Gå til innhold

Vil ha noen innspill på HTPC handlevogna mi.


Anbefalte innlegg

Noen innspill på handlevogna mi. Handlevogn

Bruksområder på denne maskina vil være: Spilling, se film og serier og høre på musikk.

 

Julegave til meg selv :dribble:

 

edit* finner ikke ut om det er toslink på dette hk, det vil jeg jo ha. :hmm: har ikke tid til å søke etter nytt nå, må fyke på jobb.

Endret av Lokkeand
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg kan ikke se noe om Toslink i PDF'en på produsentsiden. Er vanskelig å finne det perfekte oppsettet...

 

Her kan du se min handlevogn, vi har valgt samme case ;)

 

https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=58002

 

Kriteriene mine er 1333mhz FSB, støtte for minimum 4GB 800 mhz DDR2 (4 x slots), onboard HD-lyd med s/pdif, onboard gigabit ethernet.

 

Skjermkortet jeg har valgt har dual DVI, medfølger DVI->HDMI adapter, som også tar med lyden (det er etter hva jeg har fått med meg ikke helt standard). Det er også noiseless, har akselerering (UDV) for blu-ray og HD-DVD, hardware decoder VC-1/h.264/MPEG 1/2/4 og en hel haug andre formater.

 

CPU, RAM, og HDD er sånn midt på treet, men har ganske gode muligheter til å utvide etterhvert.

Forskjellen vår er vel at du har lagt Vista i handlekurven, og det må jo i grunn jeg og :p men budsjettet var i utgangspunktet på ~5000. :| Så det blir budsjettsprekk.

Lenke til kommentar

Hei takk for svar. Jeg tittet litt på skjermkortet ditt, ser ikke ut til at du får lyd ut fra hdmi.. hvis du gjør det så er det jo gull.

 

Jeg er keen på noe kraftigere skjermokort fordi jeg vil spille på Pj og LCD'en :) Nå har jeg bytta til et G33 Hk som har tos link. Det blir bra. Da blir det å kople toslink og hdmi/ dvi inn i Ax4si en da blir det fart i sakene.

Lenke til kommentar
Hei takk for svar. Jeg tittet litt på skjermkortet ditt, ser ikke ut til at du får lyd ut fra hdmi.. hvis du gjør det så er det jo gull.

 

Jeg er keen på noe kraftigere skjermokort fordi jeg vil spille på Pj og LCD'en :) Nå har jeg bytta til et G33 Hk som har tos link. Det blir bra. Da blir det å kople toslink og hdmi/ dvi inn i Ax4si en da blir det fart i sakene.

 

Blir vel bare filmtitting på meg, så trenger ikke top-of-the-line skjermkort.

 

"HIS Radeon™ HD 2600 PRO features advanced hardware HD video processing and HDMI with built-in 5.1 surround sound for stunning big-screen entertainment."

 

Jeg er ikke sikker på om lyden går over PCIe-busen, eller om man plugger kabel i skjermkortet, men det går i alle fall lyd ut av DVI->HDMI-adapteret.

 

http://www.hisdigital.com/html/product_ov....20&view=yes

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 1 måned senere...
Jeg kan ikke se noe om Toslink i PDF'en på produsentsiden. Er vanskelig å finne det perfekte oppsettet...

 

Her kan du se min handlevogn, vi har valgt samme case ;)

 

https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=58002

 

Kriteriene mine er 1333mhz FSB, støtte for minimum 4GB 800 mhz DDR2 (4 x slots), onboard HD-lyd med s/pdif, onboard gigabit ethernet.

 

Skjermkortet jeg har valgt har dual DVI, medfølger DVI->HDMI adapter, som også tar med lyden (det er etter hva jeg har fått med meg ikke helt standard). Det er også noiseless, har akselerering (UDV) for blu-ray og HD-DVD, hardware decoder VC-1/h.264/MPEG 1/2/4 og en hel haug andre formater.

 

CPU, RAM, og HDD er sånn midt på treet, men har ganske gode muligheter til å utvide etterhvert.

Forskjellen vår er vel at du har lagt Vista i handlekurven, og det må jo i grunn jeg og :p men budsjettet var i utgangspunktet på ~5000. :| Så det blir budsjettsprekk.

 

Har du fått bygget og testet denne HTPC'en? Følger det med fjernkontroll/ir-mottager(har en logitech universal sak)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...