Gå til innhold

Aya Napa, Magaluf eller Hersonissos? (sommer08)


Xtra

Anbefalte innlegg

Har tenkt å bestille tur innen 1-2 ukers tid, og da lurer jeg på om det er noen som har noen erfaringer med disse tre populære sydenstedene :)

 

Et par spørsmål;

Hvilken reiseoperatør reiste dere med?

Hvilket hotell bodde dere på? Forholdene på hotellet/leilighetskompleks?

Hvor mye penger brukte dere der nede?

 

(det er da snakk om en tur i sommermånedene, 2 uker)

 

Noen som har erfaringer med hotellet Evabelle (Aya Napa)?

Endret av Xtra
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Styr unna Magaluf hvis du ikke vil spise britisk mat, handle i britiske butikken og høre den fæle britiske aksenten 24/7. Britene har gjort "krav" på magaluf, og over alt finner du britiske butikker og resturanter. Men ellers toppers plass.

 

Britene er over alt ;)

 

Det er visstnok en haug med briter på Ayia Napa også, så jeg tror neppe jeg kan unngå de.

 

Det ser ut som om vi kommer til å dra til Ayia Napa, blir nok å bestille reise snart, må bare få overtalt en 2-3 til slik at det blir mer liv :)

Lenke til kommentar

Jeg var en tur på Ayia Napa for noen år tilbake. Dro som student på restplass og havnet her: Callisto Village. Reiste med Star Tour, og hadde ikke noe å klage på der.

Leiligheten var veldig bra, med digert basseng og nært en av de beste strendene (husker ikke hva den het). Hotellet ligger ved sjøen, men stranden nedenfor var ikke noe å skryte av. Men ellers var alt kjempebra på hotellet, og det tok ikke lange tida å rusle til sentrum. Det var også et eget lite supermarked i hotellet. Var innom andre hoteller som helt sikkert er bedre egnet for fest, Callisto Village er mer rettet mot familier. Men du sover bedre på Callisto. :!: Er du ute etter fest og moro er nok Ayia Napa den rette plassen, her finner du strandfester, utesteder med skumbelagt dansegulv, bar-runder som varer til langt utpå morrakvisten og haugevis med fulle, solbrente engelskmenn i fotballskjorter som man kan synge fotballsanger sammen med. Pass opp for folk som skal selge all mulig dritt og gi deg gratis drinker. Leste noen innlegg på vgnett om guttegjenger som dro på en strippeklubb der, fikk champagne servert "on the house", og fikk juling når de nektet å betale etterpå. Politet er forståelig nok ikke veldig samarbeidsvillig heller. Personlig reiser jeg nok aldri til Ayia Napa igjen, det er et grusomt høl. Opplevde daglig at den lokale ungdommen dundret forbi i biler, hengende ut av vinduet og ropte "Fucking tourists". Ble mye negativt nå, men jeg så ingen grunn til å dekke over noe. Jeg forstår godt at det kan være gøy om man er ute etter å drikke seg drita med kompiser, og det går fint an å unngå alle disse tingene om man vil ta det med ro noen dager.

 

Rent pengemessig går det fint an å overleve på 2500-3000 på en uke, det spørs hvor hardt man går ut i baren. Prisene der nede er helt greie, verken billig eller dyrt. Drikkevarer er heller ikke spesielt billig. Jeg husker at prisen på en Smirnoff Ice (som den gang var på vei til å bli veldig populært) var ca 35 kr. Dette kan ha endret seg, er ca 5 år siden jeg var der.

Endret av ThuleAudio
Lenke til kommentar
Jeg var en tur på Ayia Napa for noen år tilbake. Dro som student på restplass og havnet her: Callisto Village. Reiste med Star Tour, og hadde ikke noe å klage på der.

Leiligheten var veldig bra, med digert basseng og nært en av de beste strendene (husker ikke hva den het). Hotellet ligger ved sjøen, men stranden nedenfor var ikke noe å skryte av. Men ellers var alt kjempebra på hotellet, og det tok ikke lange tida å rusle til sentrum. Det var også et eget lite supermarked i hotellet. Var innom andre hoteller som helt sikkert er bedre egnet for fest, Callisto Village er mer rettet mot familier. Men du sover bedre på Callisto. :!: Er du ute etter fest og moro er nok Ayia Napa den rette plassen, her finner du strandfester, utesteder med skumbelagt dansegulv, bar-runder som varer til langt utpå morrakvisten og haugevis med fulle, solbrente engelskmenn i fotballskjorter som man kan synge fotballsanger sammen med. Pass opp for folk som skal selge all mulig dritt og gi deg gratis drinker. Leste noen innlegg på vgnett om guttegjenger som dro på en strippeklubb der, fikk champagne servert "on the house", og fikk juling når de nektet å betale etterpå. Politet er forståelig nok ikke veldig samarbeidsvillig heller. Personlig reiser jeg nok aldri til Ayia Napa igjen, det er et grusomt høl. Opplevde daglig at den lokale ungdommen dundret forbi i biler, hengende ut av vinduet og ropte "Fucking tourists". Ble mye negativt nå, men jeg så ingen grunn til å dekke over noe. Jeg forstår godt at det kan være gøy om man er ute etter å drikke seg drita med kompiser, og det går fint an å unngå alle disse tingene om man vil ta det med ro noen dager.

 

Rent pengemessig går det fint an å overleve på 2500-3000 på en uke, det spørs hvor hardt man går ut i baren. Prisene der nede er helt greie, verken billig eller dyrt. Drikkevarer er heller ikke spesielt billig. Jeg husker at prisen på en Smirnoff Ice (som den gang var på vei til å bli veldig populært) var ca 35 kr. Dette kan ha endret seg, er ca 5 år siden jeg var der.

 

Takk for informasjonen, håper det virkelig er bedre nå. (selv om jeg tviler)

 

Magaluf er full av Engelskmenn, Ayia Napa er full av Engelskmenn, Bulgaria er litt skummelt... hvor skal en da reise på sydenferie?

 

Tror det blir Ayia Napa, selv om det tydeligvis er plenty av briter der også :/

 

Ingen som har vært i Hersonissos?

Endret av Xtra
Lenke til kommentar
  • 7 måneder senere...

aya napa har e vore grei plass...

 

men da e dyrt....

 

og viss du ikke e flink til og styr unna bråk...

som du må vær pga britene e ikke akurat di første du vill møte på....

 

politiet e fette gærn di har ikke i mot og bank opp folk viss da blir slåss kamp....

 

 

men alt kommer til alt artig party plass...

 

magaluf vet e ikke noe om har ikke vore der......

 

 

 

hersonissos ska e til den 3 til 10 august

Lenke til kommentar

Har tidligere feriert 3 ganger i Ayia Napa. Kort sagt: Konge sted.

 

Bodde på Callisto Village alle 3 ganger, i 2 uker om gangen. Jeg er enig i alt det positive ThuleAudio sier, og uenig i det negative. Hotellet er helt klart rettet mot familier med underholdning i spisesalen hver dag og aktiviteter i bassenget om dagen. Når jeg var der stekte de vaffler hver eneste dag klokken 3 ved bassenget :p Vaffler har aldri smakt så godt.

 

Utelivet i byen er supert, hundrevis av utesteder, store og små og for alle målgrupper. Forøvrig mange supre irske puber med live musikk (irsk folkemusikk altså)!

 

Strendene er flotte. Det er en stor en inne i selve byen med ordentlig sand samt en annen stor kvalitets strand 10minutter andre veien (fra hotellet). Mener denne het Nissie Beach eller noe.

 

Alt i alt så er Ayia Napa et godt alternativ om du er ute etter fest og opplevelser og ikke er alt for gjerrig. Det er ikke dyrt i forhold til hva vi er vandt til her i Norge, men det finnes også billigere steder.

 

 

edit: Ser nå at denne posten er veldig gammel og at trådstarter sannsynligvis allerede har funnet ut av dette... Jaja.

Endret av Habitats
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...