Gå til innhold

Ny skjerm, 20-22", 2000-3000kr, widescreen eller normal?


Matsemann

Anbefalte innlegg

Heihei!

 

Jeg er da på jakt etter en ny skjerm nå som jeg skal ha ny maskin! :)

 

Kriteriene for skjermen er:

20-22"

2000-3000kr

oppløsning høyere enn 1280x1024 (dvs. 1600x1200, 1680x1050 osv...)

 

Jeg starter da med et spørsmål:

Widescreen eller vanlig??

Jeg har veldig lyst på en widescreen, men lurer litt med tanke på spill. Har vært innom http://www.widescreengamingforum.com/screenshots/ og sett, og det virker som om de fleste spill støtter widescreen.

Men hva med de som ikke gjør det? Kan man forhindre at spillet blir dratt ut i kantene på noen måte? Kan ikke akkurat forestille meg å kjøre Diablo (max er 800x600) på 1680x1050 for å si det slik :p

 

Jeg vil gjerne gå for widescreen, som sagt. Jeg spiller en del, og bruker maskinen ellers til internett, programmering og 3d. Er jo derfor mye deiligere med stor arbeidsplass!

Jeg vil som sagt, for tredje gangen (:p), derfor gjerne gå for widescreen. Om noen derfor har noen innvendinger, så kom med dem. :)

 

Okey, og så over til det store:

Hvilken skjerm??

Har tenkt litt på LG Flatron L225WT-SF

Hva mener dere om denne? Er det noe jeg bør tenke på, mangler eller annet, som gjør at jeg burde gå for en dyrere skjerm?

 

Takk for svar. :)

Endret av Matsemann
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Har du erfaringer med den skjermen?

Har veldig lyst på den selv.

 

dessverre ikke, men jeg har akkurat kjøpt den og den er på vei til post kontoret mitt nå :)

Tenkte bare jeg skulle anbefale den fordi jeg spurte meg selv det samme spørsmålet, og endte opp med den skjermen, har hørt mye bra om den, den er blant top 10 på prisguiden og den ser ut til å bare ha positive erfaringer (https://prisguiden.no/product.php?productId=62686&view=userReviews#addReview)

Lenke til kommentar
Gjest member-97590

 

Har du erfaringer med den skjermen?

Har veldig lyst på den selv.

 

dessverre ikke, men jeg har akkurat kjøpt den og den er på vei til post kontoret mitt nå :)

Tenkte bare jeg skulle anbefale den fordi jeg spurte meg selv det samme spørsmålet, og endte opp med den skjermen, har hørt mye bra om den, den er blant top 10 på prisguiden og den ser ut til å bare ha positive erfaringer (https://prisguiden.no/product.php?productId=62686&view=userReviews#addReview)

 

Tror nok eg går for den gitt, så fort pengene strekker til.

Virker bra, 2 ms er jo veldig bra så, i forhold til den andre som han i førstepost skriver om som hadde 5 ms.

Lenke til kommentar

Oioioi, nå begynner jeg å bli virkelig påvirket her :p

Har googlet skjermen, og lest virkelig mye bra!

 

Men er skjermen "glossy" eller matt? Står glossy, men noen plasser får jeg inntrykk av at det er rammen rundt, og ikke selve skjermen som er glossy.

Og om det er glossy, hva synes dere om å sitte med glossy skjerm?

Lenke til kommentar
Gjest member-97590
Oioioi, nå begynner jeg å bli virkelig påvirket her :p

Har googlet skjermen, og lest virkelig mye bra!

 

Men er skjermen "glossy" eller matt? Står glossy, men noen plasser får jeg inntrykk av at det er rammen rundt, og ikke selve skjermen som er glossy.

Og om det er glossy, hva synes dere om å sitte med glossy skjerm?

 

Den er matt på selve skjermen, men har "pianolakk" rundt.

Kan jo lese hw.no sin test av den her: http://www.hardware.no/tester/skjerm/samsu...ter_226bw/39652

Lenke til kommentar

Skjermen er glossy, og den er helt knall. Jeg bestilte en til en av mine ansatte på jobb og det er den aller flotteste skjermen jeg designmessig har sett. At den attpåtil gir et kanon bilde til prisen gjør at jeg selv skal ha to slike hjemme som ekstraskjermer til min store skjerm.

 

Du kan ikke gå feil med denne Samsung-skjermen.

Lenke til kommentar
Gjest member-97590
Nå fikk jeg to forskjellige svar her :p

Så hva gjelder? Har lest testen, og mange andre, men går ikke helt klart frem. Er det slik som hiTmanhiT sier?

 

har en LG 19 tommer widescreen skjerm. Er meget fornoyd med den saa kosta den bare 1600 paa expert :w00t:

Takktakk, har nok bestemt meg for widescreen ;)

 

I følge det eg kan ser på bildene, og det dei nevner i testen er skjermen matt.

Tror Heales meiner at rammen rundt er glossy.

Lenke til kommentar

Håper det. :)

Lest mye om skjermen, og har etterhvert bestemt meg for denne. Takk for tipsene!

Om spillene ikke støtter min snart nye widescreen, kan jeg jo uansett bare kjøre dem på min 17".

 

Noen som vet om en DVI -> VGA konverter som jeg får for en billig penge? Så jeg i det hele tatt kan bruke min gamle skjerm. :p

Lenke til kommentar
Bare for å understreke det, skjermen er matt med en glossy ramme. ;)

Perfekt :new_woot:

 

Edit: Det følger med både Vga og Dvi kabel så du er sikret nok på den måten! :)

Var ikke slik ment. Har en snart gammel 17", som også skal brukes. Skjermkortet mitt har kun DVI-porter, mens denne skjermen kun støtter VGA. Så trenger en billig konverter. Finner mange på ebay til et par kroner, men ingen i norske nettbutikker. Kanskje fordi jeg søker feil.

 

Takk for svar :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...