Gå til innhold

Har solgt to millioner Leopard


Anbefalte innlegg

PC != Windows.

PC betyr peronlig datamaskin, og er ikke begrenset til noe operativsystem.

 

Ja, det er pirkete av meg, men jeg er grådig lei av folk som omtaler Mac som om de ikke var datamaskiner...

 

Å få OS X til å kjøre på annne hardware enn den er beregnet på vil typisk føre til mange driverproblemer. Videre bryter man EULA'en ved å prøve seg på noe slikt. Men for all del, sikkert gøy om man får det til :)

 

PC er selvfølgelig en fellesbetegnelse for datamaskiner men hvorforfor i alle dager kan man ikke si PC vs iMac når alle skjønner hva menes med det? hvordan ville du formulert deg? Selvbyggermaskin eller butikkkjøpt vs iMac? Gidder faktisk ikke bruke tid på å være så pineligkorrekt når absolutt alle tar poenget. Å jeg blir litt flau på dine vegne at du i det heletatt orker å nevne det.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
PC != Windows.

PC betyr peronlig datamaskin, og er ikke begrenset til noe operativsystem.

 

Ja, det er pirkete av meg, men jeg er grådig lei av folk som omtaler Mac som om de ikke var datamaskiner...

 

Å få OS X til å kjøre på annne hardware enn den er beregnet på vil typisk føre til mange driverproblemer. Videre bryter man EULA'en ved å prøve seg på noe slikt. Men for all del, sikkert gøy om man får det til :)

 

PC er selvfølgelig en fellesbetegnelse for datamaskiner men hvorforfor i alle dager kan man ikke si PC vs iMac når alle skjønner hva menes med det? hvordan ville du formulert deg? Selvbyggermaskin eller butikkkjøpt vs iMac? Gidder faktisk ikke bruke tid på å være så pineligkorrekt når absolutt alle tar poenget. Å jeg blir litt flau på dine vegne at du i det heletatt orker å nevne det.

 

Det er jeg helt enig i. Dessuten pirker han på små uvesentlige detaljer, som f.eks at jeg skrev at det ville vært gøy å kjørt osX på en PC crack eller ikke crack. Nå mener jeg ikke bokstavelig at folk skal bryte lover og regler over en lav sko for å kjøre et OS. Det jeg mente, og som jeg tror vi er to om å mene, er at HW burde være nøytral grunn og at OS burde vært laget for hvilken som helst maskin.

 

Det å peke på driverpromblematikk i osX er peke på en liten ting som lett kan fikses. Mener, kommer det aldri nye drivertillegg til osX? Jess, det gjør det. Poenget mitt er bare at man kan ikke henge seg opp i små detaljer hvis man har en visjon om å få noe stort til å fungere. Min fremtidige visjon (utopi eller ei) er å ha en valgfrihet for OS uavhengig av maskintype. Samme visjon inneholder også plattformuavhengig spill, programmer og tjenester. Først da kan vi snakke om reell markedskonkurranse.

 

Så hvis qualbeen fortsatt har lyst til å henge seg opp i detaljproblemtatikken med drivere, så hversågod. Jeg for mitt vedkommende synes det blir smålig å tenke slik.

Lenke til kommentar
Å få OS X til å kjøre på annne hardware enn den er beregnet på vil typisk føre til mange driverproblemer. Videre bryter man EULA'en ved å prøve seg på noe slikt. Men for all del, sikkert gøy om man får det til :)
Dessuten pirker han på små uvesentlige detaljer, som f.eks at jeg skrev at det ville vært gøy å kjørt osX på en PC crack eller ikke crack. Nå mener jeg ikke bokstavelig at folk skal bryte lover og regler over en lav sko for å kjøre et OS. Det jeg mente, og som jeg tror vi er to om å mene, er at HW burde være nøytral grunn og at OS burde vært laget for hvilken som helst maskin.
Ahh, akkurat her mente jeg ikke å være kverulant eller slå ned på bryt av EULA. Helt ærlig har jeg personlig ingen problemer med om folk installerer OSX. Og de må gjerne laste ned piratkopier. Selv har jeg forsøkt å installere Tiger på amd-64-maksina mi. Fikk det dessverre aldri til :(

 

Det å peke på driverpromblematikk i osX er peke på en liten ting som lett kan fikses. Mener, kommer det aldri nye drivertillegg til osX? Jess, det gjør det.
Regner med det kommer drivere på løpende bånd. Men dessverre (dog forståelig) prioriterer mange hardware-produsenter å utvilke drivere til Windows før de begynner med linux/os x/andre. Så man må i alle fall være forbredt på at ikke alt går 100% på skinner. På den annen side er dette noe de fleste har fått med seg - så ja, det var kanskje litt overflødig av meg å nevne.

 

Poenget mitt er bare at man kan ikke henge seg opp i små detaljer hvis man har en visjon om å få noe stort til å fungere. Min fremtidige visjon (utopi eller ei) er å ha en valgfrihet for OS uavhengig av maskintype. Samme visjon inneholder også plattformuavhengig spill, programmer og tjenester. Først da kan vi snakke om reell markedskonkurranse.
Ja, her er jeg helt enig med deg. Det er synd Apple ikke har planer om å slippe operativsystemet sitt for generell hardware. Om ikke annet kunne de oppforda til eksperimentell bruk i stedet for å motkjempe det!

 

:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...