Gå til innhold

17` bærbar skryt

Diabloto

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Sitter nå å skriver på min nye Dell M6300. Er utrolig bra fornøyd, jeg er fotograf, og trenger derfor mye ytelse, samt en bra skjerm, som naturligvis må være matt.

Etter 1 dag så tyder alt bra(nesten, tar det lenger nede)

Skjerm er kalibrert, og jeg er strålende fornøyd. Skjermen er på høyde med min stasjonære 20` dell bredskjerm.

Har 1920-1080 oppløsningen noe som fungerer overraskende bra. Har ikke trengt å stillte opp noenting, siden skjermen er så klar osv så er det ingen grunn. Og bare tenk dere detaljene jeg ser på denne skjerm på et bilde i forhold til en med 1280-768 osv.

Jeg fikk med T7800 processoren på 2.6ghz. Jeg har ikke lest noen tester, ingen info nesten eller noe om denne, er stort sett ganske sikker på at jeg sitter på en av de første dataene i landet med denne processoren. Og det går raskt! Sitter til vanlig på iMac, arbeidsstasjon(amd +4400 x2 x64 os) osv og dette flyr i forhold.

Satt inn 4gb med apacer ram når jeg fikk den, noe som sikkert ikke gjør det noe tregere.

Kabinettet er stødig og bra. Ren kvalitet igjennom. Bråker nesten ikke(man hører ikke noe til vanlig), tastaturet er veldig godt. Og heldigvis bråker det ikke like mye som apple tastaturene alle i klassen sitter med. Eneste minuset mitt er at det hele kommer i en ganske stor innpakning. Såpass stor at den på breddexlengde ble litt for stor for Moods of Norway sin pc veske for 17`. Og i tykkelse nesten for stor for den nyinnkjøpte National Gepgraphic Large sekken.

Ellers er alt toppen! Tror ikke bærbar arbeidsstasjon blir bedre enn dette!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Yes. 1920 by 1200. Har noen timer med photoshop nå, så huet snurrer litt.

Det er sant, dell har ikke noe 64bit alternativ. Fikk med xp pro, men håper kanskje mmulighet for å få byttet den lisensen mot en x64 os. Dell snakket om kanskje jul. Eller noen som vet om det går an å bytte uåpnede OEM os lisenser til 64bit?(synes å huske jeg har hørt om det)

Tok clean install av Vista Ultimate x64. Har kjørt Vista på arbeidsstasjonen et års tid(rc1 osv), har vært tilbake på xp også men nå synes jeg det er stødig og bra. Det gjelder jo bare å fikse det slik at det fungerer til sitt bruk. Og det er lynkjapt, med dx10 grafikk kort osv. Får 5.0 i vista index.

Prisen for herligheten var ca. 5k mindre enn tilsvarende og lavere specet Macbook pro. Særlig andre alternativ finnes det vel ikke, utenom HP 85xx? ett eller annet.

Ellers så svarer jeg på spørsmål hvis det er noen som føler for å stille noen.

Skrevet

Siden du sammenligner med macbook pro antar jeg at det fulgte med en hel masse software, blant annet et dundrende godt antivirusprogram og noe tilsvarende iLife? :p

Det er ikke mulig å sammenligne en PC med Mac. De er for forskjellige vil jeg si.

Skrevet

Antar dette er ganske uvesentlig for dine bruksområder, men har du testet batteritiden?

ellers kunne emnetittelen vært bedre - noe sånt som "Dell Precicion M6300 review/erfaring/mitt inntrykk" hadde passet bedre og vært mer beskrivende :thumbup:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...