Gå til innhold

Iphone selges i Danmark


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvor har du hørt dette Nuffern? Hvis du kjøper varer for under 7500 (?, rundt der et sted) kr slipper man å betale moms. Det er akkurat som at du ikke trenger å betale moms på varer på danskeferja eller sverige. Bestiller du mobilen må du selvfølgelig betale moms, men det er heller ikke toll på mobiltelefoner. Undersøk bittelitt iallfall før du kverulerer.

Lenke til kommentar
Til dere som har mobilen og om mulige faktisk bruker den til noe og ikke bare viser den frem for å briefe. Hvordan er ringekvalitet og sms-skrivinga, er tross alt det jeg bruker mobilen mest til.
Jeg synes ringekvaliteten er god, i alle fall langt bedre enn min forrige, Qtek 9100. SMS går også veldig greit. Hastigheten på skrivingen varierer litt, men jeg er helt sikker på at jeg skriver raskere enn med et vanlig tastatur uten ordbok. Tastaturet har utvilsomt potensiale for lynkjapp skriving - for noen ganger får jeg gjerne skrevet et ord eller to lynkjapt før det stopper litt opp igjen. Tipper det har med trening å gjøre.

 

Det som irriterer med SMS er at den av en idiotisk grunn ikke har støtte for mottak av SMS med alfanumerisk avsender, noe mange bedrifter/varslingstjenester bruker. Videresending, og sending til flere mottakere støtter den heller ikke, men det gjør jeg aldri uansett.

Endret av Lurifaksen
Lenke til kommentar
Hvor har du hørt dette Nuffern? Hvis du kjøper varer for under 7500 (?, rundt der et sted) kr slipper man å betale moms. Det er akkurat som at du ikke trenger å betale moms på varer på danskeferja eller sverige. Bestiller du mobilen må du selvfølgelig betale moms, men det er heller ikke toll på mobiltelefoner. Undersøk bittelitt iallfall før du kverulerer.

Pass litt på hva du sier angående kverulering. Dette er et forum, og vi er her for å diskutere. Jeg har aldri sagt bombastisk at sånn er det. Har nå sjekket ut, og det er varer for inntil 6000 kroner du kan ta med deg inn til landet dersom du er borte mer enn 24 timer.

Lenke til kommentar
Hastigheten på skrivingen varierer litt, men jeg er helt sikker på at jeg skriver raskere enn med et vanlig tastatur uten ordbok. Tastaturet har utvilsomt potensiale for lynkjapp skriving - for noen ganger får jeg gjerne skrevet et ord eller to lynkjapt før det stopper litt opp igjen. Tipper det har med trening å gjøre.

 

Et par spørsmål,

 

Har tastaturet Æ-Ø-Å ?

Har den norsk smart ordbok ?

 

Vanlig tastatur uten ordbok = mobiltastatur sant?

Lenke til kommentar
Hastigheten på skrivingen varierer litt, men jeg er helt sikker på at jeg skriver raskere enn med et vanlig tastatur uten ordbok. Tastaturet har utvilsomt potensiale for lynkjapp skriving - for noen ganger får jeg gjerne skrevet et ord eller to lynkjapt før det stopper litt opp igjen. Tipper det har med trening å gjøre.

 

Et par spørsmål,

 

Har tastaturet Æ-Ø-Å ?

Har den norsk smart ordbok ?

 

Vanlig tastatur uten ordbok = mobiltastatur sant?

 

Ja, den har æ-ø-å. :) Du finner dem ved å holde lenge inne A-knappen eller O-knappen

Nei, det finnes ikke en smart ordbok på norsk, slik som det er for engelsk. Men den engelske kan selvfølgelig slås av med litt tweaking. :)

 

Litt informasjon og bilder av tastaturet på iPhonen: http://www.apple.com/iphone/gettingstarted/keyboard.html

Endret av TPRTPR
Lenke til kommentar
Det går fint an å skrive uten ordbok siden det er fult tastatur. :)

 

Tastene er så små på skjermen , at du trenger en "ordbok" likevel.

 

For eksempel og jeg skriver;

 

Jeh fotbenret en ny daranadkin til jul, vil komme som Jeg ønsker en ny datamaskin til jul.

knappene er aldeles ikke små... Med mindre du har svære pølsefingre :p

btw, jeg skrev dette med iphonen ;)

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...