Gå til innhold

Scamma for 1000g. på talnivarr.

Anbefalte innlegg

Skrevet
Ville det ikke være mer praktisk å ha med en man kan stole på, sånn man f.eks. kan avtale at hvis en spesiell item dropper som begge vil ha, og han får den, så vil han hjelpe deg til du får det du vil ha, eller en annen stor motytelse som du bare må stole på at han gir? Virker som du aldri har hatt noen venner du kan stole nok på til at du har sett de utrolig store fordelene det kan gi.

Er jo ikke sånn at scammere bare går rundt og er sleipe gribber mot alle de møter på heller da.

Har du blitt kjent med noen personlig etter å ha blitt scammet av dem? :ohmy:

For øvrig.. hvis de er slike kjernekarer.. hvorfor driver de da å lurer folk for hardt opptjent gull som de prøver å kjøpe crafts for, for eksempel?...

Nei, jeg har jo ikke blitt scammet.

Antageligvis fordi de mener at om man er så dum at man går på noe sånt så fortjener de det. Eller noe i den duren.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Nei, jeg har jo ikke blitt scammet.

Akkurat. Tror du det er fordi du har vært heldig?

Antageligvis fordi de mener at om man er så dum at man går på noe sånt så fortjener de det. Eller noe i den duren.

Syns du det er greit?

Skrevet (endret)
Akkurat. Tror du det er fordi du har vært heldig?

Vet ikke helt. Tror det at jeg aldri har gitt 1000g i items til en vilt fremmmed kan ha noe med det å gjøre.

Syns du det er greit?

Bryr meg ikke.

Ja, det hadde vært kjipt å bli scamma, men det hadde også vært helt og holdent min egen skyld. Og jeg skjønner ikke at folk tør å innrømme at de har blitt scamma. Med mindre man faktisk blir utsatt for noen sleipe triks som lurer traden osv. Det er gribt.

Endret av Lord-Myrrah
Skrevet (endret)
Personelig liker jeg å bli kjent med personen før jeg dømmer han for noe av det der =)

Og mine erfaringeringer strider mot de anklagene der.

Og nei, jeg sier ikke at scammers er verdens mest vidunerlige mennesker, jeg sier bare at selvom de scammer er de ikke nødvendigvis drittsekker ellers.

hvor naiv er du? en som svindler folk og Stjeler gull og items er en drittsekk uansett hvordan du vrir og vender på det. å si at de som blir svindelt er dumme nek er er heller ikke riktig å si, om noen sier wts xx enchant bring mats, at noen gjør det da er bare helt naturlig. man burde være litt forsiktig men allikevel..

Endret av Christeven
Skrevet (endret)
hvor naiv er du? en som svindler folk og Stjeler gull og items er en drittsekk uansett hvordan du vrir og vender på det. å si at de som blir svindelt er dumme nek er bare latterlig å si, om noen sier wts xx enchant bring mats, at noen gjør det da er bare helt naturlig. man burde være litt forsiktig men allikevel..

Hvor naiv jeg er faktisk.

Jeg har kjent disse to siden jeg var ni, jeg tror jeg vet bedre enn deg om de er drittsekker mot meg eller ikke. Om de er drittsekker mot andre bryr meg midt i ryggen.

Endret av Lord-Myrrah
Skrevet
Vet ikke helt. Tror det at jeg aldri har gitt 1000g i items til en vilt fremmed kan ha noe med det å gjøre.

Jeg er enig, jeg ville ikke gjort det heller. På den andre siden ville jeg heller ikke gjort det med en som var jeg var i guild med, og som jeg visste at drev med svindel. Jeg ville ikke ha noen garantier for at ikke han ville synes et var en god nok deal til å bli sparket ut av guildet.

Dersom den andre i guildet derimot hadde blitt scammet, kunne jeg med stor sansynlighet gå ut fra at det var en som stolte på folk, og han derfor var til å stole på. Litt naive folk tror gjerne andre vil oppføre seg slik de ville oppført seg. Å kunne stole på folk forenkler ting veldig. Det ville være nokså slitsom om det å utveksle penger mot mat på Rimi var like vanskelig som å utveksle gisler (slik mange ser ut til å mene at man må behandle handel på WoW).

Personlig har jeg blitt svindlet for ca 1g. Det var en kalkulert risiko, jeg trengte en potion for å bli ferdig med et quest (Strong Troll's Blood), og den hadde ikke vært på AH på en uke. Jeg tok derfor sjansen på å sende mats til en fyr. Så aldri noe til potionen, men fant heldigvis noen på AH en uke seinere igjen.

Skrevet
Jeg har kjent disse to siden jeg var ni, jeg tror jeg vet bedre enn deg om de er drittsekker mot meg eller ikke. Om de er drittsekker mot andre bryr meg midt i ryggen.

Helt til de finner ut at de tjener nok på å lure deg til at det er verd å miste deg som venn, eller de bare blir lei av deg.

Skrevet (endret)

Så finn noen andre å trade med da.

Helt til de finner ut at de tjener nok på å lure deg til at det er verd å miste deg som venn, eller de bare blir lei av deg.

Det er et stort steg fra å scamme folk i wow til å scamme meg så jeg aldri snakker til dem igjen. Og om dette skjer så skal jeg skrive det her så dere alle kan mobbe meg.

Endret av Lord-Myrrah
Skrevet

Du må aldri finne på å få randoms til å crafte dyre ting for deg, får håpe du har lært det nå. Enten spør man folk i guilden, eller så spør man andre folk fra troverdige guilder

Ellers så synes jeg det er helt greit å kjenne svindlere, ser ikke det store med det, det er bare å ikke å gi dyre ting til dem.

Skrevet
Bryr meg ikke.

Ja, det hadde vært kjipt å bli scamma, men det hadde også vært helt og holdent min egen skyld.

Fordi du stolte på noen..

Så moralen er at du ikke må stole på noen, og hvis noen stoler på deg så er det helt greit å lure dem? Ikke sant? Det er jo bare deres egen skyld...

Skrevet

Moralen er at du ikke kan stole på vilt fremmede. Ferdig med saken.

Du kan preke så mye du vil om at scamming er galt, men det forandrer ikke at jeg mistenker raskere progress med en slu scammer enn en naiv idiot som kan oppgradere gearet sitt med craftables. Og når det kommer til stykket er det det dette handler om, hvor tidelig jeg får lagt meg.

Skrevet

Så du er ikke til å stole på, for eksempel...

Helt rett, og jeg kan ikke stole på deg heller. Dette er noe av det første de fleste burde få inn, kan ikke være naiv over the tubes.

Skrevet (endret)

Du kan preke så mye du vil om at scamming er galt, men det forandrer ikke at jeg mistenker raskere progress med en slu scammer enn en naiv idiot som kan oppgradere gearet sitt med craftables. Og når det kommer til stykket er det det dette handler om, hvor tidelig jeg får lagt meg.

"Naiv idiot" fordi man vil crafte en epic :o Du har sterke meninger og ord, du skal ha for det. Vi du ha pokal for det også? :p

Man kan ALDRI gardere seg mot scaming, forhåndsregler kan tas men en som er i en respektert guild kan være en like slu scammer som en som ikke er det.

Din argumentasjon leder til at man belønner scammere og andre som utnytter systemet er jo det som gjør at jeg reagerer på din kommentar.

Endret av Dev-
Skrevet (endret)

Akkuratt.

"Naiv idiot" fordi man vil crafte en epic :o Du har sterke meninger og ord, du skal ha for det. Vi du ha pokal for det også? :p

Man kan ALDRI gardere seg mot scaming, forhåndsregler kan tas men en som er i en respektert guild kan være en like slu scammer som en som ikke er det.

Din argumentasjon leder til at man belønner scammere og andre som utnytter systemet er jo det som gjør at jeg reagerer på din kommentar.

Jeg klarer fint å gardere meg mot scamming, jeg gir itemsa til en venn så enchanter han for meg. Og om han skulel finne på å ta itemsa logger jeg inn og enchanter selv. Om han skulle bytte passord så har jeg all info om brukeren hans tilgjengelig, så np.

Javel så gjør det det. Hva så? Jeg hadde uansett tatt inn en slu person over en naiv fyr, om det er å belønne scammeren eller ikke driter jeg langt i. Når det kommer til stykke hadde jeg aldri tatt inn en person fordi han var scammer, men det ville ikke stoppet meg.

Endret av Lord-Myrrah
Skrevet

Akkuratt.

Så du driver med scamming selv?

For øvrig.. du skrev tidligere når jeg spurte om du syns det var greit:

Med mindre man faktisk blir utsatt for noen sleipe triks som lurer traden osv. Det er gribt.

Hvorfor "med mindre"? Så lenge resultatet er det samme, spiller vel metoden ingen rolle? Om jeg lurer deg i trade-vindu eller sier at jeg skal gi deg noe for noe, så er jo "problemet" at du stolte på noen...

Skrevet (endret)

Selv om det er et spill er det fortsatt RL tid.

Du hadde neppe vært fornøyd om jeg rev i stykker oppgaven din så du måtte bruke 2 uker ekstra på å lage en ny så du kan levere på skolen.

Ikke vær så sur a det var bare et ark med ord du hadde brukt MYE tid på.

Endret av War

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...