Gå til innhold

Skjult GPS I HTC Touch Dual

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vel, jeg er en av de som har bestilt en HTC Touch Dual, og bare venter på at den skal komme inn på lager..

Det eneste den mangler i mine øyne er GPS og WiFi.. Nå har det vært spekulasjoner om hvorvidt telefonen har skjult WiFi funksjonalitet, ettersom de første detaljene rundt telefonen inkluderte WiFi..

Men, nå viser det seg at det også mest sannsynlig skjulder seg innebygget GPS også.

Windows Mobile 6 Professional and a 2.6" QVGA touch-screen and is powered by a 400MHz Qualcomm MSM7200 processor. It comes with 256MB flash, 128MB RAM, and microSD expansion; Bluetooth 2.0+EDR; 802.11b/g WiFi; HTC ExtUSB (HTC's mini USB 2.0 jack with support for data and audio)....

Qualcomm prosessoren inneholder i følge cdmatechs produktark

:gpsOne® position-location assisted-GPS (A-GPS) solution

Hvor kult hadde det ikke vært om HTC Touch Dual plutselig kommer med WiFi og GPS, noe som vil gjøre den ganske komplett på kommunikasjonsfronten :D

Videoannonse
Annonse
Skrevet

TyTn (1. gen) har en GPS-brikke innebygd visst, men mangler antenne slik at den blir ubrukelig. Er visstnok ganske mange fra HTC som har en GPS-brikke innebygd, men ikke så mange av dem som kan utnytte den pga. software eller hardware som mangler.

Gjest Slettet-52jVWcQb
Skrevet (endret)

jeg håper i allefall at dual'en har wifi ^^

btw, noen som vet når den kommer på lager?

Endret av Slettet-52jVWcQb
Gjest Slettet-52jVWcQb
Skrevet

jeg har bestilt fra elprice, dær står det at den kommer i november....

Har bursdag den 21, så hadde vert konge om den kom til da :)

Skrevet
TyTn (1. gen) har en GPS-brikke innebygd visst, men mangler antenne slik at den blir ubrukelig. Er visstnok ganske mange fra HTC som har en GPS-brikke innebygd, men ikke så mange av dem som kan utnytte den pga. software eller hardware som mangler.

Husker i hvert fall at det var en HTC i tida som hadde alt som trengtes, men deaktivert. Bare å åpne på riktig måte så hadde den fullverdig GPS.

Skrevet

Fikk en mail fra leverandøren til HTC :

Vi har ikke fått bekreftet noen endelig leveringsdato fra HTC, men forventer at denne telefonen er like rundt hjørnet. Den burde komme i løpet av november.

Butikkene, både nettbutikker og vanlige, bør ha den på lager samme dag eller dagen etter at vi får den til vårt lager.

Med vennlig hilsen

Ketil Aukrust

Dangaard Telecom Norway

Skrevet

Hos Amentio står det fortsatt 15.11.07.. Har sent mail. Hvis de får den i morgen, så er det løp å kjøp for min del.. Den nye touch-telefonen falt ikke helt i smak hos meg.. Liker Touch Dual konseptet bedre :D

Skrevet
en av importørene har bekreftet leveringsdato den 26.11, så får man vel stole på at det holder?

Hvem er det? Har sendt en ny mail til Dangaard og spurt om en bekreftet dato.

Skrevet

Fra MPX:

Dessverre har vi nettopp fått beskjed at HTC Touch Dual er forsinket til første uken i desember. Denne kommer ikke til norge før 3/12.

NOOO! :(

Jeg vil ha den nå.. helst i går :p

Skrevet

Yepps, jeg vet :)

I utgangspunktet kommer ikke telefonen til norge før 3.des. Altså vil de fleste nettbutikker få den inn en gang mellom 3-7des. Men det er noen få butikker som har blitt lovet et parti med telefoner mellom 27-28 des, blant annet elprice og fotoVideo. Datoene har visstnok blitt bekreftet, så for å sitere en epost jeg fikk:

Leverandøren vår har bekreftet datoen,  så lenge det ikke skjer noe veldig uforutsett så skal de komme 27-28

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...