Gå til innhold

Trenger tips til nytt kabinett! Tilrettelagt for god kjøling


Anbefalte innlegg

Har lest en del og kikket litt selv, men har dessverre ikke mye tid til å lete akkurat nå så jeg vil gjerne ha tips om kabinett med god kjøling. Har nettopp oppgradert pc`n med q6600 og 8800gtx, og merka fort tempforandringer. Driver å klokker litt sånn smått også, men kabinettet jeg har nå er helt tydelig ikke skapt for det.

 

Ser ikke etter noe brukbart for en billig penge, men vil heller koste på litt for noe som er bra.

Har 4 harddisker som i det nåværende kabinettet ligger over hverandre å skaper unødvendig høye temperaturer. Dette er satser jeg på å løse med det nye kabinettet.

 

Alt i alt:

 

- Trenger god plass.

- Kvalitet/Gode løsninger framfor pris.

- God luftgjennomgang, spesielt med tanke på skjermkort og harddisker.

- Støy er jeg vant til fra en gamlere pc jeg hadde, vil ikke ha noen flymotor, men er altså ikke høyt prioritert :p

- Vannkjøling er ikke noe tema, gidder ikke å holde på med.

- Utseende har litt å si, skal helst være svart og "anonymt". Jeg setter pris på kule design osv, men vindu, dioder og lignende i massevis klarer jeg meg fint uten.

 

Håper på innspill fra alle med god peiling eller erfaring og takker på forhånd for alle svar :)

Endret av XzeroX10
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tusen takk for tips, skal se nærmere på begge to når jeg har tid. Ikke at det har noe betydning, men jeg så begge lå under 1000 lappen. Tror ikke alltid på at "jo dyrere jo bedre", men hva er det som gjør at noen kabinett er helt opp i 3000kr? (Har lite peiling)

Får jeg bedre løsninger om jeg legger i mer penger er ikke det noe problem, vil at det skal holde seg så kjølig som mulig uten at jeg begynner med vannkjøling :)

Lenke til kommentar
Tusen takk for tips, skal se nærmere på begge to når jeg har tid. Ikke at det har noe betydning, men jeg så begge lå under 1000 lappen. Tror ikke alltid på at "jo dyrere jo bedre", men hva er det som gjør at noen kabinett er helt opp i 3000kr? (Har lite peiling)

Får jeg bedre løsninger om jeg legger i mer penger er ikke det noe problem, vil at det skal holde seg så kjølig som mulig uten at jeg begynner med vannkjøling :)

 

Det er vel ingen direkte knytting mellom pris og god kjøling. Hardware.no hadde en kabinett test hvor de tok diverse temperaturmålinger i diverse kabinetter:

 

http://www.hardware.no/tester/kabinett/aat...inetter/44234/1

 

Dersom økonomien ikke er noe problem så ta en titt på microplex sine sider, der vil du finne alle de kjøle duppedittene som de fleste av oss drømmer om... Her snakker vi cpu kjølere i kiloklassen, deltavifter, heatpipes i alle former og farger, minne kjølere som ser ut som noe du har rappa fra aliens...

 

Dette må være lykken :dribble:

Lenke til kommentar

Ja, skal si det er mye snacks på microplex! Frista nesten å gå for en Lian Li modular Cube, men tror det blir litt overkill for meg. Pluss at jeg forsto det sånn at alt av vifter, brackets og sånne småting måtte kjøpes separat?

 

Jaja, Antec Nine Hundred er vel beste kandidat akkurat nå, men må ærlig innrømme at jeg ikke likte designet noe spesielt, så kom fortsatt gjerne med tips og anbefalinger :)

Lenke til kommentar
Antec P182. Kabinettet tror jeg har alt du ser etter :)

 

 

Jo P182 gjør det bra, er med på den testen lengre oppe, men bommer litt på skjermkort kjølingen :ermm:

Nine hundred er fortsatt det mest aktuelle, men skal prøve å lete litt mer. Hadde vært nice med noe Lian Li, men det var ikke enkelt å finne ut hvilket som er best på kjøling uten at jeg skal trenge å kjøpe en Cube med 10 vifter :p

Lenke til kommentar
Antec P182. Kabinettet tror jeg har alt du ser etter :)

 

 

Jo P182 gjør det bra, er med på den testen lengre oppe, men bommer litt på skjermkort kjølingen :ermm:

Nine hundred er fortsatt det mest aktuelle, men skal prøve å lete litt mer. Hadde vært nice med noe Lian Li, men det var ikke enkelt å finne ut hvilket som er best på kjøling uten at jeg skal trenge å kjøpe en Cube med 10 vifter :p

Vis man tar vekk de øverste harddiskskuffeene så kan man monterere en vifte rett på skjermkort.

Lenke til kommentar

Da har jeg bestilt! Gikk for Antec 900 da jeg har kjøling som største prioritering. Bestilte med noe ekstra kjøle-snacks også:D Kabinettet fra Netshop (hadde det ikke på lager :( men jeg har det ikke travelt) PCI slot vifte og 120mm til vinduet fra microplex :thumbup:

Luftgjennomstrømningen bør vel ikke bli noe problem nå.

 

Takker for alle tips og hjelp!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...