Gå til innhold

Problemer med vista å nte fiber


Anbefalte innlegg

Hei

 

jeg har vista å har store problemer med nettverke, hjemme har vi fiber som er levert av nte samme har også en kompis av meg eneste forskjellen er at de har en annen ruter, her hjemme er det laangt fra den stabiliteten jeg forventer, samme problemet har jeg hos kompisen min å. Nette forsvinner opptil flere ganger i timen. På jobb har vi adsl fra telenor der er det litt mere stabilt men fortsatt mere ustabilt en me xp. Kom over en side fra itavisen så det er tydeligvis flere som har problemer med vista å fiber, å andre i familien har win xp å det virker som at det blir mere ustabilt når de er på nett samtidig som meg. Nte kjører fibern i samarbeid med lyse.

Så lurer egentlig på om det er flere en meg som har samme problemet med ustabilt nettverk med vista? Å om noen har en løsning eller en forklaring på problemet?

Endret av gislegutt
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hva slags router?

Har du testet med og kjøre uten router og plugge maskinen rett i hjemmesentralen?

Fibernett stiller langt tøffere krav til routeren enn tregere linjer.

Er det kun du som mister linja eller alle?

 

Ruteren er av type 3com officeconnect helt ny.

Har ikke testa å plugge den rett inn på sentralen nei, å heller ikke bare meg som mister linja.

Men har flasha biosen å fiksa litt andre småting så ser ut som at problemet har løst seg men ekke sikker enda. Er kun jeg som har brukt linja de siste dagene å jeg har heller ikke lasta ned noe spes, tenkt å teste den litt i natt med å fyre opp ein ftp å se hva som skjer da. så håper det ordner seg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...