Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Blåskjermen fra helvete! ( Fortsatt uløst)


Anbefalte innlegg

Har du kjøpt kortet splitter nytt eller brukt (demo f.eks.)?

 

 

helt nytt

 

 

jeg er usikker på hvor mye feilsøking du har gjennomgått, men har du testa kortet i en annen maskin, eller testa et nytt kort i din nåverende?

 

prøvde det for ikke så lenge sia.. funka ikke i en annen maskin.. og har ikke tilgang på andre skjermkort til min nåværende

 

 

 

 

 

BTW nå får jeg absolutt INGEN skjermbilde.. står bare no signal going to sleep..

Endret av Estra
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har du kjøpt kortet splitter nytt eller brukt (demo f.eks.)?

 

 

helt nytt

 

 

jeg er usikker på hvor mye feilsøking du har gjennomgått, men har du testa kortet i en annen maskin, eller testa et nytt kort i din nåverende?

 

prøvde det for ikke så lenge sia.. funka ikke i en annen maskin.. og har ikke tilgang på andre skjermkort til min nåværende

 

 

 

 

 

BTW nå får jeg absolutt INGEN skjermbilde.. står bare no signal going to sleep..

 

Gir PCen fra seg noen lyder? (Hør etter "beep" lyder) Om det er lyder, venligst list de opp her. Det er nemlig BIOS feilkoder som sendes ut for å forklare problemet. De er veldig nyttig.

Lenke til kommentar
Har du kjøpt kortet splitter nytt eller brukt (demo f.eks.)?

 

 

helt nytt

 

 

jeg er usikker på hvor mye feilsøking du har gjennomgått, men har du testa kortet i en annen maskin, eller testa et nytt kort i din nåverende?

 

prøvde det for ikke så lenge sia.. funka ikke i en annen maskin.. og har ikke tilgang på andre skjermkort til min nåværende

 

 

 

 

 

BTW nå får jeg absolutt INGEN skjermbilde.. står bare no signal going to sleep..

 

Gir PCen fra seg noen lyder? (Hør etter "beep" lyder) Om det er lyder, venligst list de opp her. Det er nemlig BIOS feilkoder som sendes ut for å forklare problemet. De er veldig nyttig.

 

 

Kommer en BEEP-lyd, men det er viftestyreren som gir lyd fra seg når den skal starte opp..

 

... når en fyr skulle sette det i for meg etter jeg bytta kabinett.. han kobla litt feil

Hvordan koblet han feil? Virket skjermkortet før feilkoblingen?

 

 

Virket før.. OG en stund etter.. skrudde ikke på maskinen før etterpå jeg hadde kobla det om selv..

Endret av Estra
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Skjermkortet kom tilbake fra Netshop i går, og jeg satte det inn i maskinen.. skrudde den på og fikk samme problemet igjen etter 5 minutter.

Jeg har nå snakket med en person hos Netshop som ville ringe etter jobben for å hjelpe meg med å finne ut hva feilen var ( BRA NETSHOP! great service ) Han ringte tillogmed en kollega på ferie i Thailand for å få hjelp. :)

 

Hvis ikke han kunne hjelpe meg, skal han sende meg nytt skjermkort av samme verdi som det gamle, helt kostnadsfritt :)

 

Det jeg trenger nå er litt hjelp til å finne ut; hva er av samme verdi som dette kortet: XFX GeForce 7950 GX2 570M

 

- https://prisguiden.no/product.php?productId=46071

Lenke til kommentar
XFX GeFORCE 7950 GX2 570M 1GB PCIe

eXtreme edition, 2xDVI/HDTV/HDCP

 

4 236,00

Hadde en slik feil for en stund siden. Det viste seg at det var cd/dvd spilleren som ikke var god. Prøv å kobl vekk dette.

Hvis du har 4gb ram, bør du være sikker på at hovedkortet/win er innstilt på dette.

Endret av cmf_Tiger
Lenke til kommentar

du er inne på windows info. alle x86 fra via intel og amd vet jeg skal funke helt greit med windows. du trenger ikke bry deg om at det står at den ikke støttes til en eller annen ting.

edit: den elste cpu'en jeg har sett kjøre xp er en pentium pro på 200mhz ( den som kom rett før PII) den hadde 192mb ram :p)

 

istede for å bruke et spessielt program for å ta skjermbilder bruker du knappen "print screen" (prt sc) eller hva den er forkrota til på ditt tastatur, og paster det i hvlketsomhelt bildemanipulerings program, paint funker fint. alt-gr+prt-sc gir kun bilde av det vinduet du har merka.

Endret av kjeLL//
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...