Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Mercedes 190E Starter ikke


Anbefalte innlegg

Har i det siste hatt problemer med at bilen fusker på lavt turtall. Den rister også voldsomt på tomgang. Disse tingene skjer bare når den er varm. Men da jeg skulle prøve å starte den en morgen, startet den ikke i det hele tatt. Startmotoren går rundt, men det virker ikke som den tenner. Har skiftet til Beru pluggkabler, og har tenkt til å bytte en litt sliten fordeler samt rotoren.

 

Noen som har hatt samme problem, eller som vet noe om hva det kan være?

 

Takker for alle svar!

 

Bilen er forøvrig en 1987 Mercedes 190E W201 2.0L

Endret av Guttorm89
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det er vel enda greiere å begynne med å finne ut om du faktisk har gnist og bensin fram til motoren. Det koster ingenting
Ok. Vet hvordan du sjekker gnist, men hvordan ser du om det kommer bensin fram?

 

Men. Dagen før dette skjedde gikk bilen plutselig utrolig dårlig. Virket som om den bare gikk på 3 sylindre. Jeg måtte holde bånn gass for å komme fremover, og bilen gikk ikke høyere enn 2000 rpm. Kan det også være tennpluggene som er fulle av bensin? Dette burde vel ikke skje, da det er innsprøytning..... Har ikke fått sjekket pluggene.

 

Hvis jeg må bytte fordeler og rotor, er det bare å dra ut rotoren etter at jeg har fjernet fordeleren?

Endret av Guttorm89
Lenke til kommentar

den bilen har mekanisk innsprøyting, bosch K eller KE jetronic. viktig at bensintrykket er riktig på de.. skal vel ligge rundt 5 bar

 

sjekk også slangen mellom luftfilter og motor....

 

mer om k og ke jetronic her

 

http://www.auto-solve.com/mech_inj.htm

 

http://www.jorgen.tronderford.com/norske/m...tro/k_jetro.htm

 

den siste linken er til granada men er omtrent helt identisk...

Lenke til kommentar
har du sjekket om returfjæra er der enda? kan få mye rare problemer vis den ramler av, det kan jeg skrive under på.

Takk for tips.

Skal sjekke det...

 

Ka med batteriet? Er det gammelt?

 

Er ikke sikker. Men batteriet sto på lading i hele natt.. tror uansett at den får nok strøm, fordi starteren går rundt..

Lenke til kommentar
har du sjekket om returfjæra er der enda? kan få mye rare problemer vis den ramler av, det kan jeg skrive under på.

 

Hvor sitter denne?

IMG_2041-.jpg

 

det er tatt under luftfilteret på høyreside(førersiden) av motoren. der de to ringene er skal det være ei fjør. som presser hendelen på den svarte og grå bryteren.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...