JFM Skrevet 7. november 2007 Skrevet 7. november 2007 (endret) Hei. Jeg har en HP Compaq 6715b. Denne leier jeg gjennom Troms fylkeskommune. (leieavtalen) Specs i skjult tekst. Operativsystem Vista Enterprice 32bits Skjermkort ATI Radeon X1250 kort Restore Media DRDVD Vista 6515/6715 Media Prosessor AMD Turion64 X2 TL-56 6715b Processor Skjerm 15.4 WXGA FF 6715b Display Minne 2048M 667DDR2 2DM 6715 Module Disk 80G 5400RPM FX 6715 Hard Drive Optisk enhet DVD RW DL SM FX 6715 Drive Batteri 6C 55Whr 6715 Battery Mus på bærbar Touchpad w/FPR 6715b Keyboard Modem 56K V92 MDC 6715 Modem Tårdløst nettverkskort Broadcom 802.11a/b/g 6715 Card Bluetooth Bluetooth 2.0+ 6715 Module Garanti 1/1/0 6715b Warranty Strømadapter 90W w/pwr 6715 Hardware Kit AMD Turion 64 X2 Label MS Vista Basic Logo Label Levering HP standard delivery(Door/Dock) notebook Mye specs jeg ikke trenger å si. Men jeg har kopiert dette, så jeg orker ikke sortere. Jeg har veldig lyst å koble den til TV for å se film. Vi har ikke TV med VGA så jeg må bruke S-video. Men jeg får bare svart/hvit farger. Hva kan feilen være? PS: Bare å spørre om det er noe mere Andre linker: www.hp.com HP Compaq 6715b Notebook PC www.hardware.no HP Compaq 6715b TL-56 Edit: dette skjer også på min stasjonære pc. (Specs i signatur). Men på min mammas pc får jeg farger. Men hu har et gammelt nvidia 6800le. Virker som det er de litt nyere kortene dette skjer på... Endret 7. november 2007 av JFM
Jon Ivar Skrevet 7. november 2007 Skrevet 7. november 2007 Det har nok mer med TV ditt en laptoppen å gjøre. Sjekk manulen til TV og se om den støtter Svideo i det hele tatt. Regner med du bruker en scart med svideo ingang på? Hvis TV ditt har egen Svideo ingang, så skal det nok støtte dette fint. Da må du se på innstillingene på skjermoppsettet ditt. F.eks. at den er stilt in på PAL.
JFM Skrevet 7. november 2007 Forfatter Skrevet 7. november 2007 Det har nok mer med TV ditt en laptoppen å gjøre. Sjekk manulen til TV og se om den støtterSvideo i det hele tatt. Regner med du bruker en scart med svideo ingang på? Hvis TV ditt har egen Svideo ingang, så skal det nok støtte dette fint. Da må du se på innstillingene på skjermoppsettet ditt. F.eks. at den er stilt in på PAL. TV støtter svideo. Det må være pc-en det er noe "feil" med. Har brukt s-video på TV-en før. Men da me et Nvidia 6800LE Edit: dette skjer også på min stasjonære pc. (Specs i signatur). Men på min mammas pc får jeg farger. Men hu har et gammelt nvidia 6800le.
Tøffe-Tetra Skrevet 7. november 2007 Skrevet 7. november 2007 hei jeg og et par kamerater fiksa dette problemet ved å klippe en s-video kabel i to, for så å skjøte inn diverse farga tp kabler. funka som bare pokker hvorfor dette skjedde er et pokkers godt pørsmål, men er eneste s-videokabelen vi klarer å få farger på
JFM Skrevet 7. november 2007 Forfatter Skrevet 7. november 2007 (endret) heijeg og et par kamerater fiksa dette problemet ved å klippe en s-video kabel i to, for så å skjøte inn diverse farga tp kabler. funka som bare pokker hvorfor dette skjedde er et pokkers godt pørsmål, men er eneste s-videokabelen vi klarer å få farger på Kan du forklare bedre? Edit. Jeg har før brukt S-video>komposit>komposit_til_scart_adapter>skart på tv. Endret 7. november 2007 av JFM
JFM Skrevet 7. november 2007 Forfatter Skrevet 7. november 2007 (endret) Hvilken TV har du ? Har flere jeg har prøvd på. Alle er bilderør. Har Nokia, Philips og Sony. Vet ikke modellnavn på noen. Sonyen har egen s-video inngang EDIT:Ingen av Tv-ene har egen s-video inngang Endret 7. november 2007 av JFM
s13 Skrevet 7. november 2007 Skrevet 7. november 2007 heijeg og et par kamerater fiksa dette problemet ved å klippe en s-video kabel i to, for så å skjøte inn diverse farga tp kabler. funka som bare pokker hvorfor dette skjedde er et pokkers godt pørsmål, men er eneste s-videokabelen vi klarer å få farger på Antagelig er dette pga at hvis du spleiser to av lederene i s-video, så får du kompositt.
JFM Skrevet 7. november 2007 Forfatter Skrevet 7. november 2007 Kan dette være løsninga? At jeg trenger en sånn som jeg har et bilde av...
Winydancer Skrevet 7. november 2007 Skrevet 7. november 2007 Hadde samme problemet. Det som var løsningen for meg var å ta en metallbit fra en kabel, og sette inni 2 av hullene på den svarte ingen på scarten som er avbildet. Google etter det, finner mye om dette problemet.
osse-mon waits for alice Skrevet 7. november 2007 Skrevet 7. november 2007 What he said! Snart burde dette ligge som fast sticky øverst i flere av underforumene!
Mr D Skrevet 7. november 2007 Skrevet 7. november 2007 Jeg har før brukt S-video>komposit>komposit_til_scart_adapter>skart på tv. Du har en "s-video til komposit"-adapter. Hvis den er fra et nVidia-kort så er det den som er problemet når du bruker ATI-kort.
Flimzes Skrevet 7. november 2007 Skrevet 7. november 2007 Kan være at du har stillt inn refresh rate for høyt, den skal egentlig stå på 50hz.
JFM Skrevet 7. november 2007 Forfatter Skrevet 7. november 2007 Gå til computercity.no og søk på "color fix" Mener du "Sandberg COLORFIX S-VHS" ?
Tøffe-Tetra Skrevet 7. november 2007 Skrevet 7. november 2007 gå inn i ati catalyst senter og prøv forskjellige typer signaler gjennom kabelen. pal-l, pal-n eller noe annet, en av de vil gi farger på skjermen din.
JFM Skrevet 7. november 2007 Forfatter Skrevet 7. november 2007 gå inn i ati catalyst senter og prøv forskjellige typer signaler gjennom kabelen. pal-l, pal-n eller noe annet, en av de vil gi farger på skjermen din. Har prøvd....
JFM Skrevet 7. november 2007 Forfatter Skrevet 7. november 2007 What he said! Snart burde dette ligge som fast sticky øverst i flere av underforumene! Det syns jeg er en kjempe ide. Noen som kan fikse det...
Jon Ivar Skrevet 7. november 2007 Skrevet 7. november 2007 Kan dette være løsninga? At jeg trenger en sånn som jeg har et bilde av... Det kan godt være at det funker. Det er slik jeg har på mitt tv. Men jeg må trykke slik at jeg kommer til AV2-S. På den vanlige AV2 kanalen blir det bare svart hvitt. Spørs helt på TV'n. Men siden du har hatt svideo som funket før, så kan vi vel eliminere at tv ikke støtter det. Som nevnt over så kan du trenge den mye omtalte "Color Fix"en. Tror faktisk at denne http://www.clasohlson.no/Product/Product.aspx?id=21571160 skal gjøre samme nytten. Kan være denne fungerer fint også http://www.clasohlson.no/Product/Product.aspx?id=20186787 i sistnevnte får du også audio inn på tv hvis det er øsnkelig, hvis du ikke bruker audio, så kan det være like greit med den første.
JFM Skrevet 7. november 2007 Forfatter Skrevet 7. november 2007 Kan dette være løsninga? At jeg trenger en sånn som jeg har et bilde av... Det kan godt være at det funker. Det er slik jeg har på mitt tv. Men jeg må trykke slik at jeg kommer til AV2-S. På den vanlige AV2 kanalen blir det bare svart hvitt. Spørs helt på TV'n. Men siden du har hatt svideo som funket før, så kan vi vel eliminere at tv ikke støtter det. Som nevnt over så kan du trenge den mye omtalte "Color Fix"en. Tror faktisk at denne http://www.clasohlson.no/Product/Product.aspx?id=21571160 skal gjøre samme nytten. Kan være denne fungerer fint også http://www.clasohlson.no/Product/Product.aspx?id=20186787 i sistnevnte får du også audio inn på tv hvis det er øsnkelig, hvis du ikke bruker audio, så kan det være like greit med den første. Har en slik som den første. Det funker ikke. Skal låne en slik som nr2 hos en kompis. Enten i kveld eller i morgen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå