI-utgangene, og med to forskjellige DVI-kabler.

 

Dette + at jeg ikke får "bootelyd" (fortsatt usikker på terminologien her) får meg til å konkludere med at HK har lagt på røret.

 

Vurderer da å kjøpe et nytt socket 478 kort, men oppdaget jo at det er ikke så mange av dem igjen! :)

 

Fant et på mpx - og portoen gir meg jo anledning til å kjøpe noe annet hardware.. :innocent:

 

Noen som backer meg i resonneringen, eller kan det fortsatt være andre ting som er gærent?

 

mvh

kjetilfb

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Hva ble det til? Sitter med samme melding her nå. Maskina funker med vanlig pci-skjermkort. Tar man ut analoge videokabelen sier skjermen "check signal cable", samme melding som står uansett hva jeg gjør med DVI-kabelen tilkoblet. Det får meg til å tro at det kan være noe kødd med kabelen, for den meldingen burde ikke stå der så lenge kabel er tilkoblet uansett statusen til skjermkortet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...