Gå til innhold

Den store Opera-tråden

Ståle

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Kan jeg få fjerna tray-ikonet for godt? Altså, ikke bare skjule det nede i tray, men faktisk få det til å bli helt borte. Løsningen lenge opp på siden funket ikke.
Prøv med /notrayicon i staden for -notrayicon. Sida eg fann dette på fyrst skreiv bindestrek, noko som fungerte hjå meg, menher står det skråstrek.. Endret av Torbjørn T.
Hvordan bytter man til neste fane ved hjelp av tastaturet i 9.5. Før var 1 forrige og 2 neste, men det funker ikke nå.
Du må aktivere einbokstavssnarvegar:

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...;#entry11385480

Eller so kan du bruke Ctrl + Tab/Ctrl + Shift + Tab.

Hvis du ikke bare bruker tastaturet:

Du kan holde inne høyre museknapp og bruke scroll for å bla i faner. Dette er en funksjon jeg bruker nesten hele tiden.

For å få litt mer orden på det kan du velge å komme til neste fane, (og ikke til sist brukte fane) når du blar:

Alt+p -> fanen Avansert -> kategorien Faner -> sett "Når jeg blar i faner med..." til "Bla gjennom etter plassering på fanelinje."

Hvis du ikke er redd for å bruke bittelitt ekstra RAM krysser du også av for "Vis miniatyrbilder når jeg blar i faner".

Nå kan du operere ved å se oppe på faneverktøylinja hvor mange ganger du må scrolle. Hvis du vil gå til en fane som er 2 faner til venstre for den fanen du er i, holder du inn høyre museknapp, og scroller 2 ganger oppover. (tilsvarende å trykke hele to ganger på Ctrl+Shift+Tab) Du kan også fjerne hele faneverktøylinja nå som du har en popupversjon av hele greia med høyreklikk + scroll.

...til informasjon :)

Litt googling gav svaret: Med statuslinja aktivert vil du sjå adressane på den. For å få popup må du skru av statuslinja.
Stemmer. Det viste seg at jeg har klart å komme borti noe på statusbaren eller i innstillinger som har gjort at knappen for "fit to width", "show images" og "zoom" var kommet på feil side der url-en skulle vært vist.

Løste problemet ved å høyreklikke på statusbaren " --> Customize --> Buttons --> Defaults --> Reset Toolbar to Its Defaults".

Glimrende! Nå klikker jeg ikke lenger i blinde. :)

Endret av TSP

tilbake?

bruker du et urlfilter? om du gjør det, så kan

du prøve å fjerne det, om du ikke gjør det, så

kan du prøve å laste ned et ferdig et her:

http://www.fanboy.co.nz/adblock/

hvis ikke det fungerer, så kan du prøve å begynne

med en ny profil. hvordan du finner og sletter den gamle

står beskrevet flere ganger på de siste sidene, og sikkert

på den første siden også :)

hvis du lukker fanen, og tømmer søppelkurven, så går det ikke an å finne det frem igjen.

jeg tror det er en feil hos postbanken, du kan jo sende dem en klage om du vil, du

kan også rapportere dette inn til Opera. De vil kanskje ta kontakt med postbanken

om det faktisk er der feilen ligger.

du kan rapportere feil hos opera her: https://bugs.opera.com/wizard/

Skjer same i Skandiabanken, og har ingenting med banksidene å gjere vil eg tru. Grunnen er sikkert at Opera ikkje laster sida på ny i det heile når ein går tilbake, den berre laster direkte frå minnet. Kan sikkert skru dette av i innstillingane, under Avansert --> Historikk. Men det er nok å lukke fana.

Mener å ha opplevd sider hvor man logger seg av "for godt" når man logger av.

---

Trenger litt inspirasjon. Kan folk poste hvordan Operaen deres er konfigurert?

Her er min:

post-41924-1213906557_thumb.png

Prøver meg med mest mulig vertikal plass, litt uvant. Ikke så ofte jeg benytter meg av paneler, men greit å ha historikk og notater.

Og en versjon med hurtigvalg:

post-41924-1213906930_thumb.png

Edit: Woops, liten feil...

Endret av KristofferB

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...