Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Den Norske Bugatti Veyron EB 16.4 klubben [Oppdatert]


Fritz0r

Anbefalte innlegg

Hvis man skal følge den tankegangen så er det jo mange biler man kan kassere her til lands. De fleste normale bensinbiler går jo til rundt 90 km/t i andregiret. Men da er det kanskje ikke like meningløst lenger.

 

Hvis du tenker litt etter, så er det ikke mange biler her til lands (sett i forhold til det totale antallet) hvor det vil være fornuftig å ligge i andre gir i 90. De aller fleste bilene på veiene har stor nytte av alle girene, selv med en maskgrense på 100 km/t som det er her, så kanskje ikke så mange biler man trenger å kassere alikevel ;)

 

Og hvis du tenker litt etter skulle man tro det var mulig å se at jeg skrev dette for å ironisere over den noe banale problemstillingen til trådstarter om de praktiske årsakene omkring det å kjøpe en Veyron.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis målet ditt var å ironisere så tok jeg ikke den, og tar det til meg.

Det er noe av problemet med å kun uttrykkket seg skriftelig; Det må det gå klart frem hva man mener fordi man ikke har noen andre muligheter annet enn det som er skrevet til å tolke hva som ble formidlet. I dagliglivet er det lettere, der kan man tross alt bruke hørsel og syn som en del av sansene og danne et mer komplett bilde.

Lenke til kommentar
Avslutningsvis så er det dere jeg påstår har mangel på entusiasme. Hadde dere virkelig brent for biler så hadde dere skjønt hvorfor den lille guttungen inni Tommy Sharif kjøper seg en Veyron. Meeen, det er klart at når ikke vi kan ha det så skal ikke de andre få ha det heller. :p

 

Jeg forstår veldig godt hvorfor han kjøper det, men forstår også de som syns at det er "dust" med en slik bil. Man trenger vel ikke å være entusiast for å uttale seg her?

 

Jeg forstår de som ikke ønsker seg en slik bil. Jeg skjønner at de ikke fatter hvordan folk kan kjøpe seg en Veyron, men det er hele poenget. Disse menneskene som ikke liker en Veyron har ikke ønske om en Veyron. Sharif har lyst på en Veyron, og det synes kanskje modellflybygger Herr Nilsen er tullete. På samme måte kan Sharif si at Herr Nilen er en tulling som bygger ubrukelige leker.

 

Bottom line: Det er en stor variasjon i interesser . La oss akseptere at folk tar den helt ut og kjøper seg en superbil. Det er mye vi ikke har bruk for i Norge, men jeg går ikke rundt å rakker ned på folk som har de tingene.

Lenke til kommentar
var på bilmessa i stad, og den bugattien er sinnsykt fet når du ser den i virkeligheten.. ubeskrivelig :)

 

Var fin den. Litt synd at det var uendlig masse feil om bilen på den informasjonsblanketten tho. Kunne vært litt kult om de gjorde mer research neste gang.

 

EDIT: Leifer

Endret av ahpadt
Lenke til kommentar
var på bilmessa i stad, og den bugattien er sinnsykt fet når du ser den i virkeligheten.. ubeskrivelig :)

Ja, så den også på søndag, og vi stod klare rett bak bilen da de fyret den opp kl 15!! Morsomt!!

 

Men det utrolige skjedde i går, mandag, da jeg var på vei til bussen i Vika over Rådhusplassen.

Så det stod en rå bil som virket litt kjent oppi Dronning Mauds gate, så jeg måtte løpe opp og se, og joda, det var sannelig Bugattien fra utstillingen! Den dro ut fra fortauet og peiset over trafikklyset, FOR EN LYD!

Løp ned trappen til bussholdeplassen foran Statoil, og da så jeg den en stund i krysset før den forsvant mot Bygdøy.

Det var stillestående kø vestover, og jeg fikk enda et gjensyn på Skøyen, da den stod og tanket ved Stenshagen.

I går var nok bussen raskere til Asker, er jeg redd...

Men utrolig morsomt å se en slik bil på veien... Det var litt isete noen steder, så det må ha vært ekstra spennende.. Dårlig med vinterdekk til den, tipper jeg....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...