Gå til innhold

Ny Spill-PC til rundt 10000 kr eller over. Trenger ambefalninger


Anbefalte innlegg

Hei!! :new_woot: først, tusen takk for at du titter på denne posten. Jeg setter kjempe stor pris på hjelp, siden jeg ikke er så flink i dette selv. PGA blåskjerm problemer har jeg nå begynnt å vurdere å kjøpe nesten alt nytt igjen :)

 

Jeg klarer ikke ta denne avgjørelsen alene så kjempe snillt med kommentarer :)

 

 

OK, her er litt info:

 

• Hva skal maskinen brukes til?

Mest til Spill, men burde være bra til Photoshop og Flash, og bra/ok til Maya.

Eksempel på spill:

Oblivion, Battlefield, Gothic 3, The Witcher, Crysis

 

( er lei av lange loading tider på saving og loading, er det prossessoeren som står for det?)

 

• Prisantydning

Rundt 9000,- til 15000,-

Hoved tanken her er ”Bra for Tiden”. Du vet, med tanke på de delene som kommer ut er ofte veldig dyre, og synker ofte i pris rett etterpå. Jeg vil gjerne finne noe bra noe når det akkurat har synket litt i pris. Men absolutt noe som kan kalles bra fordet.

 

• Skal maskinen overklokkes

Vet ikke så mye om hva dette er så…passer kanskje da å si nei?

 

• Fortrinnsvis AMD eller Intel-basert?

Det som folk er mest fornøyd med/anbefaler.

 

• Er det deler du vet du ikke trenger? F.eks. skjerm, tastatur etc.

Skjerm, tastatur, høytalere, strømforsjyner og mus. Men vurderer å kanskje kjøpe en flatskjerm hvis noen anbefaler en. (eller kanskje en data mus med flere knapper (har bare en vanlig 2 knappers med hjul nå).

 

• Evt. andre spesielle preferanser/kommentarer

 

Andre ting jeg ønsker å skaffe meg:

Ekstern HD gjerne med en backup løsning.

 

 

Ok, dette har jeg fra før av, så ser dere litt hva jeg forlater:

 

MSI K8N Neo4-F

NVIDIA GeForce 7800 GT

Prosessor: AMD Athlon 64 Processor 4000+, MMX, 3DNow, ~2.4GHz

 

Vet ikke om det er noe mer jeg burde nevne som jeg allerede har.

 

-------------------------------------------------------------------------

Ting jeg har tenkt på/ønsker:

 

Prossessor:

- Jeg vil i alle fall ha en dual core, men hva med quadro, er det vært å kjøpe?

 

harddisk:

-Ny harddisk :wee: og det vil si en STOOOR en!

 

 

Kabinett:

- Viktigste er ventilasjon, stor plass (men helst ikke tower høyde), og hvis mulig forhindring/forebygging av støv til å danne seg.

Utseende: gjerne svart, eller noe litt organisk noe. (trenger ikke neon lys, det tar vel bare mer strøm).

 

Grafikk kort: har vurdert noe rundt denne kvaliteten: Gforce 8800 GTS men litt usikker hva slags grafikk kort som lønner seg for tiden nå. Og med tanke på spill bruk.

 

Hoved kort: usikker. Men noe bra noe…

 

Ram: 2 GB av noe kompatibelt noe (kvalitet= viktig)

 

noe jeg har glemt nå?

-----------------------------------------------------------

…Noen anbefalninger?

Endret av Aeris
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mitt Forslag

 

-Satt sammen av deler det er lett å få tak i (så du kan få alt i en butikk).

-Om du vil ha dual-core eller quad-core er en smaksak. Det var akkurat en test på HW.no som sammenlignet q6600 med e6850 og i dagens spill vil nok e6850 yte hakket mer, i hvertfall hvis du ikke skal klokke. Eventuelt kan man vente til 45nm prosessorene kommer ved årsskiftet.

-Du sa kanskje at du PSU, i såfall bare å droppe den.

-p182 kabinettet er både stille og har god luftflyt, tror du vil kunne like det. Ser pent ut gjør det og =)

-8800GT er det man velger for øyeblikkket, bedre enn GTS og en god del billigere.

-G5-musa er i hvertfall jeg veldig fornøyd med.

-Hovedkortet er et av de bedre P35-kortene, men man kan sikkert finne bedre alternativer. Jeg er langt fra noen ekspert på dette området.

 

Skjerm er vanskelig å anbefale, men 226CW er en kjempegod 22' til en rimelig penge. Jeg har selv 226BW (litt dårligere) og er strålende fornøyd. Den har god kontrast, rask responstid og ser bra ut selv når den ikke står på.

 

Tror du kan få f.eks Netshop til å skru det sammen for deg hvis du ikke er fan av selvbygg. Ring/send mail og hør (kanskje de skal ha et par hundrelapper for det).

 

edit: hadde lagt inn feil link til handlevogn.

Endret av Olarg
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Handlevognen fungerer ikke, gjør den tilgjengelig for andre ved og huke av boksen under handlevognen og trykk oppdater...

 

Men jeg ville sett på en q6600, 8800gt og lignende,

muligens jeg lager et kjapt oppsett i morgen (i dag...)

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar

Ble mye tull med handlevognen da jeg endret på den i et fraværende øyeblikk.

Her er et forslag til hva du kan få for under 10lapper hos Netshop:

 

Netshop.no (har alle varene)

Antec Sonata III 995,-

Asus GeForce 8800 GT 1995,-

GeIL DDR2 PC6400 Ultra 2 GB 475,-

Gigabyte GA-P35-DS3 750,-

Intel Core 2 Duo E6750 1395,-

Samsung SH-S203B 325,-

Samsung SpinPoint T166 500 GB SATA 750,-

Samsung SyncMaster 226CW Deluxe Version 3295,-

TOTALT 9980,-

 

Tror du må vente litt om du skal ha 8800GT, så vidt jeg vet er det ingen nettbutikker som har det inne ennå, men tror ikke det blir så lenge. Ellers tror jeg netshop har alt på lager.

 

Hvis du skal ha mus anbefaler jeg Logitech G5, har vært veldig fornøyd med min.

Lenke til kommentar

Hei og tak igjen :) har virkelig prøvd å settet meg inn i det og snakket med noen ekstra som påpekte denne ene ferdigbyde på datakjeden:

 

http://www.datakjeden.no/

 

Den til Høyre der som det står "Datakjeden Gamer 6750 - Beste PC-Tilbud!" over.

(Denne har også forresten 3 års garanti)

 

Hvordan er denne i forhold til de delene som er skrivd opp?

Endret av Aeris
Lenke til kommentar

Datakjeden sitt tilbud er absolutt et bra tilbud det, men det koster nesten like mye som komponentene jeg listet opp og det er uten skjerm (utgjorde 3300kr), skjermkortet er ganske mye dårligere enn det jeg satt opp (selv om de koster omtrent det samme), det er i tillegg litt dårligere RAM-brikker. Men det er absolutt noen fordeler med den pakka også. Du får med Windows Vista (koster ca 850) og du får 3 års garanti (som du sier=).

 

Hvis du velger å kjøpe en selvbyggepakke (som den jeg satt opp), kan du eventuelt legge til en "PC Montering av selvvalgte komponenter" i handlekurven når du bestiller så setter de den sammen for deg. Forskjellen fra de ferdige pakkene blir da bare garantien, men du er langt fra garantiløs med en selvbygger-PC, det innebærer bare (ofte) litt mer stress hvis noe går galt. Hvis noe går galt med "ferdig"-PC-en kan du bare levere den inn og så fikser de det, hvis noe går galt med "selv-byggeren" må du finne ut hvilken del som ikke oppfører seg og så levere inn den.

Lenke til kommentar

ah kult! vet du hvor lang garanti det er når man velger deler? :)

 

Alltids greit å ha noe ordentlig bra noe når man først kjøper nye greier.

 

Tror kanskje jeg går for delene da hvis det er litt garanti. Ang. det å sette sammen skal nok gå greit. gjort det før :)

 

 

 

btw, sjekk denne hardware testen: for oblivion

http://www23.tomshardware.com/graphics_200...2&chart=295

 

hehe skulleønske den 8800 GTX'en eller Ultra'en var billigere hehe XD ... *sukk*

men mer og mer har jeg lyst til å putte inn litt extra penger i bra grafikkkort og slikt hehe

Endret av Aeris
Lenke til kommentar

Satt opp en på komlett med skjermkort i fokus.

http://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mod...7B-738AC9EC490A

 

Men resten er også bra komponter.

Hovedkort yter på linje med high end p-35 hovedkort.

Minne ja noe av det beste ddr2 minne(OC en klasse for selv)

Psu helt grei får bra kritikker.

 

Blir litt over 13k med skjerm.

Det spørs hvor mye du vil legge i en god skjerm.

Endret av SNIPPSAT
Lenke til kommentar

Kult :)

 

Ang skjerm, har snakka med jobben og funnet ut at en slik jeg jobber på nå koster ca 2000,- og er 20 tommer, og god oppløsning så.. ja kunne kanskje investert i en god en.

 

(her går lønninga mi, hehe)

 

Tusen takk for all hjelp forresten! (Snippsat, takk for at du prøvde å hjelpe meg med blåskjerm problemene tidligere)

Endret av Aeris
Lenke til kommentar

Kjøp heller 2x8800GT kontra 1x8800Ultra. Koster ca det samme, men med mye bedre ytelse.

Skal du ha PC-en i over 2 år uten oppgradering, kjøp Q6600. Skal du oppgradere pc\prosessor innen 2 år, kjøp E6850.

Corsair HX 520w over Mist 500w, og Corsair HX 620w over Mist 600w.

Ville kansje kjøpt 620w ved SLI, men 520w skal holde.

 

~Todda

Endret av todda7
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...