dePt Skrevet 2. november 2007 Skrevet 2. november 2007 (endret) Hei! Nå ser det ut som min gamle skolepc tar kvelden, og jeg er derfor på jakt etter noe nytt. Kravene er ganske enkle. den skal kunne skrives på! Jeg skal kun bruke den i skole sammenheng. (de få programmene jeg bruker i tilleg til word, er derive, geogebra, algebrator og div andre enkle programmer.) Den skal også brukes til litt surfing Jeg vil derfor ikke bruke mye penger på denne maskinen, så en så billig pc som mulig hadde vert supert! Den må også ha trådløs nettverkskort. MVH XobiN Edit: tror kanskje jeg la denne feil. Moderator flytter vel den gjerne Sorry. Endret 2. november 2007 av XobiN
tore_v1 Skrevet 2. november 2007 Skrevet 2. november 2007 Hvorfor ikke bare gå for en Dell? Jeg har akkurat fått en Latitude D430, så jeg kan virkelig gå god for Latitude-serien. Knall kvalitet! Dell har andre og billigere også. Om du velger Linux blir det også enda billigere!
dePt Skrevet 2. november 2007 Forfatter Skrevet 2. november 2007 Så jeg kan ikke komme meg under 4k? vil gjerne så langt ned som mulig nemmelig
tore_v1 Skrevet 2. november 2007 Skrevet 2. november 2007 Du kan jo kjøpe brukt da. Da legger du budsjettet ditt selv. Da får du gjerne mye maskin for pengene!
zonko Skrevet 2. november 2007 Skrevet 2. november 2007 I dette tilfellet er prisguiden din beste venn, denne er de billigste du får. Skulle nok trengt litt mer ram.
tore_v1 Skrevet 2. november 2007 Skrevet 2. november 2007 1GB ram holder til det bruket der så lenge han ikke kjører Vista. Jeg har selv kjørt med 512mb ram på den forrige laptop'en min, og det var bare med litt utvidet multitasking at det gikk over styr for ram'en...
ss1108 Skrevet 2. november 2007 Skrevet 2. november 2007 (endret) Her er en billigpc jeg er fornøyd med: https://prisguiden.no/product.php?productId=63131 hovedkort https://prisguiden.no/product.php?productId=44805 prossesor https://prisguiden.no/product.php?product_id=65440 kabinett Så ram etter behov og harddisk etter behov (s-ata selvfølgelig) Hovedkortet har onboard grafikk som låner 256 MB fra ram og det holder i massevis om du ikke skal ha krevende spill. jeg kjøpte dette fra anbefalingene her på HW.no og er meget førnøyd EDIT: Om det er stasjonæe du skal ha da, er ikke helt sikker ut fra din post Totalpris rundt 2500,- Endret 2. november 2007 av ss1108
tore_v1 Skrevet 2. november 2007 Skrevet 2. november 2007 Med tanke på at dette er kategorien for bærbare tror jeg nok du er litt på jordet, men et godt oppsett til den prisen er det
zonko Skrevet 2. november 2007 Skrevet 2. november 2007 1GB ram holder til det bruket der så lenge han ikke kjører Vista. Jeg har selv kjørt med 512mb ram på den forrige laptop'en min, og det var bare med litt utvidet multitasking at det gikk over styr for ram'en... Den jeg linket til har vista home basic
dePt Skrevet 2. november 2007 Forfatter Skrevet 2. november 2007 Så jeg må ut med 4k for å få noe å skrive på. OM det skal vere nytt? Får vel kikke litt på bruktmarkede da PM om noen har noe til salgs!
krbalto Skrevet 2. november 2007 Skrevet 2. november 2007 (endret) greentech.no selger endel brukte bærbare, noen har tom garanti. Kjerringa kjøpte akkurat en Fujitsu Siemens v5515 til skolebruk, ca 4000.- Virket som en bra bærbar for pengene, og kanske lite viftestøy også fra den. Kanskje litt "bråkete" touchpadtaster men ellers en ok pc. Mvh Endret 2. november 2007 av krbalto
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå