Gå til innhold

Lagg i Crysis.

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg opplever lagg i demoen når jeg setter opp på medium grafikk. På low går det uten problemer.

Tror ikke jeg har den verste maskinen til å spille det med men....

Trenger forslag til evt forbedringer..

Mine spec:

Hovedkort: MSI K8N SLI Platinum

Prosessor: AMD Athlon 64 X2 3800+

Minne: 2 Gb Corsair (2x1Gb)

Skjermkort: Nvidia Geforce 7800 GTX 256MB

Lydkort: Sound Blaster Live 24-bit

Harddisk: ca 1,5 Tb totalt (4 stk)

Power: 500W SSM

Kjører vannkjøling på CPU.

Det skal være oppdaterte drivere til HK og skjermkort.

Trenger forslag til løsning.

Endret av MasterS
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bedre skjermkort, basta finale..

Selv sitter jeg på et x1900xt, men ellers en ganske lik maskin og jeg får medium + et par ekstra valg satt til high. Da ligger jeg på 20-40 fps, men det er fullt spillbart.

Skrevet (endret)

Sett PostProsessing på av. Det bør hjelpe. Det er den som er med på å lage alle de nye effekten som motion blur, og depth of field, (og DX10) sies det.

Endret av AvidGamer
Skrevet

Hvordan kan du oppleve lag i en singelplayer demo? ^^

(Net)Lag er og betyr forsinkelse, altså ping.

Du leter vel etter uttrykket FPSdrop eller rett og slett hakking

Skrevet

Eh. Les hele artikkelen, bekrefter jo hva jeg sa.

Står jo der at det er forsinkelse over nett...

Skjønner ikke hva du mener. Det står der at lag er forsinkelse i et program merkbar av brukeren, som regel av lange distanser mellom server og klient.

Her er grunnene til lag listet i den artikkelen du snakker om:

Inadequate network performance

Packets can be dropped or delayed by a congested or poorly designed network, or by distances that are too great for certain applications.

Inadequate server processing power

The server may have more work to do than it can handle. Examples include too many users to service, a world that's too complex to handle, or too many complex events from too many users at once.

Inadequate client computer processing power

The user's computer may not be fast enough to handle the processing load. This load includes handling the communications with the server, processing the user's input, and (significantly) drawing the scene. Very complex simulated worlds have a dramatic impact on client performance (usually measured as client frame rate). In addition, other programs and software can use computing power on the client machine.

Packet reordering and retries

Many communications protocols, especially those involved in on-line real-time gaming, require packets to be reassembled in order. If the network reorders the packets (which it is allowed to do), some protocol implementations drop the out-of-order packets and rely on packet retries. This causes delays in communications that is much greater than the network latency.

Alt du gjorde var jo å bekrefte det jeg sa. Paradoksalt nok.

Skrevet

Jeg har nesten likt oppsett som trådstarter og jeg kjører det på medium, pluss shadow og noe til på low. Er godt fornøyd med det jeg.

Bruker 169.02 driverne btw.

Skrevet

Sjekk innstillingene i nVidia-kontrollpanelet som du finner under Kontrollpanel. Kan være at antialiasing og anisotropisk (eller hva det nå enn heter) står og overstyrer innstillingene i spillet.

Skrevet

største problemet jeg har er at det er lav oppløsning på skjermen så den holder det litt tilbake...

kan vere det ligger no der... pleier ikke å være det første en tenker...(?)

Skrevet

Hei igjen. Beklager langt avbrekk.

Kjører på max oppløsning 1200x1000 ca...60Hz.

Ang FPS, hvordan finner jeg det ?

Bruker også betadriverne som kom sammen med crysis..

Synes det er litt rart, jeg burde i hvertfall klart å kjøre på medium over mesteparten av valgene.

Bruker jeg detektoren til crysis i spillet, setter den alt til low også.

Skjermen jeg bruker er en ganske gammel 17" lcd. Har lyst på ny med kjapp respons, men må nok vente til jul....

Skrevet

Hmm.. Crysis hakker hos meg hvis jeg har alt på medium og 1200x1000 oppløsning..

Min pc:

vista

c2d e6600

2gb pc6400 geil

FOX+ GeForce 8800GTS 320MB OC GDDR3 overklokka versjon..

320gb+500+500gb hd

etc.

har ikkje overklokka (enda)

Har ikkje lasta ned siste nvidia-driver, regner med det kanskje kan hjelpe..? Hadde vært kult med 1920x1080 og alt på max :devil:

Men, mitt spm.:

Bør ikke PC-en mine klare litt flere effekter/oppløsning? Er det andre der ute med samme oppsett?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...