Gå til innhold

Slik skal jeg skaffe en Iphone?


Anbefalte innlegg

Hei.....

 

Jeg vil kjøpe meg en Iphone, så her er min plan:

 

skal til London rundt 14 november. Iphone slippes der den 9.

 

Jeg spaserer rolig inn i Regent Street apple store og tar med mitt eksemplar av Iphone, til ca. 270 pund.

 

Flyr hjem igjen og åpner den enkelt og greit slik at jeg kan vruke mitt Onecall abonement. og etter det får jeg aldri mere problemer siden Apple til slutt vil gi opp opperatørlås og gi oss med Onecall abonement oppdaterte Iphoner gjennom Itunes.

 

Er jeg for opstimistisk eller skal denne planen i praksis fungere?

 

Takk for svar ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

er det ikke smartere å kjøpe den i Frankrike? den kommer ut litt senere enn i england, men den har ikke operatørlås.

 

veit ikke hvordan det er med språk og sånn, men kan være verdt en titt.

det enkleste er vel egentlig å vente til den kommer til norge, noe den gjør rundt nyåret tipper jeg (uten å være 100% sikker)...

Lenke til kommentar

 

At du for øyeblikket ikke kan fjerne operatørlåsen på en Iphone kjøpt i England. Subsidiært kan du prøve å nedgradere til firmware 1.1.1 eller 1.0.2 for å låse opp en engelsk Iphone med 1.1.2. Men det er ingen som vet om det vil fungere for øyeblikket, og hvor raskt en hack for den nye firmwaren vil være på plass.

Endret av escobar
Lenke til kommentar
Betyr dette at jeg kan kjøpe den, unlocke den og bruke den i Norge?

 

Nei, jailbreak betyr bare at du kan lese/skrive til filsystemet  og har ingenting med verken aktivering eller operatørlås å gjøre. Aktivering tror jeg imidlertid er mulig, men opplåsing av europeiske telefoner er foreløpig ikke mulig siden disse har ny bootloader som ikke er på amerikanske, og som heller ikke blir oppdatert om du manuelt oppdaterer til 1.1.2.

 

Skal du ha iphone kjøper du fra USA - enkelt og greit og billigst.

Endret av Lurifaksen
Lenke til kommentar

hater Apple værre en pesten, men iPhone er noe anna..

 

iPhone mangler 4 ting ideelt set.

 

-MMS (husker seriøst ikke sist gang jeg sendte ett bilde)

-3G (ok, denne vil jeg ha, ettersom 3G her i Sverige er billigere enn GPRS)

-Videopptak

-Zoom når du tar bilder (Du kan zoome på bildene etter de er tatt....)

+/-A2DP - 1.0.2 ikke aktivert, 1.1.1 aktivert men lyd kommer på speaker og headset, 1.1.2 uvist i skrivende stund.

 

+Flash disk (laaaaaaaaaaang batteri tid)

+Touch screen som er noe av den beste på markedet

+mulighet for og gjøre hva du vil nesten.

+8GB, bra lagrings kapasitet

+Mye frivillige som har gått sammen for og lage ett software sammhold på trass av Apples sin garanti.

 

 

Fra Apple

-Garantien brytes om du installerer 3 part software eller låser opp telefonen, Apple får tross alt 40% av abonemangs avgiften på alle telefoner (derav utregning til 6000,- NOK).

Endret av Fritz0r
Lenke til kommentar
1.1.2 kan låses opp

Ikke europeiske (dvs telefoner som leveres med 1.1.2).

 

hater Apple værre en pesten, men iPhone er noe anna..

Enig... Som jeg nevnte i et annet innlegg: Hadde det ikke vært for alle begrensningene og manglene hadde iPhone vært så dominerende at alle andre telefoner ville vært totalt uinteressante.

 

Når jeg ikke kunne tenkt meg noen annen telefon tilgjengelig på markedet i dag, til tross for all apple-idiotien og begrensningene/manglene, sier det noe om hvor bra denne telefonen er, og hvilket potensiale den har dersom begrensningene fjernes/flere funksjoner kommer.

 

Edit: Nå skal det nevnes at jeg har sett bort i fra at telefonen egentlig ikke har støtte for 3.partsprogrammmer. Den er vel strengt tatt litt kjedelig uten det - men nå er det jo bekreftet at de kommer til å gi ut et SDK til neste år, så da får den jo støtte for det på offisielt vis.

Endret av Lurifaksen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...