Gå til innhold

Hva har man igjen for å spille?


Anbefalte innlegg

Har du noengang spillt WoW? Det er et godt eksempel på et spill med god engelsk.

 

Den eneste dårlige engelsken jeg vet om i spillsammenheng er på de mange forumene.

 

 

Personelig medling:

 

Kan du slutte å rakke ned på folk og gå off topic hele tiden Bloody Mess? Hold deg til saken - Takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Og jo Boody Mess jeg har lært meg god engelsk. Jeg har møtt masse folk fra engelsk språklige land. Jeg begynte å spille mmorpg ganske tidelig så jeg utviklet vokabulæret mitt i tidelig alder. Stavinga også.

 

Også spiller jeg ikke bare spill hvor 14 åringer spiller heller. Du, men ikke jeg!

 

Enig med nts, du rakker ned på folk. Jeg tror ikke du har så mye å stille opp med engentlig. Du henger på et forum for å rakke ned folk? Regner med at du er veldig populær da, har mye å gjøre? Jeg kan godt kalle meg en nerd, men jeg tar ikke imot dr**t.

 

Over og ut, peace and love

Lenke til kommentar

Personangrepene slutter her.

 

Neste som kommer med personangrep vil få pådratt en advarsel samt en ferie fra forumet på ubestemt tid.

 

MVH

 

KVTL.

 

P.S Finner man personangrep, vær så snill å rapporter disse, eller send PM til en moderator, enn å kommenter dem. Dette kan føre til at den som kommenterer også pådrar seg en advarsel.

 

Edit: En stk. off-topic post slettet.

 

Klage og synspunkter kan selvfølgelig alltid tas på PM til moderator eller via mail til [email protected]

Endret av KVTL
Lenke til kommentar

nts, Jeg har ikke rakket ned på noen. Personangrep? Hvor? Jeg snakker om engelsken i spill, og sier at den ikke er spesielt god, at den ligger på sånn ca. ungdomskole-vgs nivå. WoW er ikke et eksempel på spill med god engelsk, ja, jeg har spilt det. Men det spørs jo på hva din defnisjon av god er, ser ut som vi kan ha forskjellige definisjoner på.

 

En mann på 26 år vil også ha en annen oppfattelse av det enn en gutt på f.eks 14 år.

 

Selv lærte jeg også noe engelsk fra spill, men jeg lærte enda mer gjennom utdanning og litteratur, og selvfølgelig en del gjennom TV/film.

Endret av Bloody Mess
Lenke til kommentar

Ingen påstår at du får en universitetsutdannelse av å spille spill. Men nivået på engelsk som rent fremmedspråk i et jevnt adventure-spill ligger godt over det du forventes å prestere på ungdomsskolenivå. Det er god hjelp selv på videregående, jeg har brukt mang en setning og fine ord fra spill i stiler og slikt som jeg ikke hadde lært ellers. Strategispill trener opp evnen din til å tenke analytisk og sette ting i sammenheng. At FPS trener øye-hånd koordinasjon er jeg kanskje mer skeptisk til, men det er klart du har skal ha fin aim og reaksjonsevne for å gjøre det bra i disse spillene, spesielt online. Dog "educational"-verdien av FPS er vel heller liten i forhold til andre sjangre.

 

Spilling av gamle "educational"-spill som f.eks. Word Rescue og Math Rescue var faktisk obligatorisk på barneskolen min. Vi hadde egne timer på datarommet der klassen gikk sammen to og to for å spille. Lærte mer av det enn å skrive ned samme ordet 25 ganger i en eller annen tåpelig "Hva-Leste-Du-Nå"-bok. Spill burde vært obligatorisk i norsk grunnskole by law. I tillegg får du tekniske IT-ferdigheter du knapt klarer deg uten i dagens samfunn. Den undervisningen er faktisk obligatorisk på videregående, by law. Så sånn sett hjelper det karakteren din der også dersom du har sett en slik "datamaskin" før.

 

Hvor mange 10-åringer vil sette seg ned og lese tunge engelskspråklige romaner fremfor å spille et spill? Engelskferdighetene du får av å se film er jo heller lite, tekstingen er som oftest minimal i forhold til det som sies, og det er slett ikke uvanlig at den bare er helt feil. Det ga meg en viss god følelse da jeg begynte å arrestere dårlig teksting på film og TV som 12-åring.

 

Barna skal ikke leke! (Som om de gjør noe annet slik det er i dag..)

Endret av Alastor
Fjernet 2 setninger som ikke trengs.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...