I.A.G. Skrevet 7. november 2007 Skrevet 7. november 2007 Noen som har prøvd å skifte retning på en vifte ved å bytte om på pluss og minus? Funker det?
Tordenflesk Skrevet 7. november 2007 Skrevet 7. november 2007 Funker det. Standard like-strømsmotor. Er det bøyde blader blir det mindre luft-per.minutt.
I.A.G. Skrevet 7. november 2007 Forfatter Skrevet 7. november 2007 (endret) Det høres bra ut. Du har prøvd? Ikke noe problemer med mer støy e.l.? Endret 7. november 2007 av I.A.G.
Ståle Skrevet 7. november 2007 Skrevet 7. november 2007 Det virker sikkert. Men sa ma du tenke pa at bladene er boyd for a kun flytte luft 1 vei. Du ma kanskje skru litt mindre i PC-en, men du far ogsa flyttet mindre luft. Jeg ville bare snudd viftene.
Pengu Skrevet 7. november 2007 Skrevet 7. november 2007 Hvorfor ikke snu hele vifta. De aller fleste vifter har vifteblader som er "skålformet" og de er mindre effektive om du kjører vifta feil vei. Skal ikke se bort fra at det blir mer støy også.
Sigurd2 Skrevet 7. november 2007 Skrevet 7. november 2007 (endret) Viftemotorene er ikke enkle likestrømsmotorer. Så å snu polariteten fungere ikke, den vil kun gå dersom +/- er rett koblet. Endret 21. november 2007 av Sigurd2
I.A.G. Skrevet 7. november 2007 Forfatter Skrevet 7. november 2007 Viftemotorene er ikke en enkle likestrømsmotorer. Så å snu polariteten fungere ikke, den vil kun gå dersom +/- er rett koblet. Æsj. Og det er du sikker på? Grunnen til at jeg vil gjøre det, er at det er en vifte jeg vil ha andre veien, rett og slett fordi den ser penere ut på andre siden. (Vifta i toppen på kabinettet mitt - se signatur > arbeidslogg.) Også hadde jeg lyst til å mekke en bryter for å kunne snu retnigen på dem. Kun for moro skyld.
Firesky Skrevet 12. november 2007 Skrevet 12. november 2007 Viftemotorene er ikke en enkle likestrømsmotorer. Så å snu polariteten fungere ikke, den vil kun gå dersom +/- er rett koblet. Æsj. Og det er du sikker på? Dette er ihverfall jeg helt sikker på, både av erfaring og kunnskap.
geir__hk Skrevet 12. november 2007 Skrevet 12. november 2007 (endret) Noen som har prøvd å skifte retning på en vifte ved å bytte om på pluss og minus? Funker det?Hm, nei det tror jeg ikke vil virke. Endret 12. november 2007 av geir__hk
I.A.G. Skrevet 12. november 2007 Forfatter Skrevet 12. november 2007 Jaja, var det jeg fryktet... Da får de bli stående den veien de står da. Men takk for svar.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå