Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Den Norske Bugatti Veyron EB 16.4 klubben [Oppdatert]


Fritz0r

Anbefalte innlegg

La nå mannen få kjøpe den bilen han vil! Bedre med litt show-off enn for eks rike fiskere fra Sunnmøre, med millioner i banken og 1978 Ford Granada i garasjen. Det må være kjedelig.

De som har millioner i banken og billig bil har sikkert andre verdier i livet enn dyre biler. Og uansett kan du ikke bruke bilen til annet enn å kjøre med fra A til B.

 

Jeg er kanskje et eksempel på en som har råd til finere bil enn jeg kjører rundt i, men jeg og kona kjører kun rundt 8000 km i året og trenger ikke verdens beste bil for å gjøre det på en tilfredsstillende måte siden det meste foregår på veier med 60 grense og under. I tillegg har jeg ikke noe markeringsbehov for å vise naboene at jeg har råd til fin bil. Den rimelige bilen jeg tøffer rundt i dekker vårt behov på en utmerket måte, og den er dessuten ganske ny og sikker (i følge de som tester slikt).

 

Jeg kan faktisk si at vi er ganske så fornøyde meg bilen vår, og har aldri synes at den er kjedelig. Det er faktisk mulig å trives med en ny bil til 250.000 selvom vi godt kunne ha kjøpt noe mye dyrere om vi hadde hatt lyst.

 

La nå folk bruke ærlig tjente penger til hva de vil, og ikke kall alle som ikke har fine biler for misunnelige eller kjedelige. De har bare litt andre verdier.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kræsja ikke han Koeningen på bane da? I så fall er det "nesten lov" å kræsje ettersom han ikke var fare for andre bilister.

 

Hadde jeg hatte masse gryn så hadde jeg garantert kjøpt meg fet bil. Det er plenty av baner i Norge til at han kan ta seg en tur å bruke hestekreftene sine (1001 HK, var det ikke det?). Han bør kanskje ha seg en kjørekurs da hehe.

 

Liker MYE bedre hans måte å bli rik på, ved å drive butikk og faktisk yte service, enn alle disse "MTV" rap tullingene i USA og noen visse "glamour modeller" her til lands som lager en hitsang og deretter tjener cash på å flashe pupper og selge sex-skandalene sine til Se og Hør.

 

(Bare så det er sagt, jeg har full respekt for 2pac, Eminem, Dr.Dre, Snoop Dogg og en rekke "klassiske originale rappere"... som faktisk hadde litt poeng og moral i tekstene sine)

Lenke til kommentar
Lei av misunnelige folk, janteloven hersker her på forumet tydeligvis. Han har lyst på en Bugatti, han har råd til en Bugatti - hvorfor ikke kjøpe en Bugatti?

 

 

WORD!!

 

Jeg synes det er drit stilig at han skal kjøpe en Bugatti.

 

Det får jo vere hans valg om han vil bruke penger på en slik bil eller ikke. Jeg for min del hadde nok kanskje gjort det samme om jeg hadde vert like rik som han.. Er man bil intr, så er man bil intr ;)

Lenke til kommentar
Hva skal han med en bil han bare trenger 1. gir på her i landet?

Dette handler mye mer om PR og reklameverdi for dekksjappa hans enn om at han vil ha en rask bil.

 

Han har vært flink til å lære av Chess-Vollevik - det er jo utrolig hvor mye media skriver om Sharif hver gang han gjør noe. Utrolig at de gir han så mye gratisreklame.

 

Forøvrig så må jo folk få lov til å bruke pengene sine til hva de vil her i landet. Å bruke dem på en dyr bil er jo et gode vi alle drar nytte av; kjøper man en bil til en million så har man jo bidratt med mere i statskassen bare på det ene kjøpet enn 5-6 vanlige skatteytere med god lønn gjør i løpet av et år.

Endret av Nonsens
Lenke til kommentar
Satt akkurat og så på klippet fra top gear hvor de fikk den opp i 408km/t. 55km lang slette. sinnsyke greier.

 

 

Ikke en slette, men VW's test bane, med oval bank svinger, utrolig fin bane.

 

 

BTW, skifter navn på tråden, "Veyron i Norge" klubben, dette da en 3. mann også får seg Veyron 16.4

 

Nemmelig: Finansmannen Arne Fredly

 

Kilde:

http://www.na24.no/naeringsliv/article1424135.ece

Lenke til kommentar

Så gjennomført ubrukelige mange av dere er. La nå mannen få seg en superbil, jeg hadde kjøpt det om jeg hadde råd. Det hadde sikkert mange av dere og.

 

Dessuten var det vel ikke på offentlige veier han dummet seg ut med Koenigsegg, men Rudskogen? Og etter det ekspertene sier så er Veyron MYE lettere å kjøre, i hvertfall mer stabil i høy fart.

Lenke til kommentar
Janteloven og missunnelsen er alltid sterk i dette møkkalandet.

 

Hvorfor skal man alltid harselere og rakke ned på de som har fått det til her på berget?

 

Og de som roper om jantelov og missunnelse er heller ikke få ;) Det er ganske feigt å slenge ut ordene missunnelse og å nevne jantelov uten noe videre begrunnelse. Diskuter påstandene i stedet for å komme med personkarakteristikker.

 

Personlig har jeg ikke store meningen ang. at mannen kjøper nettopp den bilen.

 

Jeg forstår de som ikke ser helt poenget med å ha en slik bil, man får tross allt ikke brukt mer enn et par av girene på norske veier, men har man et litt annet syn enn at bilen kun skal frakte deg fra A til B er den tross alt av interesse :)

Reklameverdien for sjappa er nok ikke liten i og med at mediene selvølgelig skal omtale saken, men for Sharif personlig har den nok ikke mye praktisk nytte, men gir nok gleder på andre måter enn bare å være et transportmiddel.

Lenke til kommentar

Inkompetansen lyser gjennom hvert innlegg. Eller i det minste mangelen på entusiasme. Det er nemlig ikke konkurranse her i verden om å være mest mulig fornuftig og nøktern. Da hadde alle putret rundt i små drittbiler. Man kan jo si det samme om TV-er som mange av dere tenker om biler - man trenger ikke en stor TV for å se på yndlingsprogrammet sitt, men det er mye bedre.

 

Personlig ville jeg gjerne hatt en Veyron om det var mulig. Jeg ville da eid noe av det mest sinnssyke mennesket har laget. Ikke nok med at den ville gitt meg endeløs fartsglede, så ville den også - som det mennesket jeg er - gitt meg en god følelse av at jeg eide noe som andre drømmer om. Slik som det er i alle aldersgrupper og sosiale lag så handler det alltid om hvem som har mest og best. Det er ikke alle som er så nøye på det, og det finnes de som påstår de ikke bryr seg. Men det er løgn, gjerne fordi de ikke har økonomisk evne. Faktum er at dette skinner gjennom hele livet, helt fra barneskolen hvor det er kult med flest gir og støtdempere på sykkelen til du dør.

Lenke til kommentar
Inkompetansen lyser gjennom hvert innlegg. Eller i det minste mangelen på entusiasme. Det er nemlig ikke konkurranse her i verden om å være mest mulig fornuftig og nøktern. Da hadde alle putret rundt i små drittbiler. Man kan jo si det samme om TV-er som mange av dere tenker om biler - man trenger ikke en stor TV for å se på yndlingsprogrammet sitt, men det er mye bedre.

 

Inkompetansen på hva, mangelen på entusiasme på hva?

Selvfølgelig er det ikke konkurranse i verden på hvem som kan være mest fornuftig og nøktern, men for en del mennesker så er det viktige verdier i livet.

Når det kommer til tv-eksempelet ditt er jeg enig til en hvis grad. Slik jeg ser det er en TV på rundt 50" optimalt for meg, en på 100" ville gjort opplevelesen dårligere fordi det hadde medført at den dekte mye mer enn synsfeltet mitt.

 

Personlig ville jeg gjerne hatt en Veyron om det var mulig. Jeg ville da eid noe av det mest sinnssyke mennesket har laget. Ikke nok med at den ville gitt meg endeløs fartsglede, så ville den også - som det mennesket jeg er - gitt meg en god følelse av at jeg eide noe som andre drømmer om. Slik som det er i alle aldersgrupper og sosiale lag så handler det alltid om hvem som har mest og best. Det er ikke alle som er så nøye på det, og det finnes de som påstår de ikke bryr seg. Men det er løgn, gjerne fordi de ikke har økonomisk evne. Faktum er at dette skinner gjennom hele livet, helt fra barneskolen hvor det er kult med flest gir og støtdempere på sykkelen til du dør.

 

At du har lyst på en Veyron er helt opp til deg, personlig kunne jeg mye mer tenkt en Ford GT av mange grunner, men resten av uttalelsene dine henger ikke på grep; Påstår du at alle ønsker det meste og det beste?

Mennesker er forskjellige og at du klarer å plassere alle i en bås vil jeg påstå er mer inkompetent enn alle innleggene over her til sammen, bare for å bruke ord som du selv bruker.

Alle er ikke opptatt av rikdom og materielle verdier, og selv de som er det har uendelig med forskjellige meninger om hva som er "mest og best" og i så måte kan mene både det ene og det andre om Veyron noe som gjør at de blir stemplet som lite entusiastiske, inkompetente eller til og med missunnelig.

 

Forøvrig syns jeg det er merkelig du tar med et eksempel fra barneskolen. De fleste endrer sitt syn på verdier etter som livserferingene strømmer inn, noe som ofte det er lite av på barneskolenivå.

Endret av tZar
Lenke til kommentar
Hvis man skal følge den tankegangen så er det jo mange biler man kan kassere her til lands. De fleste normale bensinbiler går jo til rundt 90 km/t i andregiret. Men da er det kanskje ikke like meningløst lenger.

 

Hvis du tenker litt etter, så er det ikke mange biler her til lands (sett i forhold til det totale antallet) hvor det vil være fornuftig å ligge i andre gir i 90. De aller fleste bilene på veiene har stor nytte av alle girene, selv med en maskgrense på 100 km/t som det er her, så kanskje ikke så mange biler man trenger å kassere alikevel ;)

Lenke til kommentar
Inkompetansen lyser gjennom hvert innlegg. Eller i det minste mangelen på entusiasme. Det er nemlig ikke konkurranse her i verden om å være mest mulig fornuftig og nøktern. Da hadde alle putret rundt i små drittbiler. Man kan jo si det samme om TV-er som mange av dere tenker om biler - man trenger ikke en stor TV for å se på yndlingsprogrammet sitt, men det er mye bedre.

 

Inkompetansen på hva, mangelen på entusiasme på hva?

Selovfølgelig er det ikke konkurranse i verden på hvem som kan være mest fornuftig og nøktern, men for en del mennesker så er det viktige verdier i livet.

Når det kommer til tv-eksempelet ditt er jeg enig til en hvis grad. Slik jeg ser det er en TV på rundt 50" optimalt for meg, en på 100" ville gjort opplevelesen dårligere fordi det hadde medført at den dekte mye mer enn synsfeltet mitt.

 

Personlig ville jeg gjerne hatt en Veyron om det var mulig. Jeg ville da eid noe av det mest sinnssyke mennesket har laget. Ikke nok med at den ville gitt meg endeløs fartsglede, så ville den også - som det mennesket jeg er - gitt meg en god følelse av at jeg eide noe som andre drømmer om. Slik som det er i alle aldersgrupper og sosiale lag så handler det alltid om hvem som har mest og best. Det er ikke alle som er så nøye på det, og det finnes de som påstår de ikke bryr seg. Men det er løgn, gjerne fordi de ikke har økonomisk evne. Faktum er at dette skinner gjennom hele livet, helt fra barneskolen hvor det er kult med flest gir og støtdempere på sykkelen til du dør.

 

At du har lyst på en Veyron er helt opp til deg, personlig kunne jeg mye mer tenkt en Ford GT av mange grunner, men resten av uttalelsene dine henger ikke på grep; Påstår du at alle ønsker det meste og det beste?

Mennesker er forskjellige og at du klarer å plassere alle i en bås vil jeg påstå er mer inkompetent enn alle innleggene over her til sammen, bare for å bruke ord som du selv bruker.

Alle er ikke opptatt av rikdom og materielle verdier, og selv de som er det har uendelig med forskjellige meninger om hva som er "mest og best" og i så måte kan mene både det ene og det andre om Veyron noe som gjør at de blir stemplet som lite entusiastiske, inkompetente eller til og med missunnelig.

 

Svaret ditt på TV-eksempelet er bare tåpelig. En Veyron er ikke så ille. Den får du i hvert fall brukt på baner rundt om i verden. Jeg må forøvrig si meg helt enig med deg når det kommer til Ford GT. Mye flottere bil enn Veyron. Når det kommer til min påstand om at mennesker er materialistiske av natur så vil jeg ikke ta tilbake den. Du kan ikke nekte for at en som interesserer seg for bil ønsker seg det beste av biler, og sannsynligvis misunner de som har noe skikkelig lekkert. Jeg påstår ikke at folk går rundt med perverterte og grådige sinn fylt til kanten med misunnelse, men innerst inne så er det klart at det finnes ønsker om en fin ting (eks: bil, hus, båt). Akkurat hva som er best for dem går litt ut på smak og behag. Jeg personlig hadde heller tatt en Ford Mustang fra 60-tallet fremfor en Veyron, og ikke begynn å prat om hvor upraktisk en Ford Mustang er. Jeg skjønner forresten ikke hvorfor du begynner å dra inn dette med hva som er best og hvor mange meninger det finnes om det. Veyron er verdens raskeste serieproduserte bil (i en rett linje i hvertfall) Den er BEST på det feltet, den forøvrig også meget god til å trekke oppmerksomhet. Der har du to ting allerede!

 

Avslutningsvis så er det dere jeg påstår har mangel på entusiasme. Hadde dere virkelig brent for biler så hadde dere skjønt hvorfor den lille guttungen inni Tommy Sharif kjøper seg en Veyron. Meeen, det er klart at når ikke vi kan ha det så skal ikke de andre få ha det heller. :p

Endret av Zythius
Lenke til kommentar
Svaret ditt på TV-eksempelet er bare tåpelig.

 

Deg om det, selv syns jeg det er tåpelig å gå for noe som vil gi meg en dårlig opplevelse ;)

 

En Veyron er ikke så ille. Den får du i hvert fall brukt på baner rundt om i verden. Jeg må forøvrig si meg helt enig med deg når det kommer til Ford GT. Mye flottere bil enn Veyron. Når det kommer til min påstand om at mennesker er materialistiske av natur så vil jeg ikke ta tilbake den. Du kan ikke nekte for at en som interesserer seg for bil ønsker seg det beste av biler, og sannsynligvis misunner de som har noe skikkelig lekkert.

 

Det er klart man ønsker seg noe kult av bil hvis man er interresert i bil, men hva som er kult kommer helt ann på mennesket som har ønsket, og er ikke betinget av at det må være dyrest eller kjører fortest.

 

Jeg påstår ikke at folk går rundt med perverterte og grådige sinn fylt til kanten med misunnelse, men innerst inne så er det klart at det finnes ønsker om en fin ting (eks: bil, hus, båt). Akkurat hva som er best for dem går litt ut på smak og behag. Jeg personlig hadde heller tatt en Ford Mustang fra 60-tallet fremfor en Veyron, og ikke begynn å prat om hvor upraktisk en Ford Mustang er.

 

Mustang er da ikke upraktisk, man kan bruke en hest til så mangt ;) 60-tallets utgaver er absolutt biler som tiltaler meg.

 

Jeg skjønner forresten ikke hvorfor du begynner å dra inn dette med hva som er best og hvor mange meninger det finnes om det. Veyron er verdens raskeste serieproduserte bil (i en rett linje i hvertfall) Den er BEST på det feltet, den forøvrig også meget god til å trekke oppmerksomhet. Der har du to ting allerede!

 

Jeg forstår de som ønsker noe som drar oppmerksomhet og som går raskt rett frem, men også de som har helt andre ting de ønsker fra en bil, alt fra om den skal gå trofast fra A til B, til å være ulv i fåreskinn, til de som velger bil etter minner og nostalgi (og alle andre premisser som man må sette til grunn). Veyron er ikke en bil jeg ville ha valgt, fordi den ikke har det som tiltaler meg.

 

Avslutningsvis så er det dere jeg påstår har mangel på entusiasme. Hadde dere virkelig brent for biler så hadde dere skjønt hvorfor den lille guttungen inni Tommy Sharif kjøper seg en Veyron. Meeen, det er klart at når ikke vi kan ha det så skal ikke de andre få ha det heller. :p

 

Jeg forstår veldig godt hvorfor han kjøper det, men forstår også de som syns at det er "dust" med en slik bil. Man trenger vel ikke å være entusiast for å uttale seg her?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...