Gå til innhold

Gaming PC til ca 10 lapper!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hello! jeg skal snart gå til innkjøp av en gaming pc. Noen hint? Spiller mye CSS. Laster også ned noen filmer så trenger ganske stor harddisk plass.. kan sette sammen selv:)

 

håper på svar!

 

 

Asus M2N32-SLI Deluxe, nForce 590 SLI, Socket-AM2, DDR2,2xGbLAN,ATX, 2xPCI-Ex16

 

Varenr.: 321030

Lagerstatus: Ikke på lager. Bekreftet 71 stk 2007-11-08 1249.00 1249.00

 

 

Corsair TWIN2X 6400C4 DDR2, 2048MB CL4, Kit w/two 1GB Dimm's, E.P.P Technology

 

Varenr.: 321028

Lagerstatus: 100+ stk på lager 745.00 745.00

 

AMD Athlon 64 X2 6000+ 3.0GHz Socket AM2 2MB, BOXED m/vifte

 

Varenr.: 331906

Lagerstatus: 1000+ stk på lager 1250.00 1250.00

 

 

Seagate Barracuda 7200.10 320GB SATA2 16MB 7200RPM

 

Varenr.: 320709

Lagerstatus: 100+ stk på lager 695.00 1390.00

 

 

XFX GeForce 8800GTS 500M 320MB GDDR3, PCI-Express, 2xDVI/HDTV/HDCP,500/1600Mhz

 

Varenr.: 331406

Lagerstatus: 100+ stk på lager 2199.00 2199.00

 

Total Pris= 6883 eksl frakt

 

 

allt funnet på Komplett.no

Nå visste jeg ikke om du skulle ha med skjerm eller ikke.. om du skal ha med ekstra skjerm så hadde jeg gått for ca noe av det jeg satte sammen.. om ikke så ville jeg spytta mere penger inn i skjermkort.

Endret av enelias
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
takk for svar!! det så veldig nice ut :thumbup: skal kjøpe skjerm, tastatur og dvd brenner å da.. noen tips her? :dribble:

 

Angående skjerm er samsung 226BW et godt valg, men jeg vet ikke i hvilken prisklasse du så for deg...

Lenke til kommentar
takk for svar!! det så veldig nice ut :thumbup: skal kjøpe skjerm, tastatur og dvd brenner å da.. noen tips her? :dribble:

 

Angående skjerm er samsung 226BW et godt valg, men jeg vet ikke i hvilken prisklasse du så for deg...

 

 

skal du ha gaming skjerm, skaff deg minimum 20tommer...

går du for noe under det trenger du ikke så bra skjermkort uansett..

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Skjerm for spilling er en ting. Hvis du surfer mye er ett 32 LSD tv å foretrekke. Du trenger 2 skjermer.

 

XFX skjermkort er ikke verdt det. Gå for 8800GT.

 

Det var en av de dårligste posten jeg har sett på lang tid, du klarer jo ikke og komme med noen argumenter på hvorfor han skal velge det du sier...

 

For det første, og si at en 32" TV er og foretrekke synes jeg blir litt galt, rett og slett på grunn av den avstanden en må ha til skjermen. Dessuten så er en slik skjerm dyrere enn hva jeg tror trådstarter tenker på, skal en ha en 32" TV må en ut med rundt 6000-7000 for og få en av grei kvalitet.

 

 

Og en annen ting:

 

Hvorfor MÅ ha ha to skjermer? Jeg kjører riktignok 2 skjermer selv både hjemme og på jobb, men jeg har ingen problemer med og bruke en skjerm. Faktisk så er 1 skjerm behagelig noen ganger...

Lenke til kommentar
Hvorfor MÅ ha ha to skjermer? Jeg kjører riktignok 2 skjermer selv både hjemme og på jobb, men jeg har ingen problemer med og bruke en skjerm. Faktisk så er 1 skjerm behagelig noen ganger...

Øøøøøh. Samme grunn til at du har to skjermer over alt? Av nyskjerrighet, bruker du en til gaming og den store til surfing'?

Hvordan skal jeg besvare dette?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Hvorfor MÅ ha ha to skjermer? Jeg kjører riktignok 2 skjermer selv både hjemme og på jobb, men jeg har ingen problemer med og bruke en skjerm. Faktisk så er 1 skjerm behagelig noen ganger...

Øøøøøh. Samme grunn til at du har to skjermer over alt? Av nyskjerrighet, bruker du en til gaming og den store til surfing'?

Hvordan skal jeg besvare dette?

 

Grunnen til at jeg bruker to skjermer hjemme er fordi jeg trengte større skjermplass enn det en 15,4" laptopskjerm kunne gi meg, dog jeg har ikke brukt to skjermer hjemme på flere måneder nå, jeg har ikke ork til og koble det opp.

 

På jobb har jeg to skjermer siden det var sånn når jeg begynte der, jeg gidder ikke og forandre på det...

 

 

Men dette blir litt vel OT...

Lenke til kommentar

Ganske mye ytelse/kroner ved å gå for:

 

8800 GT

 

Crucial DDR2-667 2 x 1GB Kit (kanskje X2)

 

Hovedkort basert på Intel P35 brikkesettet Lenke

Konkret forslag: Gigabyte GA-P35C-DS3R

 

Corsair VX450W

 

Intel Core 2 Duo E6750

 

Western Digital Caviar SE16 500 GB

eller

Western Digital Caviar SE16 750 GB litt større og bedre ytelse, men også 18 øre mer pr GB.

 

Kabinett Antec Nine Hundred Ganske bra, men kanskje litt...

 

DVD brenner SATA

 

Ca 7000+ , skjerm, evt tastatur og mus. Er også litt rom for overklokking om du ønsker å prøve på det. Kan evt gå for noen billige PC6400 brikker Lenke

Men crucial brikkene jeg har satt opp kan du være virkelig heldig med og de vil nesten uansett klare 800MHx++

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Du kan vurdere et hovedkort med PCI-e 2.0 og DDR3 støtte.

 

Både pci-e 2.0 og ddr3 er ting som har liten verdi i dag;

 

pci-e 2.0 er ikngne vits i dag siden ingen skjermkort klarer og utnytte en pci-e 1.1 port fullt ut, selv ikke 8800gt som faktisk er et pci-e 2.0 kompatibelt skjermkort. I dag er det egentlig mer en salgs-gimmic. Skal en ha PC-en lenge kan det være grunn og vurdere dette.

 

 

DDR3 er i dag sløsing av penger, det gir veldig lite ytelse for pengene med tanke på hvor billig en kan få DDR2 kvalitetsram. Jeg ville lagt penga i et godt sett med DDR2...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...